וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ריכוז חלקיקים מסוכן באוויר": שריפה משתוללת בתל השומר כבר 3 ימים, והתושבים כלואים בבתים

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 10:47

תושבי השכונות הסמוכות לבסיס מספרים שדווח להם כבר כמה פעמים שהאש כובתה, וזמן קצר לאחר מכן נאמר שהיא התחדשה. בנתיים, חייהם נעצרו. "צריך לצאת מהבית עם מסכה, העיניים צורבות, אירוע הזוי". בכבאות והצלה טוענים שמדובר בשריפה מורכבת, שמצריכה משאבים וזמן כדי לכבות

שריפה שמשתוללת בבסיס תל השומר/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השריפה בבסיס תל השומר עדיין בוערת, זה היום השלישי. תושבי האזור, שהונחו לסגור מזגנים וחלונות וסובלים מהשלכות האש והעשן המיתמר, זועמים על הטיפול של המשרד להגנת הסביבה וכוחות הכיבוי. בכבאות הסבירו כי אופי השריפה והחומרים הבוערים מקשים על עבודתם.

"אנחנו בחזית, עשרות מטרים מהבסיס. השריפה פרצה בשלישי בצהריים, כל היום נשלחו הודעות של תושבים שלחוצים מהאש הגדולה המתפשטת, עשן שמגיע לכיוון השכונות", סיפר לוואלה תושב המתגורר בשכונה הסמוכה לבסיס. "האירוע התגלגל להיות די הזוי. אנחנו מקבלים כל הזמן הודעות שהשריפה כובתה ואז חודשה ושוב כובתה. בינתיים מגיעים ענני עשן, אני יוצא לטיול עם הכלב בחוץ עם מסיכה, ותוך כמה דקות נהיה מסריח מעשן, והעיניים צורבות".

שריפה שמשתוללת בבסיס תל השומר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"אנחנו מעריכים את הפעולות של כוחות הכיבוי, אבל אנחנו לא מבינים איך האש כל פעם חוזרת?". אנחנו מעריכים את הפעולות של כוחות הכיבוי, אבל אנחנו לא מבינים איך האש כל פעם חוזרת?/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שריפה שמשתוללת בבסיס תל השומר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שריפה שמשתוללת בבסיס תל השומר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שריפה שמשתוללת בבסיס תל השומר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שריפה שמשתוללת בבסיס תל השומר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לדבריו, "הלכתי לראות מקרוב מה קורה שם וראיתי שריפה גדולה. הרבה תושבים תהו מה נשרף שם בבסיס הצבאי, זה היה די מלחיץ. הרחנו גומי שנשרף. חלק פנו למשרד להגנת הסביבה וגורמים אחרים. בהתחלה קיבלנו הודעות שהמסגרות לא ייפתחו ברביעי בגלל ניטור של המשרד להגנת הסביבה שקבע שיש ריכוז חלקיקים מסוכן באוויר. אחרי בדיקות ודעיכת השריפה בסוף נפתחו הלימודים. יש הורים שלא שלחו בכל זאת מחוסר הידיעה מה באמת קורה. חששו לשלום הילדים".

"אנחנו מעריכים את הפעולות של כוחות הכיבוי, אבל אנחנו לא מבינים איך האש כל פעם חוזרת? למה לא שולחים יותר כוחות כשהשכונה כלואה?", תהה.

בכבאות אמרו מנגד כי האירוע במתחם הלוגיסטי מורכב בגלל כמות הציוד שנשרף, בגלל אופי המתחם שנשרף וסוג החומרים הבוערים. אלה כוללים ערימה גדולה של ציוד אפסנאות, וסטים, נעליים, מכולות, מטפים וחומרים נפיצים, שדורשים עבודה עם דחפור וזמן רב לכיבוי. לפי שעה, שני צוותי כבאות פועלים במקום, כאשר ביום שפרצה השריפה פעלו במקום חמישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully