וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי צעירים יהודים בטקס יום הזיכרון הבינלאומי לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 23:08

הטקס, שנחשב לגדול ביותר שמתקיים בישראל בשפה האנגלית, משודר במקביל למאות אלפי יהודים ברחבי העולם - ברוסיה, מרוקו, ארה"ב, ארגנטינה ובמדינות נוספות ומתורגם ל-4 שפות. במרכזו של הטקס, שמקיים מדי שנה ארגון מסע, סיפוריהם של חיילים בודדים ועולים חדשים

החלל שנפער ולא יתמלא: מ-7 באוקטובר עד יום הזיכרון/ערוץ הכנסת

אלפי צעירים יהודים מרחבי העולם לקחו הערב (ראשון) חלק בטקס יום הזיכרון הבינלאומי לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה מהתפוצות - שמקיים מדי שנה ארגון מסע, מיסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל, באתר יד לשריון בלטרון. במקביל, הטקס שודר למאות אלפים בקהילות היהודיות בכ-60 מדינות ברחבי העולם ותורגם לשפות שונות.

במרכז הטקס עמדו סיפורם של חיילים בודדים, עולים חדשים, אזרחים ותיירים, שהגיעו לישראל מרחבי העולם ונפלו בעת מילוי תפקידם בצה"ל או נרצחו בפעולות איבה בישראל ובתפוצות. דגש מיוחד ניתן לנרצחים באירועי ה-7 באוקטובר ובמלחמת חרבות ברזל.

טקס יום הזיכרון הבינלאומי לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה מהתפוצות בשפה האנגלית הוא הגדול ביותר שמתקיים בישראל והוא מתורגם לעברית, ספרדית, רוסית וצרפתית. בין המדינות שבהן שודר: רוסיה, אוקראינה, פיליפינים, מרוקו, טורקיה, צרפת, דרום אפריקה, ארה"ב, קנדה, בריטניה, אוסטרליה, ניו-זילנד, ברזיל, ארגנטינה ועוד.

טקס יום הזיכרון הבינלאומי של ארגון מסע. צילום: ארגון מסע, מערכת וואלה
"יהדות התפוצות עמדה לצידה של מדינת ישראל בשעה הקשה ביותר שלה"/מערכת וואלה, צילום: ארגון מסע

בטקס עצמו נכחו כ-5000 משתתפים, בהם משפחות שכולות, משתתפי ובוגרי מסע ואישי ציבור כמו השר רון דרמר, מזכיר הממשלה יוסי פוקס, יו"ר הסוכנות היהודית אלוף במיל' דורון אלמוג ועשרות משלחות מרחבי העולם. כמו כן, בטקס נכחו גם בכירים בארגונים היהודיים הבינלאומיים, בהם השגרירה מריה פביאנה לוגוצו, שגרירה ונציגה מיוחדת למאבק באנטישמיות וראש המשלחת ל-IHRA של ממשלת ארגנטינה, וד"ר אריאל גלבלונג, מנהל מרכז שמעון ויזנטל לאמריקה הלטינית.

השנה, מבין הסיפורים שהוצגו בטקס סופר סיפורם של בוגרי מסע: סמל שני רוז לובין, לוחמת מג"ב שנרצחה בפיגוע בעיר העתיקה במהלך המלחמה, רס"ל במיל' עומר בלוה שעלה לארץ מארה"ב ונפל בקרב בגבול הצפון מירי נ"ט של ארגון חיזבאללה וסרן במיל' דניס קרוחמלוב וקסלר שעלה מאוקראינה לאחר השתתפות בתוכנית מסע, והתגייס ליחידת יהלו"ם. דניס נפל בתקרית במהלכה משאית שהעבירה חומר נפץ להריסת מנהרות במרכז הרצועה התפוצצה.

כמו כן, סופר גם סיפורם של ד"ר דניאל לוי, עולה מפרו, שיצא מביתו בקיבוץ בארי כדי להציל חיים במרפאת הקיבוץ לצד הפרמדיקית עמית מן ונרצח באכזריות על ידי מחבלי חמאס, וסיפורה של משפחת די והרב ליאו די, ששכל את אם המשפחה ושתיים מבנותיו בפיגוע בבקעה לפני כשנה. כמו כן, צוינו בטקס שלושים שנים לפיגוע האכזרי באמיה, המרכז היהודי בבואנוס-איירס, ארגנטינה, שבו רצחו מחבלי חיזבאללה 85 מחברי הקהילה ופצעו מאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טקס יום הזיכרון הבינלאומי של ארגון מסע. צילום: ארגון מסע, מערכת וואלה
בין הנוכחים: השר רון דרמר, מזכיר הממשלה יוסי פוקס ויו"ר הסוכנות היהודית/מערכת וואלה, צילום: ארגון מסע

בהמשך הטקס התקיימה תפילה המונית משותפת לחזרתם המהירה של כלל החטופים, ובתוכם אנדריי קוזלוב, בוגר מסע שנחטף ממסיבת הנובה ועדיין חטוף בעזה.

"ערב יום הזיכרון מחבר אותנו לזיכרון החי של הנופלים והנופלות שקשרו את גורלם עם מדינת ישראל והקריבו את חייהם להגנתה ותקומתה", אמר יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף במיל' דורון אלמוג, "יהדות התפוצות עמדה לצידה של מדינת ישראל בשעה הקשה ביותר שלה. אהבה ללא תנאי. שותפות גורל עמוקה".

לדבריו של אלוף אלמוג, "ארגון מסע מבית הסוכנות היהודית מסייע להביא צעירים לארץ, מחבר אותם לסיפור הישראלי ומהווה גשר חי בין הצעירים במדינת ישראל לצעירים בתפוצות. נזכור את נופלי מערכות ישראל בהערכה, בכאב, בגעגוע ובתודה, ונעשה הכול על מנת להיות ראויים לקורבנם. מורשתם תהיה מופת והשראה לעולמים".

טקס יום הזיכרון הבינלאומי של ארגון מסע. צילום: ארגון מסע, מערכת וואלה
נושא הטקס השנה: "אנחנו עם אחד"/מערכת וואלה, צילום: ארגון מסע

מ"מ מנכ"ל ארגון מסע, יעל סהר רובינשטיין, סיפרה: "נושא הטקס השנה, 'אנחנו עם אחד', משקף את המחויבות העמוקה והקשר הבל ינתק בין יהדות התפוצות וישראל. האירועים הטראגיים והתקופה הקשה והמורכבת שאנו חווים בחודשים האחרונים, מחדדים אף יותר את חשיבות הקשר ואת שותפות הגורל".

לדבריה, "משתתפי מסע, צעירים יהודים מרחבי העולם, הגיעו לישראל לפני המלחמה ובחרו להישאר, נוספים הגיעו במהלך המלחמה וממשיכים להגיע גם כעת כדי לתרום, לסייע ולהיות חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. בטקס הם שומעים, לעתים לראשונה, את סיפוריהם של הנופלים, יהודי התפוצות ועולים חדשים, אשר מקבלים במה ייחודית לכך. זהו אחד האירועים המשמעותיים ביותר במהלך תקופת שהותם של משתתפי מסע בישראל, אשר מחבר אותם להוויה הישראלית באופן העמוק ביותר שאפשר לשאוף אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully