וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנחסמו, שתי משאיות סיוע הומניטרי הוצתו; הבית הלבן: "נבחן איך להגיב לחסימות"

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 22:36

מפגינים חוסמים בשעות האחרונות את משאיות הסיוע ההומניטרי שעשו דרכן לרצועה - דרך נתיב חדש שנפתח הבוקר במעבר תרקומיא. מאוחר יותר נמסר כי 2 משאיות שנחסמו באזור הוצתו. בתנועה צו 9 התנערו מהאירוע זה, וטענו כי דרשו את חסימתן בלבד. הבית הלבן: "התנהגות לא מקובלת"

חסימות הסיוע לעזה על ידי מפגינים/תנועת צו 9

עשרות מפגינים חסמו היום (שני) את משאיות הסיוע ההומניטרי שעשו דרכן לרצועת עזה - דרך נתיב חדש שנפתח הבוקר דרך מעבר תרקומיא שסמוך לחברון. בשעה זו, נתיבי הסיוע ההומניטרי נחסמו בשתי נקודות באזור דרום ומערב הר חברון - סמוך למחסום תרקומיא וליד היישוב נגוהות.

המפגינים במקום, כך לפי תיעודים שהופצו מהחסימות, פרקו את האספקה שהוטענה על המשאיות ופיזרו אותה על הכביש. לפי שעה, 4 מוחים נעצרו בסמוך למחסום תרקומיא והועברו לתחנת המשטרה בקרית גת.

בווידאו: מפגינים חוסמים את משאיות הסיוע ההומניטרי לעזה במחסום תרקומיא/ללא
חסימות הסיוע לחמאס על ידי מפגינים, רצועת עזה .13 במאי 2024. צילום: אלירן יעיש, אתר רשמי
חסימות הסיוע לחמאס על ידי מפגינים, רצועת עזה .13 במאי 2024/אתר רשמי, צילום: אלירן יעיש
חסימות הסיוע לחמאס על ידי מפגינים, רצועת עזה .13 במאי 2024. צילום: אלירן יעיש, אתר רשמי
חסימות הסיוע לחמאס על ידי מפגינים, רצועת עזה .13 במאי 2024/אתר רשמי, צילום: אלירן יעיש

בתנועת צו 9, שמובילה את המחאה נגד הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה, מסרו כי מעבר לנתיב האספקה החדש שנפתח הבוקר במעבר תרקומיא, אתמול נפתח מעבר זיקים לתנועת משאיות. במעבר צפויות לעבור היום כ-80 משאיות והוא נפתח לאחר שלא היה פעיל - רק לצורך העברת הסיוע.

"תושבי האזור ופעילי תנועת צו 9 שהגיעו למקום חוסמים בשעות האחרונות את תנועת המשאיות, ומתכוונים להישאר במקום לאורך היום על מנת שמשאיות הסיוע לא יוכלו להגיע לרצועת עזה. החסימה נמשכה גם בזמן צפירת יום הזיכרון" סיפרו בתנועת צו 9.

רועי ברוך, אחיו של אוריאל ברוך שנחטף ונרצח וגופתו מוחזקת עדיין בעזה הודה למוחים: "רוצה להודות לכם לכל אחד באופן אישי, תודה רבה לכם אנשים יקרים וערכיים. אסור לתת לסיוע לאויב לעבור ולהגיע לידיים של חמאס. לחסום את המשאיות זה מעשה אצילי ומובן לכל בר דעת, תשתדלו עד כמה שאפשר שלא יעבור להם הסיוע", כתב.

חסימות הסיוע לחמאס על ידי מפגינים, רצועת עזה .13 במאי 2024. צילום: אלירן יעיש, אתר רשמי
חסימות הסיוע לחמאס על ידי מפגינים, רצועת עזה .13 במאי 2024/אתר רשמי, צילום: אלירן יעיש

בתנועת צו 9 תקפו: "זה אבסורד מטורף שביום בו אנו מזכירים את החללים שהרגו מחבלי הנוחב'ה, מדינת ישראל ממשיכה בכל דרך אפשרית להעביר סיוע לאותם מחבלים. אובדן עשתונות ערכי. עצוב שביום קדוש זה נדרשים אנו לעצור את הפינוקים למחבלי הנוחבה. לא ניתן לנופלים להיות מגש הכסף לאיוב. פעילים נוספים מכל רחבי הארץ בדרכם למקום. שום סיוע לא עובר עד שאחרון החטופים חוזר".

גם בתנועת רגבים תקפו את העברת משאיות סיוע מהרש"פ לחמאס בעיצומו של יום הזכרון: "לא נהיה 'מגש הכסף' של הרשות הפלסטינית. בלתי נתפס בשכל ובלב, שדווקא ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, ממשלת ישראל פותחת ציר אספקה מהרשות הפלסטינית בחברון הישר למחבלי החמאס בעזה".

עוד נמסר כי "מעבר לפגיעה הכואבת בזיכרון הנופלים, החייאת רעיון 'המעבר הבטוח' מהרש"פ לעזה והצעת השליטה במעבר רפיח לרשות הפלסטינית תומכת הטרור, הם למעשה הנשמה מלאכותית להסכם אוסלו, אבי אבות הקונספציה. לא נהיה מגש הכסף עליו ניתנה רצועת עזה להקמת המדינה הפלסטינית"

חסימות הסיוע לעזה על ידי מפגינים,.13 במאי 2024. צילום: אלירן יעיש, אתר רשמי
חסימות הסיוע לעזה על ידי מפגינים,.13 במאי 2024/אתר רשמי, צילום: אלירן יעיש

מאוחר יותר נמסר כי שתי משאיות שנחסמו באזור מחסום תרקומיא, הוצתו. בתנועה צו 9 התנערו מהאירוע זה, וטענו כי דרשו את חסימתן בלבד. "בוצעו היום מעשים שאינם עולים בקנה אחת עם ערכי התנועה שלנו", מסרו. החשד במשטרה הוא הצתה. בצהריים היו הפגנות והשוטרים פינו את המוחים, ולאחר מכן הוצתו המשאיות. במשטרה אף אומרים כי הצבא לא עדכן מראש על כניסת המשאיות בבוקר באזור המחסום.

הצתה של משאית סיוע הומניטרי לעזה, 13 במאי 2024. לפי סעיף 27א', אתר רשמי
תיעוד ההצתה של משאית סיוע, היום/אתר רשמי, לפי סעיף 27א'

בתגובה לאירוע, מסר סגן דובר משרד החוץ האמריקני ודאנט פאטל: "העלינו עם בכירים ישראלים את הסרטונים של חסימת משאיות הסיוע לעזה. אסור להפריע להעברת סיוע לעזה. אנחנו מצפים שממשלת ישראל תנקוט בצעדים הנחוצים כדי להבטיח את העברת הסיוע".

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן גם הגיב לאירוע ואמר כי ממשל ביידן בוחן "איזה כלים יש בידינו" כדי להגיב על חסימת משאיות הסיוע מירדן שעוברות דרך ישראל בדרך לעזה ע"י פעילי ימין. "זה מזעזע שיש אנשים שתוקפים ובוזזים את המשאיות שמגיעות מירדן לעזה. אנחנו מדברים עם הישראלים ברמות הגבוהות ביותר על הנושא הזה. זו התנהגות לא מקובלת לחלוטין", אמר סאליבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully