וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף (במיל') תיבון: "כששמעתי שבן גביר יהיה נציג הממשלה באשדוד - החלטתי לא להגיע"

מפקד אוגדת איו"ש והגיס הצפוני לשעבר התראיין ב-103fm ומתח ביקורת על ההגעה של חברי ממשלה ושרים לבתי העלמין. "אם הם היו לוקחים אחריות אני מאמין שמערכת היחסים בבתי העלמין הייתה אחרת", אמר. "כבר ב-8 באוקטובר אמרתי שכל מי שאחראי למחדל צריך להתפטר", הוסיף תיבון

פעילי מחאה מרחובות הביאו לביתה של השרה עידית סילמן זר פרחים לכבוד יום הזיכרון, בצירוף מכתב/מחאת רחובות

אלוף (במיל') נעם תיבון, לשעבר מפקד אוגדת איו"ש והגיס הצפוני, התראיין אצל אודי סגל וענת דוידוב ב-103fm, והתייחס להגעת חברי הממשלה לטקסי יום הזיכרון בבתי העלמין, בהם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיגיע לאשדוד ולמתיחות הצפויה שם.

"אם חברי הממשלה ובראשם בנימין נתניהו היו לוקחים אחריות על המחדל והכישלון והטבח, והיה אומר 'אני אחראי למחדל הזה. אני לוקח אחריות מלאה ומתכוון להתפטר מתפקידי ולהוביל את עם ישראל לבחירות', אני מניח שכל מערכת היחסים בבתי העלמין הייתה אחרת", אמר אלוף (במיל') תיבון.

"אולם, מכיוון ששרי הממשלה, כמו בן גביר, שלא שירת בצבא ועושה פעולות פרובוקטיביות אז אנשים אומרים 'זה לא עובד. מצד אחד אתה שולח את בנינו למוות, מצד שני אתה לא לוקח על זה אחריות, מצד שלישי, אתה רוצה להיות זה שכביכול מגיע לבתי העלמין'", אמר.

השר איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
יגיע לבית העלמין באשדוד. השר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

"אני מתכוון להגיע היום לבקר את משפחתו של רב-סרן חן בוכריס באשדוד, סגן מפקד יחידת מגלן שהוביל את פריצת הדרך לקיבוץ נחל עוז ונהרג ממש לידי ב־7 באוקטובר", שיתף. "אני תכננתי גם להגיע לבית העלמין אבל ברגע ששמעתי שבן גביר הוא נציג הממשלה, אדם שלא שירת מעולם בצבא, שלא לקח שום אחריות, במסגרת זה שכל שרי הממשלה לא לקחו אחריות למחדל ולטבח, אז החלטתי שאני לא אהיה שם במהלך הטקס, אלא אגיע למשפחה", הוסיף.

"אני חושב שמה שמאפיין את יום הזיכרון השנה שבאמת אנחנו מגיעים אליו בלי שהספקנו גם כפרטים וגם כאומה לעכל את הכאב הגדול ולהתייחד בכאב הגדול. אנחנו עדיין שבויים בכאב כי רק בשבוע האחרון נהרגו למעלה מ־10 חיילים ולא הספקנו בגלל גודש האירועים להתאבל כמו שצריך, לכן אני סברתי שהדבר הנכון הוא לעשות השנה טקסים ללא פוליטיקאים שהם הגורם המתסיס שיוצר את הפרובוקציה", אמר.

לדבריו, "אם היה בא שר או חבר כנסת ועומד ליד קבר בלי במה, בלי גינונים, בלי מאבטחים, בלי כל הכבוד והשררה, בא ועומד ליד קבר של חייל או חיילת, ניגש למשפחה, אני חושב שהם היו מתקבלים בשמחה ואהדה. ברגע שהם מתעקשים לנאום, אנשים שחלקם הגדול לא שירתו בצבא, אנשים שעכשיו פועלים שיהיה חוק שלא יגייסו את האנשים שלהם, כמו חברי הכנסת החרדים, איזו זכות יש להם? איזו זכות מוסרית? איזו חוצפה לבוא ולדבר בטקס על חיילים שנהרגו?", סיכם.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
נועם תיבון. דובר צה"ל
"רס"ן בוכריס נהרג לידי ב-7 באוקטובר - השנה אגיע למשפחתו בגלל שבן גביר יגיע לבית העלמין". אלוף (במיל') תיבון/דובר צה"ל

אלוף (במיל') טיבון התייחס במהלך השיחה גם לאמירותיו של הרמטכ"ל הרצי הלוי אתמול במהלך טקס יום הזיכרון בהר הרצל בירושלים בהקשר לאירועי 7 באוקטובר, כשאמר כי "אני הוא המפקד ששלח את בניכם ובנותיכם לקרב שממנו לא שבו ואל העמדות שמהן נחטפו. אני אחראי לענות לכם על השאלות הנוקבות המדירות שינה מעיניכם".

תיבון מתח ביקורת והדגיש: "כבר ב־8 באוקטובר אמרתי שכל מי שאחראי למחדל, להשפלה, לטבח ולהפקרה, כל צמרת הצבא, כל צמרת שירות הביטחון הכללי וכל ממשלת ישראל וראש וראשון מכולם בנימין נתניהו, צריכים לקחת אחריות ולהתפטר. אני חושב שאחת הבעיות הקשות שלנו זה שכל אותם אנשים שאחראים למחדל עדיין נושאים בתפקידהם ואני חושב שזה מוביל לזה שאנחנו מדשדשים במלחמה, אנחנו לא מצליחים כמו שהיינו צריכים".

לדבריו, "היינו כבר צריכים להכריע את חמאס מזמן. התוצאות שהצבא סיפק היו טובות מאוד, לא ניצלנו אותן ולא הפכנו אותן לניצחון. לכן אני באמת חושב שכל מי שאחראי חייב ללכת כי אני באמת חושב שככה אין לנו סיכוי לנצח את המלחמה", טען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully