וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיחי אליהו: "יש לנו אלופים עם תפיסה של אוסלו ושר ביטחון שלא מאמין בניצחון, חייבים לשנות זאת"

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 9:26

בראיון לרדיו 103FM, שר המורשת תקף את שר הביטחון, וקרא לפיטוריו. "נתניהו צריך למצוא דרכים לקחת את הסמכויות של השר גלנט ובעצמו לפקד את המערכה הזו". מהשחיקה בלגיטימציה הבינלאומית של ישראל, הוא לא מודאג, "אף אחד לא אוהב לוזרים, כשננצח ימחאו לנו כפיים"

גלנט נגד נתניהו: "קורא לו להכריז שישראל לא תשלוט אזרחית ברצועת עזה"/לשכת העיתונות הממשלתית

שר הביטחון יואב גלנט יצא אתמול בהצרה חריגה, בה הטיח ביקורת על מדיניות הממשלה והעומד בראשה, נתניהו. עיקר הביקורת היה על הסירוב של הממשלה לעשות מהלך מדיני, ולהציב אלטרנטיבה לחמאס ברצועת עזה. "צריך לקבל החלטות קשות, אבל מטרתן צריכה להיות לצאת מהמבוכה שאנחנו נמצאים בה", אמר היום (חמישי) שר המורשת עמיחי אליהו בראיון עם טל שלו ופרופ' אריה אלדד ברדיו 103FM.

"אנחנו מתנהלים בהיסוס, ובחוסר האונים בגלל שמנסים להכיל את כל הדעות יחד", הכריז ותקף. "בגלל שיש לנו שר ביטחון שלא מאמין בניצחון. רק לפני שבועיים שאלתי אותו האם הוא מאמין שאנחנו מסוגלים לנצח, לצערי הוא קם ויצא במקום להתמודד עם השאלות ששאלתי. תפיסת העולם הזו היא תפיסת עולם שצריכים להוציא אותה".

שר הביטחון, יואב גלנט. תומר נויברג, פלאש 90
" רק לפני שבועיים שאלתי אותו האם הוא מאמין שאנחנו מסוגלים לנצח, לצערי הוא קם ויצא". שר הביטחון יואב גלנט/פלאש 90, תומר נויברג

"יש לנו בעיה מאוד גדולה, אלופים בעלי תפיסות עולם של אוסלו", המשיך, "שלא מאמינים מוסרית שאנחנו צריכים לנצח. אני לא מדבר על יכולת, אני מדבר על אמונה מוסרית. הם באים ואומרים, 'אסור למדינת ישראל לנצח'. הדבר הזה לא יכול להיות. אלופים בצבא לא אמורים לקבוע מדיניות".

"הצבא לא מנסה לנצח, הוא מפחד לנצח, מפחד להילחם. רוצה להשיג שקט כמו שהיה בשלושת העשורים האחרונים", קבע. "זו תפיסת עולם רקובה ומסוכנת. אנחנו צריכים להיות בעת מלחמה, וכרגע אנחנו בתפיסת עולם של עת שלום. התפיסה צריכה להשתנות - אנחנו מחפשים להכריע, אנחנו רוצים לייצר הרתעה".

פעילות כוחות צה"ל במזרח רפיח. דובר צה"ל
"מתקבלות החלטות שמסרסות את היכולת של צה"ל לשבור את החמאס". פעילות צה"ל במזרח רפיח/דובר צה"ל

לדבריו, "אנחנו נמצאים בבעיה מאוד גדולה מול קבינט המלחמה ושר הביטחון. מתקבלות החלטות שמסרסות את היכולת של צה"ל לשבור את החמאס. אתמול שמעתי את האלוף וינטר שהודח מהצבא אומר שניתן להכריע את החמאס. אנשים עם תפיסת עולם כמו שלא לא מקודמים. מי אומר שאין פתרון צבאי? אותם אנשים שלקחו נשקים מכיתות הכוננות, אותה תפיסת עולם מסוכנת שאמרה 'שקט יענה בשקט'".

"אני חושב שאם גלנט מאמין בדמוקרטיה הוא צריך להתפטר בעצמו - הוא לא מייצג את העם, את הממשלה, את הבוחרים שלו", אמר והתייחס להצהרה החריגה של שר הביטחון אמש. "גלנט היום משתמש במנדט שלא שלו - הוא עובד על הדמוקרטיה בעיניים. אזרחי מדינת ישראל רוצים להכריע את חמאס. נתניהו צריך למצוא דרכים לקחת את הסמכויות של השר גלנט ובעצמו לפקד את המערכה הזו. אני קורא לראש הממשלה לפטר אותו".

עמיחי אליהו. ראובן קסטרו
" שנחליט שאנחנו ננצח האמריקנים יהיו איתנו וגם האירופאים". השר עמיחי אליהו/ראובן קסטרו

"אנחנו לא יכולים להגיע למצב שאנחנו מנהלים את המלחמה בצורה כזו שלוקחת את הילדים שלנו, מסכנת את החיים שלהם ואחר כך נונתים עזה לרשות תומכת טרור", הוא הוסיף. "יהיה מורכב לפטר את גלנט, לעשות את השינוי, אני לא מתכחש לבעייתיות. אבל חייבים להכריע, לשנות את התפיסה של בכירי הצבא שעדיין מדקלמים את הסיסמאות החלולות של אוסלו".

השר אליהו התייחס גם ללגיטימציה הבינלאומית שנשחקת. "בששת הימים, אחרי שניצחנו העולם מחא לנו כפיים, גם אחרי יום כיפור. אף אחד לא רוצה להיות מחובר לאנשים שמהססים, ללוזרים. שנחליט שאנחנו ננצח האמריקנים יהיו איתנו וגם האירופאים. צריך להיות ברורים, לשדר גבורה, לא חולשה. אנחנו חזקים, החיילים חזקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully