וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צביעות", "מנהיג קטן": גנץ הציב לנתניהו אולטימטום - וחטף מימין ומשמאל

עודכן לאחרונה: 18.5.2024 / 22:53

סערה פרצה לאחר נאום גנץ, במהלכו הציב אולטימטום לנתניהו ליישום תכנית אסטרטגית ללחימה. "מנהיג קטן ומאחז עיניים גדול", תקף בן גביר, כשסמוטריץ' הוסיף: ננצח איתך ובלעדיך. רה"מ הבהיר: "התנאים שלו הם מילים מכובסות שמשמעותן תבוסה לישראל - שיציב אולטימטום לחמאס"

גנץ מאיים: אם לא תובא תכנית אסטרטגית ללחימה - נפרוש מהממשלה/מערכת וואלה

סערה פרצה הערב (שבת) לאחר נאומו של השר בקבינט המלחמה ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, במהלכו הציב אולטימטום לנתניהו לגיבוש ויישום תכנית אסטרטגית ללחימה עד 8 ביוני, ולא - יפרוש מהממשלה.

"בזמן שלוחמינו נלחמים להשמיד את גדודי חמאס ברפיח, גנץ בוחר להציב אולטימטום לראש הממשלה במקום להציב אולטימטום לחמאס", נמסר לאחר ההצהרה מלשכת רה"מ נתניהו. "התנאים שמציב בני גנץ הם מילים מכובסות שמשמעותן ברורה: סיום המלחמה ותבוסה לישראל, הפקרת רוב החטופים, השארת החמאס על כנו והקמת מדינה פלסטינית".

"אם גנץ מעדיף את האינטרס הלאומי ולא מחפש תירוץ להפלת הממשלה, האם הוא מוכן להשלים את הפעולה ברפיח כדי להשמיד את גדודי החמאס, ואם כן איך ייתכן שהוא מאיים לפרק את ממשלת החירום בעיצומה של הפעולה? האם הוא מתנגד לשליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית בעזה, גם בלי עבאס? האם הוא מוכן לקבל מדינה פלסטינית בעזה וביהודה ושומרון כחלק מתהליך הנורמליזציה עם סעודיה?".

בני גנץ. קונטקט, צילום מסך
בני גנץ/צילום מסך, קונטקט

עוד נמסר מטעם נתניהו כי "ממשלת החירום חשובה להשגת כל מטרות המלחמה, כולל השבת כל חטופינו, ומצפה מגנץ להבהיר את עמדותיו לציבור בנושאים אלה".

בתגובה לדברי רה"מ, נמסר מלשכתו של גנץ: "אם ראש הממשלה היה מקשיב לגנץ, היינו נכנסים לרפיח לפני חודשים ומסיימים את המשימה. עלינו להשלים אותה, וליצור את התנאים הנדרשים לכך. כמו כן, הרשות הפלסטינית לא תוכל לשלוט בעזה, גורמים פלסטינים אחרים כן - אך ורק אם נייצר לכך גיבוי של מדינות ערב המתונות וגיבוי אמריקאי. כדאי שראש הממשלה יעסוק בכך ולא יחבל במאמצים האלו. כפי שאמר גנץ בנאום - אין שום כוונה להקים מדינה פלסטינית, וזו אינה הדרישה של הסעודים. גנץ בניגוד לנתניהו לא החזיר את חברון ולא הודיע על תמיכה בפתרון שתי המדינות בבר אילן. אם לראש הממשלה חשובה ממשלת החירום, כדאי שיקיים את הדיונים הנדרשים, יקבל את ההחלטות הנדרשות, ולא יגרור רגליים מפחד הקיצוניים בממשלתו".

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר תקף את דברי השר גנץ. "בני גנץ הוא מנהיג קטן ומאחז עיניים גדול, שמהרגע הראשון להצטרפותו לממשלה, עסק בעיקר בניסיונות לפירוקה. נסיעותיו לשיחות בוושינגטון נגד עמדת ראש הממשלה (ושבעקבות השיחות הפך הממשל לעוין) היו רק חלק קטן מחתרנותו.

האיש שאירח את אבו מאזן בביתו, הכניס פועלים מעזה, הוביל את הסכם הכניעה בגז מול לבנון, הסיר חסמי ביטחון חיוניים ביו"ש, וסיכן את חיילי גולני 'מדאגה לפלסטינים', הוא האחרון שיכול להציע אלטרנטיבות בטחוניות".

בן גביר: "ראש הממשלה התחייב שנכנס לרפיח". שימוש חופשי, אתר רשמי
"בני גנץ הוא מנהיג קטן ומאחז עיניים גדול". בן גביר/אתר רשמי, שימוש חופשי

לדברי בן גביר, הצטרף גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. "בני, הדשדוש במלחמה הוא בגללך ובגלל חבריך לקבינט הקונספציה שגם אחרי ה-7 באוקטובר ממשיכים לדחוף לעצירת המלחמה ולהקמת מדינה פלסטינית בלחץ אמריקאי", מסר. "מדינת ישראל תנצח עם גנץ ובלעדיו בזכות הלוחמים הגיבורים ועם ישראל. אני קורא לראש הממשלה לקבל הכרעה אסטרטגית על שליטה ישראלית מלאה בעזה והחלטה שמכאן והלאה לא עוצרים את כוחותינו ברפיח, במרכז ובצפון הרצועה עד השגת כל מטרות המלחמה: השמדת חמאס, השבת החטופים והסרת האיום, גם בדרום וגם בצפון מול חיזבאללה".

גם השר שלמה קרעי תקף: "אין גבול לצביעות. חודשים ארוכים אנחנו סופגים את הגישה המתרפסת של גנץ וחבריו, את החתירה שמאלה בכל הכח, ואת העובדה שקבינט המלחמה שהוקם בשביל האחדות, הפך כבר מזמן לממשלת שמאל ולאמצעי להחלשת ראש הממשלה וממשלת הימין הנבחרת.

גנץ מדבר על 'דיון והכרעה במטרות המלחמה' ובעצם מתכוון להכנסת הרשות הפלסטינית לשליטה בעזה, דבר שרוב הישראלים מתנגדים לו ושהוא בעצם פרס לטרור.הוא מאיים לפרוש עד ה-8 ליוני, אם לא ניכנע לדרישותיו ובעצם להפסד במלחמה. אני מציע שהתאריך יוקדם כבר למחר. אל תשבו סביב שולחן הממשלה ביום שני במליאת הכנסת אם כל מטרתכם היא להקים ממשלה תומכת טרור על גבם של לוחמינו".

"כשאני יצאתי נגד הדשדוש (שנמשך חודשים) גנץ טען שהכל עובד טוב ונכון", הגיב גם יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער להצהרה. "הערב הוא גילה את הדשדוש, לו הוא היה שותף מלא, בלשון המעטה. סיסמאות ריקות לא מהוות כסות להעדר מנהיגות".

חברת הכנסת קארין אלהרר הגיבה גם היא להצהרה, כששאלה: "גנץ, עד מתי תכשיר את האבדון אליו מוביל אותנו נתניהו? ‏כשרה"מ מורח את המלחמה, מטרפד עסקאות חטופים ומקדם חוק אי גיוס - אין הצדקה להישארותך בממשלה. ‏אל תשתף איתו פעולה, אין לנו זמן לדד-ליינים, וזה גם לא ישנה. ‏צאו מהממשלה עכשיו".

יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז הגיב וטען כי "יש לשים את בטחון ישראל לפני הכל ולא את פירוק הממשלה לפני הכל. קורא לבני גנץ לראות את בטחון ישראל לפני הפוליטיקה והרצונות האישיים".

בהמשך, הגיב גם יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני. "‏שוב בוחר בני גנץ לחלל את השבת הקדושה בהודעה על מסיבת עיתונאים שאין בה שום אלמנט של פיקוח נפש. מתברר שהאיש חסר כל רגישות לקודשי ישראל ואיננו ראוי להיות מנהיג במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully