וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל איתר 3 גופות חטופים ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 17.5.2024 / 20:47

גופותיהם של שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר אותרו על ידי כוחות צה"ל ובשיתוף שב"כ ברצועה לאחר שנחטפו מהמסיבה ברעים במהלך אירועי הטרור של 7 באוקטובר. דובר צה"ל: "נרצחו באכזריות במסיבה, וגופותיהם נלקחו לרצועה"

בווידאו: הצהרת דובר צה"ל 17.05.24/צילום: דו"צ

צה"ל איתר את גופותיהם של שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר ברצועת עזה, כך פרסם הערב (שישי) דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה מיוחדת שנשא. השלושה נחטפו מהמסיבה ברעים במהלך אירועי הטרור של 7 באוקטובר. "ממידע מודיעיני מאומת שברשותנו יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה ז"ל נרצחו במהלך מתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר בעיקול מפלסים, וגופותיהם נחטפו לעזה על ידי מחבלי חמאס", אמר הגרי, "גופותיהם של החטופים חולצו במהלך מבצע משותף של כוחות צה"ל והיחידה המבצעית של השב"כ, על בסיס מידע שעלה גם בחקירות שב"כ של מחבלים שנעצרו בשטח הרצועה ובהכוונה מודיעינית של מפקדת השבויים והנעדרים שבאגף המודיעין".

מיד לאחר הפעולה, הועברו הגופות למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר.

שני לוק שנחטפה על ידי חמאס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שני לוק שנחטפה על ידי חמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר בעקבות ההודעה: ""תנחומים וחיבוק עצוב למשפחותיהם הדואבות והמיוסרות של החטופים שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה שגופותיהם חולצו מעזה והם יובאו לקבר ישראל. בתודה לצה"ל, שב"כ וכוחות הביטחון ובתקווה ותפילה לשובם של כל שאר החטופות והחטופים במהרה. יהי זכרם ברוך."

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בעקבות ההודעה הודעה שבה נכתב: "הלב נשבר על האובדן הגדול. רעייתי שרה ואני דואבים עם המשפחות. לב כולנו איתן בשעת יגונן הכבד. נחזיר את כל חטופינו, החיים והחללים כאחד. אני מברך את כוחותינו האמיצים שבפעולה נחושה השיבו בנים ובנות לגבולם".

שר הביטחון יואב גלנט מסר: "הערכה והוקרה לכוחות צה"ל ושב"כ שהביאו לקבר ישראל את גופותיהם של יצחק גלרנטר, שני לוק ועמית בוסקילה ז"ל משבי החמאס בעזה. השבת כל חטופינו הייתה ותישאר חובה מוסרית עליונה ומטרת מלחמה עבורנו. משתתף בצערן הכבד של המשפחות. יהי זכרם ברוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
החטוף איציק גלרנטר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
החטוף איציק גלרנטר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השר בני גנץ מסר: "בערב הקשה הזה אני מבקש לחבק ולשלוח את תנחומיי למשפחותיהם של שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר זכרם לברכה, ולהצדיע לחיילי צה"ל ולכוחות הביטחון שלקחו חלק בתכנון ובביצוע מבצע החילוץ. איננו שוכחים לשנייה אחת את המחויבות העליונה שלנו להחזיר את כל החטופים והחטופות".

שר החוץ ישראל כ"ץ מסר: "‏הלב נקרע למשמע הבשורה הקשה על מותם של עמית בוסקילה, שני לוק ויצחק גלרנטר ז"ל, שנרצחו במסיבת הנובה וגופותיהם אותרו בעזה והוחזרו לישראל. ‏שולח תנחומים וחיבוק גדול למשפחות ותודה לכוחות הביטחון על המבצע המורכב והכל כך חשוב".

השרה מירי רגב מסרה: "לפני השבת קיבלנו בשורה עצובה, קשה וכואבת על כך שנמצאו גופותיהן של שני לוק, איציק גלרנטר ועמית בוסקילה שנרצחו על ידי ארגון הטרור המתועב חמאס. אין משהו שיכול למלא את החלל שנפער כתוצאה מהידיעה הקשה הזאת וליבי עם שלושת המשפחות על הבשורה הכואבת. אנחנו פועלים מול ארגון רצחני, צריך להמשיך ולפעול עד להשמדתו המוחלטת. שולחת חיבוק חם למשפחות ומחזקת את צה"ל וכוחות הבטחון הפועלים בעומק שטח האויב תוך סיכון חיים על מנת להשיב את החטופים ולחסל את החמאס".

שר הבריאות אוריאל בוסו מסר: "רק לפני ימים ספורים עם ישראל כולו צפה בטקס פרס ישראל שהוענק למכון לרפואה משפטית ולמנהלו המסור ד"ר חן קוגל. והיום, בזכות מלאכת הקודש הקשה של עובדי המכון המסורים , קיבלנו את הידיעה על זיהוי גופותיהם של החטופים שהובאו בפעילות צה"ל בעזה. אני מבקש להודות לכל צוות המכון בשמי ובשם עם ישראל על עבודת הקודש שהם עושים עד לרגעים אלו, ולשלוח תנחומים מעומק לבי למשפחות היקרות שקיבלו את הבשורה הקשה מכל".

עמית בוסקילה שנחטפה לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עמית בוסקילה שנחטפה לעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בחודש דצמבר, לוחמי צה"ל חילצו את גופותיהם של רב"ט ניק בייזר, סמל רון שרמן, ואליה טולדנו. פעולת החילוץ התבצעה על ידי לוחמי מילואים מחטיבה 551, בשיתוף פעולה עם יחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162. לאחר השבתן, הגופות זוהתה על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית והמשטרה, והודעה נמסרה למשפחות.

אליה טולדנו, בן ה-28, נחטף ב-7 באוקטובר ממסיבת ה"נובה" ברעים. טולדנו הגיע למסיבה עם חבריו, בהם מייה שם, ששוחררה בעסקת החטופים. ניק בייזר, בן ה-19, מבאר שבע, שירת כנהג במת"ק (מנהלת התיאום והקישור) של אוגדת עזה. רון שרמן, בן ה-19 מלהבים, שירת כמש"ק תיאום וקישור גם הוא במת"ק עזה. שני החיילים נחטפו מבסיסם ב-7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully