וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבני ש"ס: כל מי שרוצה ללמוד תורה, שיוכל לעשות זאת ללא הגבלה והפרעה

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 22:01

מועצת חכמי התורה של המפלגה הודיעה כי תוקם ועדת רבנים שתעסוק במעמד תלמידי ישיבות והסוגיה שקורעת את הקואליציה. ההודעה מתפרסמת ברקע אופוזיציה חרדית של רבנים שמתנגדים לכל פשרה בחוק הפטור. ההחלטה מגיעה לאחר הודעת רה"מ כי יקדם את החוק שיזם גנץ לפני ה-7.10

בווידאו: הפגנת הפלג הירושלמי נגד חוק הגיוס, כביש 4, 2 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס מודיעים במכתב שיתפרסם מחר (חמישי) בביטאון המפלגה 'הדרך' על הקמת ועדת ראשי ישיבות ורבנים, שתעסוק בנושא מעמד בני הישיבות וחוק הגיוס, זאת לקראת ההכרעה המתקרבת בנושא החשוב.

בראשות הוועדה יעמוד חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת פורת יוסף מו"ר הגאון הגדול רבי שמואל בצלאל שליט"א. חברי הוועדה הם: הגאון רבי שלמה ידידיה זעפרני, גאב"ד עמלי תורה; הגאון רבי שלום ביטאן, ראש ישיבת דעת חיים; הגאון רבי יעקב שרבאני, מראשי ישיבת מאור התורה והגאון רבי חנוך כהן ראש ישיבות באר התלמוד.

הנשיא הרצוג נפגש עם הרב ראובן אלבז, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס. באדיבות המצולמים
"הקמת ועדה מטעם מועצת חכמי התורה שתעסוק בחוק הגיוס". הרצוג והרב אלבז/באדיבות המצולמים

במכתב כתבו בין היתר כי "כידוע לדאבון לב, בתקופה האחרונה מתגברים הניסיונות להצר את צעדיהם של בני התורה היקרים המסולאים בפז, ולפגוע חלילה בעולם התורה, שהוא היסוד לקיום ושמירת עם ישראל, שאין אומתנו אומה אלא בתורותיה".

עוד הוסיפו במכתב כי "ובהיות וכעת הדברים מתקרבים לכדי הכרעה, על כן נועצנו בדבר והחלטנו להקים ועדה שתורכב מראשי ישיבות ורבנים שליט"א, וידידינו מו"ר הגאון הגדול רבי שמואל בצלאל שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת פורת יוסף, ניאות ליטול על שכמו את העול ולעמוד בראשות הוועדה, ואיתו עמו הרבנים, הגאון רבי שלמה ידידיה זעפרני, הגאון רבי שלום ביטאן, הגאון רבי יעקב שרבאני והגאון רבי חנוך כהן שליט"א, אשר ידונו בכל הפרטים בכובד ראש ובשיקול דעת".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
בני גנץ, יואב גלנט, בנימין נתניהו, אריה דרעי, יצחק גולדקנופף. יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון, אריה ליב אברמס, אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
"נדון בכל הפרטים בכובד ראש ובשיקול דעת". גנץ, גלנט, נתניהו, דרעי וגולדקנופף/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון, אריה ליב אברמס, אבשלום ששוני/פלאש 90

מוקדם יותר היום, הודיעה לשכת ראש הממשלה כי בנימין נתניהו החליט לקדם את חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת - והוגש על ידי שר הביטחון דאז, בני גנץ. זאת, לטענת הלשכה "כדי לגשר על המחלוקות ולהביא להסכמה רחבה".

בהודעת הלשכה נמסר כי "החוק הוכן על ידי מערכת הביטחון אחרי עבודת מטה יסודית והוגש על ידי שר הביטחון דאז בני גנץ. ראש הממשלה נתניהו הנחה להביא מחר לוועדת שרים לחקיקה את החלת דין הרציפות על הצעת חוק זו". כמו כן הודגש כי "ראש הממשלה קורא לכל הסיעות שתמכו בהצעה בכנסת הקודמת להצטרף להצעה".

בכירים במפלגות החרדיות קיבלו עדכון מראש על המהלך של נתניהו לקדם את חוק הגיוס של גנץ מהכנסת הקודמת, ואפשרו זאת לנתניהו. לפי גורמים במפלגות החרדיות, "הושגו כאן שתי מטרות - גם לעקוף את בהרב מיארה וללכת עם החקיקה ישר לכנסת, בגלל החלת דין רציפות מהכנסת הקודמת וגם לסנדל את גנץ שהוא עצמו יזם את החקיקה הזאת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נתפס בחזרות לפני הצהרתו. צילום מסך: חדשות 13, עיבוד תמונה
"לעקוף את היועמ"שית ולסנדל את בני גנץ". בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, צילום מסך: חדשות 13

לאחר הודעת נתניהו, מסר גנץ כי לא יתמוך בחוק שקידם לפני פרוץ מלחמת חרבות ברזל. בהודעתו מסר השר כי "מדינת ישראל זקוקה לחיילים ולא לתרגילים פוליטיים שקורעים את העם בעת מלחמה. מתווה השירות הישראלי שעליו סוכם בממשלה הקודמת הוכן במערכת הביטחון כחוק גישור וכבסיס לפיתוח מתווה שירות ישראלי, כדי להביא לשירות של כל חלקי העם. חוק הגישור הזמני שהוגש ואותו אתה מבקש להעביר עכשיו - לא היה מספק אז, ואינו רלבנטי היום במציאות שאחרי ה-7.10".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully