וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה הצעה הדוחה את החלטת האו"ם על חיזוק מעמדה של הרשות הפלסטינית

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 13:07

ההצעה הובאה ע"י נתניהו ולה בעיקר משמעות הצהרתית. ההחלטה כוללת 3 סעיפים, שהראשון בהם דוחה את החלטת העצרת הכללית של האו"ם משבוע שעבר. בנוסף היא קובעת שהחלטת העצרת לא תאפשר לגרוע זכויות של מדינת ישראל והעם היהודי בארץ ישראל, וכי היא לא תהווה בסיס למו"מ עתידי

בווידאו: גלעד ארדן תוקף את שר החוץ האיראני במועצת הביטחון של האום/ללא

הממשלה אישרה היום (רביעי) הצעת החלטה שדוחה את החלטת העצרת הכללית של האו"ם משבוע שעבר בדבר חיזוק מעמדה של הרשות הפלסטינית. להחלטה, שהובאה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, יש בעיקר משמעות הצהרתית.

לפי נוסח ההצהרה, "לעם היהודי זכות טבעית היסטורית וחוקית למולדתו ולבירתה הנצחית ירושלים. למדינת ישראל כמדינת העם היהודי יש זכות ותביעה לאזורים שמעמדם שנוי במחלוקת בארץ ישראל".

ההחלטה כוללת שלושה סעיפים - הראשון הוא דחיית החלטת העצרת הכללית של האו"ם. בהמשך נכתב כי הממשלה קובעת ש"אין בהחלטה האמורה כדי לשנות את מעמד האזורים השנויים במחלוקת, אין בה כדי להקנות כל זכות ואין בה כדי לגרוע זכויות כלשהן של מדינת ישראל והעם היהודי בארץ ישראל". לסיום, הממשלה קובעת כי החלטת עצרת האו"ם "לא תהווה בסיס למשא ומתן עתידי ואין בה כדי לקדם פתרון בדרכי שלום".

אישור הרחבת הזכויות של פלסטין באו"ם, 10 במאי 2024. רויטרס
ההצבעה על ההחלטה בעצרת הכללית של האו"ם, בשבוע שעבר/רויטרס

"הממשלה התנגדה היום להחלטת האו"ם מהשבוע שעבר לקדם הכרה במדינה פלסטינית", אמר נתניהו לאחר אישור ההחלטה. "לא ניתן פרס לטבח הנורא של ה-7 באוקטובר, ש-80% מהפלסטינים, הן ביו"ש והן בעזה, תומכים בו. לא ניתן להם להקים מדינת טרור ממנה יוכלו לתקוף אותנו ביתר שאת.

"אף אחד לא ימנע מאיתנו, מישראל, לממש את זכותנו הבסיסית להגן על עצמנו - לא העצרת הכללית של האו"ם ולא שום גורם אחר", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בנימין נתניהו-ראש ממשלת ישראל נואם בסרטון לכבוד טקס הדלקת המשואות, יום העצמאות ה-76. המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים, צילום מסך
להצעה יש בעיקר משמעות הצהרתית. נתניהו/צילום מסך, המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים

ההצהרה דומה להצהרה שנתניהו העביר בממשלה ובכנסת בפברואר האחרון נגד הכרה בינלאומית במדינה פלסטינית - שהיתה בעלת משמעות פנימית-פוליטית-הצהרתית בעיקרה. ההצהרה אושרה פה אחד בממשלה ובתמיכת יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ובהמשך נתניהו הביא אותה לאישור הכנסת שם עברה ברוב של 99 ח"כים ובתמיכת סיעות האופוזיציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully