וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע חשש מביקורת ציבורית: מסתמן שהממשלה לא תדון מחר בחוק הפטור מגיוס

עודכן לאחרונה: 14.5.2024 / 13:24

גורמים בקואליציה אומרים כי אין עדיין נוסח סופי מוסכם להצעה, שמעוררת את התנגדות שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי. ביום חמישי תגיש הממשלה את תשובתה לבגצ בעניין החוק, מזכיר הממשלה שוקל להגיש תצהיר משלים

בווידאו: הפגנת הפלג הירושלמי נגד חוק הגיוס, כביש 4, 2 במאי 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מסתמן: הממשלה לא תדון מחר (רביעי) בחוק הפטור מגיוס. זאת, ברקע החשש מביקורת ציבורית ופוליטית על אישור מתווה הפטור מגיוס בסמיכות ליום העצמאות והזיכרון.

לפי גורמים בקואליציה, אין עדיין נוסח סופי מוסכם לחוק, שגובש בשבועות האחרונים בשיחות בין מזכיר הממשלה והסיעות החרדיות תוך עקיפה של שר הביטחון יואב גלנט ולכן מסתמן כי לא יעלה מחר לדיון בממשלה.

ביום חמישי הממשלה צריכה להגיש את תשובתה לבגצ בענין חוק הגיוס והדיון בממשלה נועד להציג התקדמות בנושא, ולפי הגורמים מזכיר הממשלה יוסי פוקס שוקל לנסח תצהיר לבגצ עם הצהרת כוונות עתידית לגבי החקיקה.

שר הביטחון, יואב גלנט. תומר נויברג, פלאש 90
גלנט/פלאש 90, תומר נויברג

ההצעה המתגבשת בין פוקס לסיעות החרדיות עוקפת את שר הביטחון גלנט ומעוררת התנגדות תקיפה גם אצל יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ. גלנט הודיע כבר בסוף פברואר האחרון כי לא יתמוך בחוק פטור מגיוס שלא יזכה לקונצנזוס של כל חלקי הממשלה - כולל גנץ, ולאחר מספר שבועות של מגעים כושלים בנושא ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לעקוף אותו ולגבש הצעה עם הסיעות החרדיות - ללא שיתוף גלנט וגנץ.

כפי שפורסם בוואלה, הסיעות החרדיות שכרו את שירותיו של המשנה ליועמש לשעבר, עוד רז נזרי, שמעניק להן ייעוץ בנושא החקיקה כך שתעמוד במבחן בגצ. בסיעות החרדיות העבירו בשבוע שעבר מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו לפיו הם מצפים לקדם את החקיקה עם תחילת כנס הקיץ של הכנסת בשבוע הבא.

עוד בוואלה!

לא ישנה את עמדתו: גלנט צפוי להתנגד להצעה המתגבשת בקואליציה לחוק פטור מגיוס

לכתבה המלאה
בני גנץ בהלווית נעמי פולני, כנרת, 16 באפריל 2024. מיכאל גלעדי, פלאש 90
תקף את הממשלה. גנץ/פלאש 90, מיכאל גלעדי

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ תקף בתחילת השבוע את ראש הממשלה על רקע הכוונה להביא את חוק הגיוס לאישור הממשלה וקרא לו "לעצור ולהתעשת: הבאת חוק כזה היא טעות גדולה בכל זמן, הבאתו כפי שאתה מתכנן, 48 שעות אחרי שנציין את גבורתם של נופלינו - תפגע קשות בחברה הישראלית ובחוסנה".

מזכיר הממשלה יוסי פוקס השיב לו בציוץ ב- x: "כמזכיר הממשלה שאמון על מתווה הגיוס, נדהמתי לקרוא בצאת השבת את הציוץ המפלג של שר בממשלה, ערב יום הזיכרון, שבו הוא תוקף את הממשלה על "חוק גיוס" עלום, על "סדר יום" של הממשלה ביום רביעי שטרם נקבע, תוך שימוש ביום הזיכרון כקרדום לחפור בו והאשמות חסרות שחר על פגיעה במדינה. בני-חזור בך!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully