וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צומחים מתוך הכאב: "שירים לזכרם" בכנסת - בצל 7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 13.5.2024 / 10:10

אירוע הזיכרון הלאומי, המתקיים בכל שנה בכנסת בערב יום הזיכרון, נושא השנה אופי מיוחד על רקע שבעה חודשים לשבת השחורה. באירוע מוקרנים קטעי וידיאו המספרים על הנופלים ביום הנורא ומאז פרוץ המלחמה, ומשתתפים בו אמנים רבים ובהם עדן חסון, אלי לוזון ואברהם טל

טקס "שירים לזכרם" בכנסת ישראל/דוברות הכנסת

אירוע הזיכרון הלאומי המרכזי "שירים לזכרם" נערך הערב (ראשון) בכנסת. השנה, בצל מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, האירוע התקיים בסימן "לצמוח מתוך הכאב".

האירוע - יוזמה משותפת של הכנסת, אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון והאגף לנפגעי פעולות האיבה בביטוח הלאומי - התקיים במעמד יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה, נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומ"מ נשיא בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן. כן משתתפים בו שר הביטחון יואב גלנט, שר העבודה יואב בן צור, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, מ"מ נציב שב"ס ניצב קובי יעקובי, נציב הכבאות הראשי רב-טפסר אייל כספי ומאות בני ובנות משפחות שכולות.

יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, הקריא במהלך האירוע דברים לזכרו של שי ארווס, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה לפני כחצי שנה, לצד עשרה מחבריו לנשק בחטיבת גבעתי. "שי, שחלם להיות לוחם והגשים את החלום, הוכשר להציל חיים כחובש קרבי, והשתמש בידי הזהב שלו גם כדי להכין קינוחים ומאפים לחבריו ליחידה", אמר אוחנה, "הילד עם העיניים הטובות מחולון אימץ שורדת שואה והכין לה עוגה ביום הולדתה". אוחנה סיפר גם על אביו של שי, רפי, "שאותו רבים מאיתנו פוגשים ברשתות החברתיות מגיע לקבר בנו המתוק, יחד עם סימבה הכלב, מברך בקול חנוק כל נופל ונופלת במילים 'הילדים שלי', מניח פרח, מדליק נר נשמה, מספר להם מה חדש ואם יש מצטרף חדש למשפחה, משפחה של קברים צעירים שרפי אימץ".

מתוך הטקס "לצמוח מתוך הכאב", שירם לזכרם בכנסת, 12 במאי 2024. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מתוך הטקס "לצמוח מתוך הכאב", שירם לזכרם בכנסת, 12 במאי 2024/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
מתוך הטקס "לצמוח מתוך הכאב", שירם לזכרם בכנסת, 12 במאי 2024. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מתוך הטקס "לצמוח מתוך הכאב", שירם לזכרם בכנסת, 12 במאי 2024/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

שר הביטחון יואב גלנט, שהשתתף כאמור בטקס, סיפר בנאומו על מג"ד 13 של חטיבת גולני, סא"ל תומר גרינברג, שנפל בעזה: "סיפורי גבורה רבים כל כך סופרו, ועוד יסופרו, על המלחמה, על מפקדים ולוחמים עזי נפש, על ההקרבה, הרעות ורוח הלחימה. כזה בדיוק הוא סיפורו של תומר גרינברג. דמותו מסמלת את הטוב והיפה, בצה"ל ובמדינת ישראל".

גלנט, שהתייחס לשנותיו הארוכות בצה"ל, הוסיף כי "במלחמות ובאימונים איבדתי רבים מאלו שהלכו לצידי, מפקדים, חברים ופקודים, הם נפלו ולנגד עיניהם המשימה החשובה מכל - ביטחון עם ישראל בארצו. זוהי צוואתו של תומר, זוהי צוואתם של הנופלים במלחמה, זוהי צוואתם של חללי מערכות ישראל לדורותיהם. נמשיך ונפעל ברוח הציווי וכדי להיות ראויים לזכרם".

שר העבודה יואב בן צור בטקס: "אין במילים לתאר את גודל אבדן החיים והשכול הכבד שפקד את עמנו, אוקיינוס של רוע ואכזריות שלא הכרנו. את זעקתם של 39 ילדים, אשר נרצחו במות קדושים עת זעקו שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד, רגעים ספורים לפני שרוצחיהם הארורים נטלו את חייהם לעיני הוריהם".

מתוך הטקס "לצמוח מתוך הכאב", שירם לזכרם בכנסת, 12 במאי 2024. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מתוך הטקס "לצמוח מתוך הכאב", שירם לזכרם בכנסת, 12 במאי 2024/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

באירוע הוקרנו קטעי וידיאו המספרים על הנופלים באירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל, אנשי כוחות הביטחון וההצלה והאזרחים. ראשי המדינה ובני המשפחות השכולות הקריאו שירים ונשאו על הבמה דברים לזכר יקיריהם.

באירוע השתתפו האמנים עדן חסון, אביבה אבידן, אלי לוזון, אריק סיני, אברהם טל, בניה ברבי, שי אברמסון, שירי מימון ולהקות צבאיות.

שר העבודה יואב בן צור אמר בטקס: "אין מילים לתאר את גודל אובדן החיים והשכול הכבד שפקד את עמנו, אוקיינוס של רוע ואכזריות שלא הכרנו. את זעקתם של 39 ילדים, שנרצחו במות קדושים עת זעקו שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד, רגעים ספורים לפני שרוצחיהם הארורים נטלו את חייהם לעיני הוריהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully