וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאב בעור של כבש: העדויות שהוכיחו שאונר"א מספק פעם אחר פעם חסות לטרור

תשתיות חמאס שהתגלו במטה הארגון, ועובדיו שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר לא מותירים מקום לספק - אונר"א משתף פעולה עם חמאס ברצועת עזה. הארגון שהוקם במטרה להגן על חיי אזרחים פלסטינים, כעת אחראי לאובדן חיי ישראלים, אך זוכה במקביל לחסינות מתוקף היותו מוסד של האו"ם

בווידאו: מחבלים לצד רכבי או"ם - מבצעים ירי במתחם של הארגון אונר״א במזרח רפיח/צילום: דו"צ

צה"ל פרסם אמש (שלישי) תיעוד חריג, בו מחבלים מבצעים ירי לצד רכבי או"ם במתחם של אונר"א במזרח רפיח. המתחם משמש כציר הומניטרי מרכזי לחלוקת סיוע, ונהפך לשדה קרב על ידי מחבלי חמאס ובחסות האו"ם. התיעוד שפורסם אמש הוא חריג אך אינו חסר תקדים מפרוץ המלחמה. ארגון אונר"א, שהוקם כדי לסייע לאוכלוסייה הפלסטינית, נחשף פעם אחר פעם ככזה שמאפשר פעילות טרור, או אף תומך בה באופן פעיל.

מחבלים לצד רכבי או"ם - מבצעים ירי במתחם של הארגון אונר״א במזרח רפיח. דובר צה"ל
תיעוד חריג אך לא חסר תקדים. מחבלים מבצעים ירי ליד רכבי האו"ם במתחם של אונר"א/דובר צה"ל

בחודש ינואר, ארגון "UN Watch", ששם לעצמו למטרה לפקח על פעילות האו"ם, פרסם תחקיר, לפיו 20 מורים של אונר"א חגגו את טבח 7 באוקטובר בקבוצת טלגרם שבה הם חברים. תחקיר הארגון מצא כי המורים קראו למחבלי חמאס שביצעו את מעשי האונס והרצח "גיבורים" ושיבחו אותם על "החינוך הטוב שקיבלו". המורים שיתפו גם תמונות של נרצחים ושל בני ערובה, שלוו בקריאות לרצח, אונס ועינויים.

על פי התחקיר, קבוצת הטלגרם שבה פורסמו דברי השבח האלו, היא קבוצה מקצועית שנפתחה במטרה להעביר לוחות זמנים, חומרי לימוד ומידע חשוב בין מורי ארגון הסיוע של האו"ם. אחד המורים בקבוצה, וואסים אולא, שיתף סרטון אלים ממתקפת חמאס, רגע אחרי שעדכן את חברי הקבוצה כי "המשכורות ישולמו ביום ראשון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מתפללים בחצר בית ספר של אונר"א בעיר רפיח, רצועת עזה, 26 בינואר 2024. רויטרס
שיבחו את המחבלים, וקראו למעשי אונס ורצח. מורי בית ספר של אונר"א ברפיח/רויטרס

כחודש לאחר מכן, הניו יורק טיימס פרסם מידע שהעבירו גורמים ישראלים רשמיים לארצות הברית לגבי ההאשמות נגד עובדי סוכנות אונר"א שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר. על פי פרטי הדוח, אחד מהעובדים מואשם בחטיפתה של אישה. עובד שני מואשם בכך שחילק תחמושת, ועובד שלישי תואר כמי שלקח בפועל חלק בטבח בקיבוץ שבו נרצחו 97 בני אדם. בעקבות הדוח, ארצות הברית, גרמניה, בריטניה ומדינות נוספות הקפיאו את המימון שהן מעניקות לאונר"א.

כשבוע לאחר מכן, כוח שב"כ וצה"ל חשף תשתית חמאס משמעותית מתחת למטה אונר"א ברצועת עזה. בפעילותם, חשפו פיר מנהרה סמוך לבית ספר של אונר"א שמוביל למנהרה ובה שרתי מחשב של חמאס בהם אוחסנו מסמכים המתארים את פעילות חמאס לאורך השנים. רשת החשמל במנהרה הייתה מחוברת לרשת החשמל במטה אונר"א שמעליה, מה שמעיד על קשר ישיר בין הארגון ההומניטרי, לכאורה, לארגון הטרור.

כשהלוחמים פשטו על מטה אונר"א המארח בתוכו גם את מטותם של כמה ארגונים הומניטריים נוספים, הם איתרו אמצעי לחימה רבים, וביניהם רובים, תחמושת, רימונים ומטענים. במשרדים של פקידי אונר"א נמצאו אמצעי מודיעין ומסמכים שהוכיחו כי אותם המשרדים שימשו גם את מחבלי חמאס.

סיקור הטבח ב7.10 בניו יורק טיימס. רויטרס, עיבוד תמונה
תריסר מעובדי הארגון השתתפו בטבח 7 באוקטובר. רגע פריצת הגדר ב-7 באוקטובר/עיבוד תמונה, רויטרס

אמש, צה"ל ושב"כ תקפו באמצעות מטוסי קרב חדר לחימה הממוקם בבית ספר של אונר"א ברצועת עזה. חדר הלחימה שהיה ממוקם במחנה פליטים נוסיראת שימש כתשתית טרור מרכזית, ממנה תוכננו בשבועות האחרונים תקיפות שכוונו לעבר כוחות צה"ל במרכז הרצועה. בתקיפה חוסלו כ-15 מחבלים מארגוני הטרור ברצועה, בהם יותר מ-10 משויכים לחמאס.

למרות שאזרחי ישראל שילמו מחיר דמים כבד בגלל אוזלת ידו של אונר"א, הם אינם יכולים לתבוע את הארגון. בדיון שנערך לפני כחודשיים בוועדת העבודה והרווחה, נציגת משרד המשפטים חשפה כי לא ניתן יהיה להגיש תביעות לקבלת פיצוי נגד אונר"א בהיותה מוסד של האו"ם הזוכה לחסינות."כשהקימו את האו"ם המטרה הייתה להגן על אנשים", אמר אז יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר "ובסוף הוא עצמו חסין מתביעות על פשעים שהוא מבצע. אבסורד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully