וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הכנסת לשעבר יעל דיין מובאת למנוחות

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 16:15

דיין הייתה אישיות מובילה בפוליטיקה הישראלית ופעלה בתפקידים שונים בהם ח"כ, סגנית ראש עיריית ת"א וחברת מועצת העיר. במהלך כהונתה בכנסת, הייתה מהחלוצות לעסוק בנושאים כמו מעמד האישה וזכויות להט"ב. בנוסף, הייתה גם סופרת ועיתונאית. הלוויתה מתקיימת בתל אביב

יעל דיין/טלעד

יעל דיין, חברת כנסת לשעבר, סגנית ראש עירית תל אביב וחברת מועצת העיר לשעבר, מובאת היום (ראשון) למנוחות, לאחר שאתמול נמסר כי הלכה לעולמה בגיל 85. דיין, בתם של משה ורות דיין, נולדה בשנת 1939 במושב נהלל, שסבה, שמואל היה ממייסדיו. בת בכורה לשני אחיה - אודי ואסי. דיין נחשבה לסמן השמאלי במפלגת העבודה וקידמה במהלך כהונתה בכנסת את נושא זכויות האדם.

דיין סבלה קרוב ל-20 שנה ממחלת ריאות חסימתית כרונית שנגרמה כתוצאה משנים רבות של עישון סיגריות שגרמו לה לנזק בלתי הפיך. תפקוד הריאות שלה הלך והדרדר למרות שכבר הפסיקה לעשן עם גילוי המחלה. שידור ישיר מההלוויה המתקיימת בבית העלמין קריית שאול בתל אביב:

LIVE

דיין נכנסה לתוך החיים הפוליטיים כשהצטרפה למפלגת העבודה בסוף שנות ה-80. ב-1988 נכשלה בניסיונה להשתלב במקום גבוה ברשימת העבודה לקראת הבחירות לכנסת. כעבור ארבע שנים, בבחירות לכנסת ה-13, נבחרה לראשונה לכנסת והייתה חברת כנסת במשך עשר שנים וחצי.

בכנסת היא הובילה נושאים שעד אז לא זכו לטיפול ראוי. במהלך הקדנציה הראשונה שלה, יזמה דיין את הקמתה של ועדת הכנסת לקידום מעמד האישה וכיהנה כיו"ר שלה. בנוסף כיהנה כיו"ר ועדת המשנה לזכויות הומואים ולסביות ויו"ר ועדת המשנה לנושאי אלימות כלפי נשים. היא יזמה והובילה חוקים שנועדו לקדם את השוויון המגדרי וההגנה על נשים מפני אלימות ואפליה. בין החוקים שפעלה לקדמם: החוק לאיסור הטרדה מינית, חוק זכויות קורבנות עבירה, חוק שיווי זכויות האישה, חוק עונשי מינימום בעבירות מין ואלימות, חוק איסור הטרדה מאיימת ועוד. בנושא זכויות אדם גם פעלה למתן זכויות הומואים ולסביות ונחשבת כאחת מאלו שהובילו את המהפכה בזכויות ללהט"בים.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ח"כ יעל דיין, במפגש עם נשות תנועת הקיבוצים, למען בחירת אהוד ברק לראשות הממשלה, בבית התנועה הקיבוצית בתל אביב, 22 בינואר 2001. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"מחלוצות השיח על מעמד האישה וזכויות להט"ב". יעל דיין/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ, לשעבר יו"ר מפלגת העבודה ושר הביטחון, נפרד: "יעל דיין ואני היינו חלק מאותה קבוצה במפלגת העבודה של שנות ה-80, מפלגה שהתמודדה על השלטון ולא הגיעה אליו באותם הימים. השמיניה בראשות חיים רמון, שהובילה מאבקים רבים בתחומי צדק חברתי, שוויון, שינויים בשיטת הממשל וחתירה לשלום. יעל הייתה חלק מאיתנו ומהר מאוד הסתבר עד כמה היא ואני מוצאים מכנה משותף בתחומים המרכזיים ובתפיסת עולם שלפיה פתרון מדיני וצדק חברתי אינם יכולים לבוא זה במקום זה - אלא חייבים ללכת יד ביד".

יו"ר נעמת, חגית פאר, מסרה כי יעל הייתה "היו"רית הראשונה של הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת שהובילה את המאבק לשוויון מגדרי כמו גם מאבקים נוספים כמו המאבק לשוויון זכויות לקהילה הגאה בישראל. איבדנו לוחמת צדק. נוחי על משכבך בשלום". גם בארגון הנוער הגאה איגי מסרו: "כואבות וכואבים את לכתה של אחת מחלוצות המאבק לשוויון מגדרי ולזכויות להט"ב בישראל. בכל תפקיד שכיהנה בו היא שברה את תקרת הזכוכית עבור כולנו, ואף הייתה הדמות הציבורית הראשונה שהופיעה באירוע רשמי של הקהילה. יעל מהווה עבורנו השראה למאבק על צדק ושבירת מוסכמות ונמשיך לנצור אותה ככזו בהיסטוריה הפמיניסטית, הלהט"בית והישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully