וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום העצמאות: מחווה מרגשת לזכר נרצחי מסיבת הנובה

עודכן לאחרונה: 14.5.2024 / 13:48

במהלך החגיגות ברמת גן, בשעה 6:29 בדיוק, 'יוניטי' - הפקת המסיבה שקדמה למסיבות הנובה בחניון רעים, עצרה את המוזיקה לזכר הנרצחים כדי לאפשר לחוגגים להשתתף בפרויקט 'אבנים עם לב אדם', שמטרתו להנציח את נרצחי פעולות האיבה וחללי צה"ל

מטס עצמאות אלטרנטיבי למען שובם של החטופים בשמי הארץ 15 במאי 2024/רשות הטבע והגנים

מחווה מרגשת לזכר נרצחי מסיבות הנובה והפסיידק של השבת השחורה במהלך חגיגות יום העצמות ה-76 למדינת ישראל. המחווה בוצעה על ידי הפקת מסיבת 'יוניטי', המסיבה שקדמה למסיבות הנובה והפסיידק בחניון רעים, שהתקיימה ב-6.10. במהלך מסיבת יום העצמאות של הפקת 'יוניטי' ברמת גן, בה השתתפו 3,000 אנשים, בשעה 6:29 בבוקר (יום ג', 14.5), השעה בה החלה מתקפת הפתע של של חמאס, נעצרו החגיגות לזכרם של נרצחי מסיבת הנובה ופסיידק ברעים.

במסגרת שיתוף פעולה מיוחד של הפקת המסיבה עם פרויקט 'אבנים עם לב אדם', במסגרתו משתתפים כותבים ומציירים על חלוקי נחל מסרים של חום, אהבה ותקווה, במטרה להניחם על קברי חללי צה"ל ונרצחי פעולות איבה, הוזמנו החוגגים לעטר אבנים שיונחו על קבריהם של חללי צה"ל ונרצחי פעולות איבה. במהלך עיטור חלוקי הנחל על ידי החוגגים, עלתה לבמה הכנרת הוירטואוזית טניה וינוקור לבצע את 'שיר למעלות'.

פרויקט "אבנים עם לב אדם", הוקם ע"י היזמית החברתית חוי ארנפלד, והוא שואב את ערכיו מן המסורת היהודית וההיסטוריה הציונית. מאז נוסד, הפך הפרויקט למנוע שמוביל את תהליך הריפוי של החברה הישראלית, הפועל למען קירוב לבבות, איחוי הקרעים והמקדם את ערכי שותפות הגורל, האחדות, והרעות. הפרויקט החל במהלך הקורונה בתקופת הגבלות הריחוק החברתי שמנעו ממשפחות שכולות להגיע לקברי יקיריהם, כאשר מתנדבים הגיעו לבתי העלמין להניח אבנים שעוטרו על ידי בני משפחות חללים. לאור אירועי ה7.10, ביום הזיכרון האחרון הונחו במסגרת הפרויקט כ-100 אלף חלוקי נחל מעוטרים על קברי חללים ונרצחי פעולות איבה.

מחווה מרגשת לזכר נרצחי הנובה ביום העצמאות. עידו דרבי, אתר רשמי
מחווה מרגשת לזכר נרצחי הנובה ביום העצמאות/אתר רשמי, עידו דרבי
מחווה מרגשת לזכר נרצחי הנובה ביום העצמאות. ז'ק כהן, אתר רשמי
מחווה מרגשת לזכר נרצחי הנובה ביום העצמאות/אתר רשמי, ז'ק כהן
מחווה מרגשת לזכר נרצחי הנובה ביום העצמאות. עידו דרבי, אתר רשמי
מחווה מרגשת לזכר נרצחי הנובה ביום העצמאות/אתר רשמי, עידו דרבי

רמי שמואל, בעלים ומפיק של מסיבת 'יוניטי': "בתור אחד שהיה חתום על הרישיון לקיום מסיבת הנובה ברעים באותו יום ארור, לא עבר יום מאז ה7.10 בו לא חשבתי על הנרצחים. השנה היה ברור לכל הצוות שאנחנו מעוניינים לקיים מחווה לזכרם של הנרצחים, וכשפרויקט 'אבנים עם לב אדם' פנו אלינו וכאשר הם הציגו את מטרותיהם, ידענו שאנחנו נרצה לשלב אותם במחווה שתכננו לזכר הנרצחים. כמפיקי מסיבות, אנחנו נמשיך לחגוג את החיים, זהו הניצחון הגדול ביותר שלנו מול אויבנו".

חוי ארנפלד, יזמת חברתית מייסדת פרויקט 'אבנים עם לב אדם': "מדינת ישראל נמצאת באחד מרגעיה הקשים ביותר שידעה מאז נוסדה. למרות האובדן והכאב העצומים אותו כולנו חשים, אנחנו גם נחשפים לעוצמה האדירה של החברה הישראלית, בייחוד לתעצומות הנפש האדירות של חיילנו, שמחרפים את נפשם למעננו. השנה הצבנו לעצמנו יעד להגיע להנחת 100 אלף חלוקי נחל ביום הזיכרון ואני רוצה להודות להפקת המסיבה שהסכימה לקחת כדי לעזור לנו להגיע למטרה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully