וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של איציק גלרנטר: "מודים על ההזדמנות להיפרד כמו שצריך"

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 8:47

ירדן פיבקו תיארה בריאיון ל-103 את התחושות עם השבת גופתו של אביה מרצועת עזה, שאליה נחטף ב-7 באוקטובר. "יש בזה נחמה, זה היה משקל כבד מדי להסתובב איתו ולחיות בו, בחוסר הידיעה הזה"

בווידאו: הצהרת דובר צה"ל 17.05.24/צילום: דו"צ

בתו של איציק גלרנטר, שגופתו החטופה הוחזרה בסוף השבוע מרצועת עזה, סיפרה הבוקר (ראשון) ל-103 על התחושות במשפחה לקראת הלווייתו של אביה בן ה-57. הוא נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו הוחזרה יחד עם אלו של שני לוק, רון בנימין ועמית בוסקילה.

"הייתה לנו תקווה מאוד גדולה, דווקא הסיפור של אבא שלי שהיה חשוך לחלוטין בלי טיפת אור או מידע, מול הלא, יכולנו להתמודד רק באמונה שכן", סיפרה ירדן פיבקו, בתו. "הייתה לנו אמונה גדולה מאוד, באמת. אנחנו מודים על ההזדמנות להיפרד כמו שצריך. יש בזה נחמה. זו הפעם הראשונה שאני אומרת בוקר טוב מאז 7 באוקטובר, דווקא ביום של הלוויה של אבא שלי, כי זה היה משקל כבד מדי להסתובב איתו ולחיות בו, בחוסר הידיעה הזה".

לדבריה, "לפחות על גורלו, להתפלל שזה אכן קרה ב־7 באוקטובר ושהוא לא סבל הרבה כמו שחשבנו מאז שהוא נחטף לשם. מה שיעשה שקט לנשמה של אבא שלי ולנפשות שלנו זה להתפלל שזה מה שקרה, ולקוות שהוא לא סבל הרבה.

חוסר הידיעה, יש בו ממש כדי להטריף. אנחנו יוצאים מקבוצה אחת לגורל אחר וקשה מאוד של המדינה, בסוף לכל אחד סיפור וגורל אחר. זה קשה, נמשיך להתפלל חזק מאוד שכולם ישובו אלינו, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה כאן במדינת ישראל".

החטוף איציק גלרנטר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חגג יום הולדת בשבי. גלרנטר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

היא תיארה את אביה כ"אדם חייכן, מצחיק, שנון, עם חוש הומור, אבא הראשון להתייצב, סבא מדהים, עם כמה שהוא היה גבר גבר וחזק וקשוח, עם הבנות שלי הוא היה כמו חמאה. כל הרוך יצא ממנו. הוא היה אחלה בן אדם, חבר טוב, אהב את החיים לגמרי".

על התחושות במשפ אמרה: "בתי הגדולה בת שש והקטנה עוד לא בת שנתיים. מיה שלי, הגדולה, הייתה שותפת לתהליך. אנחנו אומרים את האמת ומספרים את מה שצריך. בהתחלה השתמשנו במינוח של 'לא מוצאים אותו', והאמת היא שהיא זו ששאלה אותי אם יש הבדל בין מישהו שלא מוצאים לבין מישהו חטוף והחזרתי את השאלה אליה.

מה שאומרים זה שהגיעו האנשים הגיבורים שלנו שחיפשו את סבא, ואמרו לנו שסבא לא יחזור, ושמעכשיו התפקיד שלו הוא לשמור עלינו מלמעלה. זה לא פשוט, היא כעסה קצת, ובכי, התחבקנו חזק. היא אמרה לי את זה כמו שרק ילד יכול להגיד את זה - אני לא רוצה שזה יהיה ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully