וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "דוחה על הסף כפייה של מדינה פלסטינית על ישראל"

עודכן לאחרונה: 16.2.2024 / 1:40

"ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית, הסכם יושג רק באמצעות משא ומתן ישיר, ללא תנאים מקדימים". הצהיר רה"מ, זמן קצר לאחר ששוחח עם ביידן. "הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום"

נתניהו: "כניעה לדרישות חמאס לא תביא לשחרור החטופים - אלא לטבח נוסף"/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניה הגיב טען הלילה (שישי) כי הוא "דוחה על הסף" הכרה בינלאומית חד-צדדית במדינה פלסטינית. "הסכם יושג רק באמצעות משא ומתן ישיר, ללא תנאים מוקדמים".

"ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום", טען נתניהו.

דבריו של ראש הממשלה הגיעו זמן קצר לאחר ששוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במשך כ-40 דקות. זוהי השיחה השנייה שהשניים ערכו השבוע. גורם בלשכת ראש הממשלה אמר כי השיחה עסקה בסוגיית החטופים, בהמשך הלחימה בעזה בעיקר בכל הנוגע לפעילה אפשרית ברפיח ובסיוע ההומניטארי לעזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, הקריה, תל אביב. 31 בדצמבר 2023. מרים אלסטר/פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, הקריה, תל אביב. 31 בדצמבר 2023/עיבוד תמונה, מרים אלסטר/פלאש 90

אתמול, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לשר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן במהלך פגישתם בירושלים בשבוע שעבר כי הכרה אמריקנית - ישירה או עקיפה - במדינה פלסטינית "תהיה פרס למתכנני ומבצעי טבח 7 באוקטובר", כך לפי שני בכירים ישראלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

למה זה חשוב

  • ממשלת נתניהו מודאגת מאוד מכך שממשל ביידן יבצע מהלך חד צדדי של הכרה במדינה פלסטינית או יאפשר מהלך כזה במוסדות האו"ם וכך יהפוך מדיניות אמריקנית רבת שנים שתמכה בהקמת מדינה פלסטינית רק כתוצאה של מו"מ ישיר בין ישראל לרשות הפלסטינית.
  • שרי הימין הקיצוני בממשלה בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר דוחפים למהלך מקדים בדמות החלטת קבינט רשמית לפיה מדיניות ממשלת ישראל היא התנגדות למדינה פלסטינית.
  • נתניהו, שבמהלך 15 השנים האחרונות התבטא כמה פעמים בזכות הקמת מדינה פלסטינית, נמנע עד היום מקבלת החלטה רשמית שמתנגדת למדינה פלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully