וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת "היום שאחרי": השרים תקפו את שר הביטחון בקבינט, גלנט יצא מהחדר בפתח דברי בן גביר

עודכן לאחרונה: 17.5.2024 / 12:37

"איך שר הביטחון מרשה לעצמו לדבר ככה?", תהה השר לביטחון לאומי בישיבה. "רוב הקבינט נגדו בתוכנית היום שאחרי". עם עזיבת גלנט את החדר, הוסיף בן גביר שהשר "עושה מה שהוא רוצה", וזכה לתמיכת השר לוין: "זה לא מכובד". עם שובו, התגונן גלנט על נאומו: "הצגתי רק את דעתי

גלנט נגד נתניהו: "קורא לו להכריז שישראל לא תשלוט אזרחית ברצועת עזה"/לשכת העיתונות הממשלתית

במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנערכה הלילה (חמישי) תקפו חלק מהשרים את שר הביטחון יואב גלנט על הצהרתו השבוע סביב "היום שאחרי" המלחמה בעזה ושליטה של גורמים פלסטינים שם. במהלך הדיון אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי "אני לא מבין איך שר הביטחון מרשה לעצמו לדבר ככה כשהוא יודע שרוב הקבינט נגדו בתוכנית היום שאחרי".

מיד עם תחילת דבריו של בן גביר, שר הביטחון גלנט עזב את החדר וחזר כעבור זמן קצר. בן גביר זעם על כך: "הוא עוד יוצא כשאני מדבר. הוא עושה מה שהוא רוצה. משל למה הדבר דומה? הייתי נגד עסקה, כולכם יודעים אבל מה היה קורה אם הייתי אומר לשב"ס לא לשחרר אסירים ביטחוניים כי ככה אני חושב. הוא מצפצף על הרוב כאן".

שר הביטחון יואב גלנט, מעניק סקירה ביטחונית לציבור 15 במאי 2024. לע"מ, צילום מסך
"הצגתי רק את דעתי". יואב גלנט/צילום מסך, לע"מ

שר המשפטים יריב לוין הצטרף לעמדה של בן גביר ואמר: "השר בן גביר צודק, זה לא מכובד שהוא יוצא". והשרה מירי רגב פנתה לגלנט ואמרה: "אמרת שהצעת תוכנית אבל הרוב כאן לא חושב כמוך". גלנט שלא מרבה להתייחס לדברים בדיוני הקבינט התגונן ומסר כי "הצגתי רק את דעתי".

גלנט הסביר לשרים כי "כדי שישראל תשלוט בעזה אנחנו נצטרך סד"כ עצום ונשלם בחיים של אנשים רבים ובסוף נעזוב את השטח. זה יהיה המאמץ העיקרי של המדינה ב-5 שנים הקרובות על חשבון זירות אחרות. חובתי להסביר את זה".

על כך השיב לו השר בן גביר כי "לא קיבלת הסכמה. הרוב לא הסכים" וכעבור זמן קצר גלנט תהה: "מה האלטרנטיבה שלכם?" ובן גביר עקץ חזרה: "דווקא יש אלטרנטיבה אבל אתה נשמע כמו שמעון פרס שכל הזמן צעק שאין אלטרנטיבה".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"אתה נשמע כמו שמעון פרס". איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שלשום, שר הביטחון מסר הצהרה לתקשורת בה אמר כי "מאז אוקטובר אני שב ומעלה את הנושא המדיני בקבינט ללא תשובה". הוא ביקר את התנהלות הממשלה והוסיף כי "אי החלטה פירושה החלטה". עוד פנה השר לנתניהו ישירות ואמר: "ראש הממשלה - אני קורא לך להכריז שישראל לא תשלוט בעזה, ושתקום אלטרנטיבה שלטונית לחמאס ברצועת עזה. עלינו לקבל החלטות קשות תוך העדפת השיקול הלאומי על פני כל שיקול אחר. זהו רגע מבחן, עם ישראל נושא אלינו עיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully