וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתפרעויות נמשכות: מפגיני ימין פשטו על משאית סיוע הומניטרי, ופצעו את הנהג

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 20:50

המוחים פרקו את המשאית מהציוד שהיה טעון עליה, הנהג שנפצע טופל במקום. הצומת נחסם לתנועה. אירוע דומה קרה לפני יומיים, אז המשאית שנחסמה גם הוצתה. בתנועת צו 9, שמובילה את המחאה נגד הסיוע ההומניטרי לעזה, התנערו מהאירוע

מפגיני ימין פשטו על משאיות סיוע הומניטרי ביהודה ושומרון, וגרמו לפציעת הנהג/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משאית סיוע שהייתה בדרכה לרצועת עזה משטחי הרשות הפלסטינית נחסמה בסמוך לצומת גבעת אסף על ידי פעילי ימין. המוחים התפרעו ופרקו את המשאית מהציוד שהיה טעון עליה. נהג המשאית נפצע באורח קל מאבנים שנזרקו לעברו וטופל במקום. בעקבות חסימת המשאית ופירוק תכולתה, הצומת נחסם לתנועה.

אירוע דומה קרה לפניי יומיים במעבר תרקומיא שסמוך לחברון. עשרות מפגינים חסמו משאיות סיוע הומניטרי שעשו את דרכם לרצועת עזה. המפגינים במקום, כך לפי תיעודים שהופצו מהחסימות, פרקו את האספקה שהוטענה על המשאיות ופיזרו אותה על הכביש. 4 מוחים נעצרו בסמוך למחסום תרקומיא והועברו לתחנת המשטרה בקרית גת.

חסימות הסיוע לחמאס על ידי מפגינים, רצועת עזה .13 במאי 2024. צילום: אלירן יעיש, אתר רשמי
בעקבות חסימת המשאית ופירוק תכולתה, הצומת נחסם לתנועה. חסימות הסיוע לחמאס על ידי מפגינים/אתר רשמי, צילום: אלירן יעיש

מאוחר יותר נמסר כי שתי משאיות שנחסמו באזור מחסום תרקומיא, הוצתו. בתנועת צו 9, שמובילה את המחאה נגד הסיוע ההומניטרי לעזה, התנערו מהאירוע זה, וטענו כי דרשו את חסימתן בלבד. "בוצעו היום מעשים שאינם עולים בקנה אחת עם ערכי התנועה שלנו", מסרו.

בתגובה לאירוע, מסר סגן דובר משרד החוץ האמריקני ודאנט פאטל: "העלינו עם בכירים ישראלים את הסרטונים של חסימת משאיות הסיוע לעזה. אסור להפריע להעברת סיוע לעזה. אנחנו מצפים שממשלת ישראל תנקוט בצעדים הנחוצים כדי להבטיח את העברת הסיוע".

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן גם הגיב לאירוע ואמר כי ממשל ביידן בוחן "איזה כלים יש בידינו" כדי להגיב על חסימת משאיות הסיוע מירדן שעוברות דרך ישראל בדרך לעזה ע"י פעילי ימין. "זה מזעזע שיש אנשים שתוקפים ובוזזים את המשאיות שמגיעות מירדן לעזה. אנחנו מדברים עם הישראלים ברמות הגבוהות ביותר על הנושא הזה. זו התנהגות לא מקובלת לחלוטין", אמר סאליבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully