וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית אופקים בעתירה לבג"ץ: הכירו בתושבים כנפגעי פעולות איבה

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 13:22

בעוד עשרות מתושבי העיר נרצחו, נפצעו וחוו טראומה קשה ב-7 באוקטובר, קילומטרים בודדים מפרידים בין אופקים ליישובים שנכללים במנהלת תקומה, ומקבלים סל פיצויים. הקריטריון שנקבע למנהלת תקומה הוגדר לפני 20 שנה ואינו רלוונטי היום. בינתיים, התושבים נותרים לבד

בווידאו: אופקים: שוטרים מנסים לחלץ בני ערובה תחת ירי בלתי פוסק/דוברות משטרת ישראל

עיריית אופקים עתרה השבוע לבג"ץ, בדרישה להכיר בכל תושבי העיר כנפגעי פעולות איבה. בנוסף, מבקשת העירייה הכרה ברשות כחלק ממנהלת תקומה, ושתושבי אופקים יקבלו את הפיצויים שהמנהלת מעניקה בתחומי הרווחה, החינוך, התעסוקה ועוד.

"ב-7 באוקטובר הפכה אופקים ל'קו ראשון' של מדינת ישראל", נכתב בעתירה, "הגיעו אליה 18 מחבלים, שרצחו בדם קר עשרות תושבים ופצעו עשרות נוספים. אלפים נפגעו בנפשם, וייאלצו להתמודד כל חייהם עם הטראומה הקשה שחוו. על אף האמור, מתעקשים משרדי הממשלה השונים להתחפר בקריטריון שרירותי ומפלה".

הנזק באופקים לאחר האירועים אתמול. מירב כהן
"ב-7 באוקטובר הפכה אופקים ל'קו ראשון' של מדינת ישראל". נזק באופקים אחרי 7 באקוטובר/מירב כהן

באת כוח העותרת, עו"ד רינת מסד סמולניק, מפרטת מדוע ההנמקות שסופקו על ידי משרדי הממשלה אינן רלוונטיות, "המענים השלמים והמשמעותיים הוענקו על פי מרחק של 7 ק"מ מעזה. זהו מבחן שנוצר לפני כ-20 שנה בהתאם לאיום הרקטי מהרצועה. ב-7 באוקטובר זה לא היה רלוונטי, לאור העובדה שאירועי האיבה והיקף הנפגעים הרב לא נבעו בעיקרם מפגיעות בשל ירי רקטי, אלא בשל חדירת מחבלים ומסע רצח וטרור".

"ההחלטות שקבעו את ההכרה הרוחבית בתושבים כנפגעי פעולות איבה, כמו גם ההחלטות שקבעו את גדריה של מנהלת תקומה, שבות ועושות עוול עם תושבי העיר אופקים", מוסיפים בעירייה, "ומפלות אותם לרעה למול אחיהם ביישובים האחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כוחות הביטחון בזירת בני הערובה באופקים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הממשלה עושה עוול לתושבי אופקים ומפלה אותם לרעה ". כוחות הביטחון בזירת בני הערובה באופקים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אופקים ותושביה נפגעו באופן אנוש ב-7 באוקטובר, תוך שעשרות מתושביה נרצחו בדם קר, נפצעו או נפגעו, ורבים סובלים מטראומה נפשית קשה", מסכמים בעירייה. "ממשלת ישראל הפלתה את תושבי העיר אופקים 3 פעמים: בכך שנמנעה מלהכיר בכלל תושבי העיר כנפגעי פעולות איבה, בכך שלא העניקה את המענקים לתושבי העיר שהוכרו כנפגעי פעולות איבה, ובכך שלא כללה את העיר תחת פעילותה של מנהלת תקומה. הקמת מנהלת תקומה היא מהלך מבורך, אולם לנוכח היקף הפגיעה האדיר באופקים, כמו גם קרבתה הגיאוגרפית ליישובים שנכללים בפעילות המנהלת - יהיה זה מן הצדק לכלול גם את אופקים ותושביה".

העותרת מסיימת בבקשה לקביעת מועד דיון דחוף בעתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully