וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: תלונה נוספת הוגשה נגד הרב טאו בגין הטרדה מינית

בימים הקרובים תועבר לטיפולה של הפרקליטות התלונה נגד הרב, רבה הרוחני של מפלגת נעם ואחד מהמנהיגים הבולטים בזרם החרדי-לאומי. אולם, לפי הפרטים המצויים בידי וואלה על התלונה חלה התיישנות, מה שיקשה על המשטרה לעשות בה שימוש

המתלוננת נגד הרב טאו: “לחצים גדולים מופעלים עליי ועל בני משפחתי”/מערכת וואלה!

פרסום ראשון: תלונה חדשה הוגשה נגד הרב צבי ישראל טאו, נשיא ישיבת הר המור, רבה הרוחני של מפגלת נעם ואחד מהמנהיגים הבולטים בזרם החרדי-לאומי שמשפיע רבות על הציונות הדתית. בימים הקרובים, היא צפויה להיות מועברת לפרקליטות.

לפי הפרטים המצויים בידי וואלה מדובר בתלונה שחלה עליה התיישנות, עובדה שתקשה על משטרת ישראל והפרקליטות לעשות בה שימוש.

הרב טאו 30 בינואר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90, עיבוד תמונה
הוגשה תלונה נוספת בגין הטרדה מינית. הרב טאו/עיבוד תמונה, אולבייה פיטוסי, פלאש 90

בחודש יוני לפני כשנה הודיעה המשטרה כי הרב חשוד באונס, תקיפה בנסיבות מחמירות, חטיפה וכן במעשים מגונים בקטינות. התיק הועבר לעיון והחלטת פרקליטות מחוז ירושלים. המשטרה לא פרסמה את המלצותיה. לוואלה נודע כי התיק חזר אחרי פסח לפרקליטות, אולם שם טרם הוחלט אילו צעדים ינקטו, היות ובוצעו בתיק השלמות חקירה של המשטרה.

עו"ד עדי כרמלי, בא כוחו של הרב טאו, אמר בסמוך לפרסום המשטרה על החשדות נגד הרב כי הועברו למשטרה חומרים רבים "שיש בהם להוכיח כי מדובר בתלונות שווא. אין לי ספק שהפרקליטות תאמץ את המלצת המשטרה ותורה על סגירת התיק".

החקירה החלה לפני כשנה וחצי, אז התלוננו נגד הרב שתי נשים. רק שלושה חודשים אחרי תחילת החקירה, זומן טאו לחקירה באזהרה, שם נשאל על טענות המתלוננת נחמה תאנה בנוגע לפגיעה מינית שביצע בה לכאורה ב-1971. הרב הכחיש את הטענות, ובכמה מקרים טען בפני החוקרים כי לא היה במקומות שיחסו לו.

תאנה, בת 38, פרסמה פוסט בפייסבוק ובו טענה כי הרב פגע בה מינית בילדותה. "לקח לי כמעט 30 שנה כדי להצליח לספר את האמת. הרב צבי טאו פגע בי מינית בתור קטינה. פגיעה ממושכת. כשניסיתי להשמיע את הקול שלי הוא איים עלי", היא סיפרה. כחודשיים לאחר פרסום הפוסט הוגשה התלונה נגד הרב למשטרה. זאת, לאחר אישורה של פרקליטות מחוז ירושלים למשטרה לפתוח בחקירת המקרה על אף ההתיישנות של עבירות מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully