וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו כמו ברווזים במטווח": המטחים לשדרות נמשכים, והתושבים חשים מופקרים

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 22:41

המטחים הכבדים ששוגרו בימים האחרונים לעבר העיר, כולל ביום הזיכרון וביום העצמאות, החזירו את התושבים לימים של לפני המלחמה. הבוקר, נרשמה פגיעה ישירה בבית לא מאוכלס בעיר. כעת, הם מארגנים מחאה בדרישה לבטל את הלימודים בעיר החל ממחר: "לא יכולים להמשיך לחיות ככה"

בווידאו: מטח רקטות לעבר שדרות/לפי סעיף 27א'

עשרות רקטות נורו בשבוע האחרון לדרום הארץ, פגיעות נרשמו בגן שעשועים בבאר שבע ובבית באשקלון - אך רובם המוחלט של השיגורים כוון לעבר העיר שדרות. מטחים כבדים שוגרו לעבר העיר גם במהלך יום הזיכרון ויום העצמאות - והתושבים חשים מופקרים. שוב. הבוקר, שוגרו שלושה רקטות לעבר העיר ואחת מהן פגעה בדירה לא מאוכלסת שנמצאת בתוך שכונה בבנייה.

שמעון אלחרט, תושב העיר שדרות ובעל בית קפה, הפנה אצבע מאשימה לממשלה: "אי אפשר להמשיך לחיות כך, אי אפשר לנהל עסק ככה, כאילו חזרו להתחלה כאילו לא עשינו כלום מאז התחילה המלחמה, אם הממשלה לא מסוגלת לעצור את זה, שתפנה את מקומה, לא ייתכן שתושבי שדרות ימשיכו לחות ככה".

גרף שמראה את כמות השיגורים מעזה לעבר ישראל בימים האחרונים. דוברות עיריית שדרות, אתר רשמי
גרף שמראה את כמות השיגורים מעזה לעבר ישראל בימים האחרונים/אתר רשמי, דוברות עיריית שדרות
פגיעה ישירה בשכונה בשדרות. צילום: עיריית שדרות, אתר רשמי
פגיעה ישירה בשכונה בשדרות/אתר רשמי, צילום: עיריית שדרות

לתושבי העיר נמאס מתחושת ההפקרות: "אנחנו מרגישים כמו ברווזים במטווח", אמרו לוואלה. בהמשך לכך, מתפתחת בעיר מחאה של הורים ואנשי חינוך שתופסת תאוצה. מאות מהם הצטרפו בתוך שעה לקבוצת ווטסאפ שנפתחה ודורשת לבטל את הלימודים בעיר החל ממחר: "ילדינו לא ברווזים במטווח".

גם חלק מהתושבים בעיר מתכוונים לארגן שביתה גדולה ולא לשלוח את הילדים לבתי הספר בשל החשש מהירי. עדיה לוי, אחת המארגנות, טוענת שהמצב כיום הוא כמו לפני עשרים שנה בעיר: "המלחמה ממשיכה ושדרות הפכה ליעד המרכזי".

לדבריה, "מטחים כבדים לעבר העיר בשעות הלימודים, אנחנו מרגישים שחזרנו לזמנים לפני המלחמה, הפקירו אותנו. אנחנו לא יכולים להמשיך לחיות ככה, חייבים לצאת מהמלחמה עם הכרעה ברורה, זה מתחיל בשדרות ואחר כך יגיע לכל המדינה, אסור שזה ימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully