וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מצרים שוקלת להוריד את דרג היחסים הדיפלומטיים עם ישראל

עודכן לאחרונה: 14.5.2024 / 9:18

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, במצרים בוחנים את האפשרות להחזיר את השגריר מתל אביב. הצעד של קהיר מגיע ברקע חילוקי הדעות בין המדינות על מבצע ברפיח, ולאחר שבתחילת השבוע החליטה מצרים לתמוך בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג

אוגדה 162 בהובלת צוות הקרב החטיבתי של 401 ממשיכים לפעול במזרח רפיח/דובר צה"ל

מצרים שוקלת להוריד את דירוג היחסים הדיפלומטיים שלה עם ישראל - כך דווח היום (שלישי) בוול סטריט ג'ורנל, שציטטו גורמים מצריים. בדיווח נכתב כי בין השאר בוחנת מצרים את החזרת השגריר מתל אביב. הצעד שנבחן בקהיר מגיע רק לאחר שבתחילת השבוע אמרה מצרים שהיא החליטה לתמוך בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג.

ההחלטה לתמוך בדרום אפריקה, המאשימה את ישראל ברצח עם, הגיעה בעקבות הפעולה ברפיח שאליה מתנגדים בקהיר. במשרד המשפטים מתייחסים ברצינות להצטרפות מצרים לתביעה בהאג, וצפוי דיון בנושא אצל היועמ"שית.

פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשולי עצרת האו"ם בניו יורק 27 בספטמבר 2018. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשולי עצרת האו"ם בניו יורק 27 בספטמבר 2018/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

"ההצטרפות של מצרים לתביעה של דרום אפריקה, ככל שאכן תהיה כזו, אינה משנה באופן דרמטי את המצב המשפטי בתיק". אמר ד"ר רועי שיינדרוף, לשעבר המשנה ליועמ"ש למשפט בינלאומי. עוד הוסיף ומסר כי "אך בכל זאת, זהו איתות משמעותי במישור המדיני, שנועד להבהיר לישראל עד כמה מצרים כועסת על המהלכים הצבאיים האחרונים של ישראל באזור רפיח".

דרום אפריקה פנתה בסוף דצמבר האחרון לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, ה-ICJ, וביקשה לפתוח בהליך משפטי נגד ישראל בטענה שבפעולה הצבאית בעזה ישראל הפרה את התחייבויותיה במסגרת האמנה למניעת רצח עם.

החלטת בית הדין הבינלאומי הגבילה את יכולות התמרון של צה"ל ברצועת עזה וקבעה ברוב של 15 שופטים נגד 2 שישראל חייבת להבטיח שצה"ל לא יגרום נזק בלתי הפיך ומוות לאזרחים פלסטינים. נשיאת בית הדין אמרה בדיון כי "נוציא צו ביניים רק אם יש דחיפות ותחושה לסכנה ברורה".

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully