וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו סירב לתת את לוח הזמנים לחזרת התושבים לצפון: "האויב מאזין"

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 18:11

ראש הממשלה אמר לראשי הרשויות כי ברשותו תכנית ברורה, אולם איננו יכול לשתף בה, זאת במהלך פגישה שקיים עמם על רקע ההסלמה בירי בגבול הצפוני. עוד הבטיח כי סוגיית הטבות מס לתושבי האזור תטופל - כמו גם הקצאת תקציבים למיגון הבתים

בווידאו: נתניהו עם ראשי רשויות בצפון מבטיח להשיב את הביטחון גם שם/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב לתת את לוח הזמנים לחזרת תושבי הצפון לבתיהם. "זה לא נכון, האויב מאזין ושומע", אמר לראשי הרשויות במהלך מפגש שקיים בלשכתו על רקע ההסלמה בירי בגבול הצפון, וההחלטה שצפויה להתקבל השבוע הנוגעת לשיקום יישובי האזור. "יש לנו תכנית ברורה, אבל אני לא יכול לשתף אתכם", המשיך.

עוד הבטיח לראשי הרשויות כי יטפל בסוגיית הטבות מס לתושבי האזור. כמו כן, בתגובה להעלאת סוגיית החוסר במיגון הבתים על ידי ראשי הרשויות, אמר נתניהו כי הוא מבין שיש פערים - והבטיח להקצות תקציב לנושא תוך הנחיית הגורמים הרלוונטים לטיפול בו.

ברכת יום העצמאות של נתניהו מחגיגות יום העצמאות ה-73. צילום מסך, צילום מסך
"יש לנו תכנית ברורה, אבל אני לא יכול לשתף אתכם". נתניהו/צילום מסך, צילום מסך

ראש מועצת מטולה, דוד אזולאי, הודיע מוקדם יותר היום כי ייעדר מהפגישה. "אם הראשון בספטמבר הוא לא תאריך מקודש לחזרת התושבים הביתה, אין לי מה להיות שם", אמר לוואלה. "אני לא צריך עדכון ביטחוני מראש הממשלה. אני רואה את מה שקורה מעבר לגבול בעיניים. בתכנית שתעלה להצבעת הממשלה אין שום דבר. התקציבים הוסטו ממקום אחד לשני ואין כסף חדש", טען.

"לצערי הרב אין כמעט שום בשורה בהחלטה הזו, והיא פשוט ממחזרת כספים שכבר הובטחו ברובם בעבר על ידי ממשלות ישראל", המשיך אזולאי. "משרד ראש הממשלה ישב, בנה משהו כמעט ללא היוועצות בצרכים האמיתיים של התושבים והישובים, והעיקר לסמן 'וי'".

"הדבר היחיד המשמעותי שאנו רוצים הוא לחזור הביתה בביטחון", המשיך, "וגם פה לצערי הבנתי ש-1.9 הוא לא תאריך לחזרה. אין שום אופק, אין באמת רצון לעניות דעתי של ממשלת ישראל להחזיר אותנו הביתה בביטחון, ולהשיב אותנו לחיים שלווים וטובים. עצוב שכך מתנהלת הממשלה ומקבלי ההחלטות למעלה משבעה חודשים".

עוד בוואלה!

ראש מועצת מטולה נגד הממשלה: לא ניתן מענה לתושבים, אין לנו שום אופק

לכתבה המלאה

לקראת 1:00 בלילה הגיעו כל הצדדים להסכמות. להלן עיקרי התכנית אשר קיבלה את הסכמת ראשי הרשויות, ומחולקת לשלושה חלקים:

החלק הראשון הוא תקציב של 3.5 מיליארד שקלים, המחולקים כך ש-1.4 מיליארד שקלים מנותבים למיגון היישובים, חצי מיליארד למרכיבי ביטחון (מצלמות אבטחה, כיתות כוננות, גדרות וכו') ועוד 1.4 מיליארד שקלים למענה אזרחי (חינוך, בריאות, רווחה, חוסן, תעסוקה, עסקים וכו').

עיקר התקציב של המענה האזרחי יגיע ישירות לרשויות, כדי לחתוך את כל הבירוקרטיה שבדרך. כמו שרה"מ אמר בישיבה "ראשי הרשויות מכירים הכי טוב את הצרכים".

החלק השני הוא תקציב של שלושה מיליארד שקלים לשיקום ופיתוח היישובים שנפגעו. גרסה ראשונה תוצג לראש הממשלה ע"י מנכל משרדו תוך 45 ימים, ותכלול את הפריסה התקציבית.

החלק השלישי הוא חקיקה בכנסת בנושא החקלאות והתמיכה בחקלאים (המוערך בכ-100 מליון שקלים בשנה).
הארכה של 10 שנים לענף הטלה (ביצים) והטבות מס ליישובים צמודי גדר, זהה להטבות הזכאים יישובי העוטף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully