וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ג'נטלמן ומנטור": נפרדים בכאב מסא"ל תומר גרינברג, שנפל בקרב בשג'אעיה

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 21:27

אביו של עמית בן-יגאל, שנפל בשומרון ב-2020, מספר על מפקד גדוד 13 בגולני שהמשיך ללוות את משפחות לוחמיו במשך השנים: "הרגשתי שנהרג לי בן נוסף". שכניו של גרינברג מספרים כי אף שלא הרבה לשוב לביתו, הותיר חותם על בני נוער לפני גיוס: "רצו לשרת בגולני בעקבותיו"

הלוויתו של תומר גרינברג, הר הרצל/רוני כנפו

"בשבת השחורה, שבעה באוקטובר, מיד הבנתי שאני חייב לעזור. כתבתי לתומר שאני לרשותו ונסעתי לשטח הכינוס. כשהגעתי לשם, נפגשנו והוא אמר שהוא צריך את עזרתי וביקש שאצטרף אליו כשהוא ילך לבקר את המשפחות השכולות", נזכר ברוך בן-יגאל בפגישתו האחרונה עם סא"ל תומר גרינברג, מפקד גדוד 13 בחטיבת גולני, שנהרג שלשום בקרב ברצועת עזה. ברוך בן-יגאל הוא אביו של רס"ל עמית בן-יגאל, לוחם סיירת גולני שנהרג בפעילות מבצעית בשומרון במאי 2022.

גרינברג היה מפקדו של עמית בטירונות היחידה, ובהמשך פיקד עליו גם כשמונה להיות מדריך לוחמה בטרור ביחידה. "עמית העריץ את תומר והפך לבן טיפוחיו. הוא היה מספר לנו עליו", נזכר יגאל.

אחרי שבנו נהרג, נקשר קשר מיוחד בין המשפחה השכולה לבין גרינברג. "אז נוכחתי שכל מה שעמית סיפר עליו הוא מדויק. פגשנו אדם היה אלינו כל כך אמפטי, מתחשב ונעים. מהיום שבו עמית נהרג הוא לא עזב אותנו, והקפיד להגיע לכל אירוע שהיה לזכר עמית. הוא היה אדם מיוחד, ג'נטלמן מזן אחר", אמר ברוך.

סא"ל תומר גרינברג נפל שנפל ב- 12.12.23 כ"ט בכסלו תשפ"ד, בקרבות ברצועת עזה.. באדיבות המשפחה
סא"ל תומר גרינברג נפל שנפל ב- 12.12.23 כ"ט בכסלו תשפ"ד, בקרבות ברצועת עזה./באדיבות המשפחה
עמית בן יגאל ואביו ברוך בן יגאל. פייסבוק, צילום מסך
עמית בן יגאל ואביו ברוך בן יגאל/צילום מסך, פייסבוק

מאז שאיבד את בנו, מגיע ברוך בן יגאל למפגשים עם חיילים בבתי ספר לפיקוד ובכל מקום הוא מספר על גרינברג: "הוא מודל לדמות של מפקד שמתחשב בחיילים שלו, נחוש לבצע את המשימה שמוטלת עליו ומהווה דוגמא אישית. הוא היה חלק מדור חדש של מנהיגים שעמית זכה להיות חייל של חלק מהם. זו האליטה של צה"ל".

"אם מדי שנה אלוהים בוחר בפינצטה את החיילים שהוא יקח, הרי שעכשיו הוא לקח אליו ברשת גדולה את המובחרים שבמובחרים", הוסיף האב בכאב.

ברוך המתין שהקרבות יסתיימו כדי למלא את התחייבותו לגרינברג וללכת עם תומר לבתי משפחות החיילים שנהרגו. אבל מאז שבעה באוקטובר יצא תומר רק לשעות בודדות כדי לפגוש את אשתו ובתו, אשירה וארבל. "כשאמרו לי שתומר נהרג, הרגשתי שנהרג לי בן נוסף ובכיתי עליו כמו על עמית", אמר ברוך. "עכשיו אמלא את התחייבותי ואלך לכל משפחות הלוחמים הקדושים של גדוד 13 שנהרגו ואחבק אותם גם בשמו של תומר, זו חובתי", אמר.

בתוך הקהל הרב שהגיע אתמול ללוות את גרינברג בדרכו האחרונה בבית הקברות הצבאי בהר הרצל, היו גם מרבית חברי קיבוץ אלמוג ובני הנוער מהישוב שמצפון לים המלח. לפני חמש שנים, הצטרפו בני הזוג גרינברג, תומר ואשירה, לקהילה הקטנה ומהר מאד הפכו חלק ממנה. לפני קרוב לארבע שנים נולדה במקום בתם ארבל. "החיבור וההשתלבות שלהם בחיי הקהילה היו מהירים מאד", אמרה מיטל הראל כהן, חברת הקיבוץ.

חלל צה"ל סא"ל תומר גרינברג, 13 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל סא"ל תומר גרינברג, 13 בדצמבר 2023/דובר צה"ל
סא"ל תומר גרינברג נפל שנפל ב- 12.12.23 כ"ט בכסלו תשפ"ד, בקרבות ברצועת עזה.. באדיבות המשפחה
סא"ל תומר גרינברג נפל שנפל ב- 12.12.23 כ"ט בכסלו תשפ"ד, בקרבות ברצועת עזה./באדיבות המשפחה
סא"ל תומר גרינברג נפל שנפל ב- 12.12.23 כ"ט בכסלו תשפ"ד, בקרבות ברצועת עזה.. באדיבות המשפחה
סא"ל תומר גרינברג נפל שנפל ב- 12.12.23 כ"ט בכסלו תשפ"ד, בקרבות ברצועת עזה./באדיבות המשפחה

לדבריה, למרות שתומר איש צבא ולא הרבה לשוב לביתו, הוא הפך דמות משמעותית באלמוג, בעיקר עבור בני הנוער. "הם היו באים לדבר איתו, מתעניינים בשירות בגולני ומבקשים שיעזור להם להגיע לחטיבה. היה איש עם כריזמה ואופטימיות, כזה שמעודד את כולם", סיפרה. "הקשר שלו עם בני הנוער היה משמעותי והם ראו בו מנטור, הוא הצליח לגעת בהם. גולני הפכה להיות חטיבה מבוקשת עבור הנערים שעומדים להתגייס לצבא. עכשיו אנחנו חושבים על מחווה שנעשה לגולני".

לאחרונה סיימו תומר ואשירה לבנות את ביתם בשכונה החדשה באלמוג. תומר היה מעורב בכל פרט בבניה, מהריצוף ועד הגינה. בקרוב תושלם בניית כל הבתים בשכונה ו-18 המשפחות הצעירות יכנסו לגור בבתיהם החדשים, תומר לא זכה להגשים את החלום.

מאז שמשפחת גרינברג הצטרפה לאלמוג, נוספה מסורת חדשה לחג חנוכה בקיבוץ: מדי שנה בחנוכה בני הנוער בכתות ז' - י"ב מטפסים על הר "מוחלחל" שמול אלמוג, ומדליקים על הפסגה חנוכה שעשויה מחביות ריקות. בשנים האחרונות תומר היה מטפס עם הנערים, ולאחר שהכינו יחד כוס קפה - היה מספר להם סיפורי גבורה ומורשת קרב. בטקס שנערך השבוע תומר לא היה וכולם הרגישו שמשהו משמעותי חסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully