וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטופלת שנדבקה בזיהום באסותא לפני כחודשיים - נפטרה

עודכן לאחרונה: 17.5.2024 / 14:58

חגית נדבקה בחיידק אלים כשעברה ניתוח לכריתת רחם במרכז הרפואי אסותא רמת החייל. אתמול נקבע מותה והיום הובאה למנוחות. תגובת אסותא: "מביעים צער עמוק. הוקמה ועדה ומסקנותיה יועברו למשפחה ויוטמעו לצורך מניעת זיהומים ושמירת בטיחות הטיפול"

חגית, אם לשתי ילדות, בת 47, תובא למנוחות היום (שישי) לאחר שאתמול נקבע מותה בתום מאבק של חודשיים מהיום שנדבקה בחיידק אלים במרכז הרפואי אסותא רמת החייל, בעת שנכנסה לניתוח שגרתי.

חגית נדבקה בחיידק אלים במיוחד ועמיד לאנטיביוטיקה בזמן שעברה ניתוח לכריתת רחם בבית החולים אסותא רמת החייל. זאת, לאחר שהתברר כי חדר הניתוחים לא היה סטרילי לחלוטין. מקורביה טענו שהיא על סף קביעת מוות מוחי. המקרה דווח לראשונה בחדשות 12.

במהלך הניתוח, חגית נדבקה בחיידק הסרציה, הנחשב אלים מאוד, עמיד לאנטיביוטיקה ויכול לגרום לתמותה. על פי המקורבים לה, המטופלת התעוררה מהניתוח כשהיא לא מרגישה. המקורבים מסרו כי עוד באותו היום הודיעו על כך לצוות בית החולים. "היא התעוררה מהניתוח כבר עם זיהום, הכניסו אותה במהרה לחדר ניתוח בשנית ופתחו לה את הבטן כדי למצוא את מקור הזיהום", סיפרה מקורבת למטופלת.

בי"ח אסותא רמת החייל, 18 במרץ 2024. ניב אהרונסון
ביה"ח אסותא ברמת החייל/ניב אהרונסון

"אנחנו לא יודעים באיזה שלב החלו לטפל בה באנטיביוטיקה", היא המשיכה וסיפרה, "רצינו להעביר אותה לאיכילוב ובבית החולים סירבו ואמרו שאין צורך. ביום השלישי לאשפוזה החליטו להרדים אותה. מצבה הדרדר והצוות הרפואי גילה שהאישונים שלה מורחבים והבהילו אותה שוב לחדר הניתוח". עם ניתוחה בשנית של המטופלת, סיפרה המקורבת, נמצא אצלה דימום מוחי באונה המצחית. "לקח זמן עד שהשתלטו על הדימום. כרגע רוצים להכריז עליה כמטופלת שנמצאת במוות מוחי. למה לא בדקו אותה קודם? זה גם מה שאנחנו שואלים", היא סיפרה בתסכול.

עורך הדין אבי שמואלי שמייצג את המשפחה מסר: "עד לרגע זה לא נמסר עדכון למשפחה לגבי מסקנות או ממצאים שיש לאסותא, וגם לא מסקנות ביניים לכל מה שקשור לגורם המזהם ולאופן בו הזיהום הגיע לגוף של חגית. בנוסף גם לא לגבי הטיפול והמעקב הניתן לחגית לאחר הניתוח, בין המועד שפיתחה סימנים לאיזושהי פגיעה מוחית לאבחנה ולטיפול עצמו בניתוח".

בנוסף לוואלה נודע כי בעקבות פנייה למשרדו של עורך הדין שמואלי, יש עוד שתי מטופלות שנדבקו אחרי הניתוח של חגית והמשרד בודק את הפניות בימים אלה.

תגובת אסותא לאחר ההודעה על פטירת המטופלת: "אסותא מביעה צער עמוק על פטירתה של חגית. בעקבות המקרה הוקמה ועדת בדיקה בשיתוף עם משרד הבריאות שפועלת בימים אלו. מסקנות הוועדה ימסרו למשפחה עם סיום עבודת הוועדה. אסותא תפעל להטמעת מסקנות הוועדה וזאת על מנת להמשיך ולעשות כל שניתן לצורך מניעת זיהומים ושמירת בטיחות הטיפול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully