וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוזרים למועד ב' במקומות שהיינו בהם, אין יד מדינית - כלום"

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 8:13

אלוף (במיל') ישראל זיו, לשעבר ראש אגף מבצעים במטכ"ל, הדגיש ב-103fm את החשיבות לייצר תשתית חלופית ליום שאחרי. "כרגע אנחנו משלמים מחיר גבוה יותר והישג נמוך", אמר. על החטופים אמר כי "אין דיון שהם צריכים לחזור, והמחיר הולך ונהיה יקר יותר"

פעילות היחידה שמחלצת כלים מרצועת עזה/דובר צה"ל

אלוף (במיל') ישראל זיו, לשעבר ראש אגף מבצעים במטכ"ל, התראיין הבוקר (ראשון) אצל אודי סגל וענת דוידוב ב-103fm, והתייחס להמשך המלחמה ברצועת עזה ובצפון, היום שאחרי, ועל הצורך להגיע להסכמה במשא ומתן לעסקת החטופים.

"היכולת להכריע במלחמה חייבת להיות שיתוף פעולה בין עשייה צבאית למדינית", אמר בפתח דבריו אלוף (במיל') זיו. "העשייה הצבאית לא מושלמת, זו עובדה, אבל מהלך אסטרטגי-מדיני היה יכול להשלים את העשייה ולהביא למנופי לחץ. יש פה משא ומתן לא צבאי להחזיר את החטופים. הדבר השני, להתחיל לבנות את התשתית החלופית. חוזרים עכשיו למועד ב' במקומות שהיית בהם, משלמים מחיר גבוה יותר והישג נמוך. אין יד מדינית - כלום", הוסיף.

על היום שאחרי אמר אלוף (במיל') זיו ש"נשארנו 18 שנה בלבנון. תמיד הפתרון המדיני לא יכול להיכנס על קרקע חלקה. ברור שכניסה של גורם שלטוני אחר כרוכה במהלך מורכב מאוד שלוקח שנים. אתה צריך להכניס 30 גדודים של משטרה כדי לתפוס כל אזור ולהשתלט עליו בתיאום עם כספי הבנייה מחדש של עזה". לדבריו, "שילוב כל הדברים עם פעולה צבאית, יכול לייצר את הסיכוי לחלופה".

תושבי רפיח נמלטים לעבר חאן יונס בעקבות פעולת צה"ל בעיר, 9 במאי 2024. רויטרס
"כניסה של גורם שלטוני אחר כרוכה במהלך שלוקח שנים". רפיח/רויטרס

ראש אגף מבצעים במטכ"ל לשעבר התייחס למשא ומתן לעסקה ואמר כי "להפסיק את המלחמה בעבור החזרת החטופים? אין דיון שהחטופים צריכים לחזור, והמחיר הולך ונהיה יקר יותר ככל שהזמן עובר. צריך בשלב מסוים להסתפק בהישגים הצבאיים ובהחזרת החטופים. יש פה את העניין של כמה מחיר מוכנים לשלם. צריך לשלם את מקסימום המחיר, בלי ללכת לקו בו ישראל מוכנעת. הדרך להגיע אליו - באמצעות מנוף מדיני. החלטה מדינית להחליף את שלטון חמאס בשלטון אחר - זו נקודת ההכרעה".

האלוף (במיל') זיו התייחס על להמשך המלחמה בצפון והדגיש שגורל הצפון תלוי מאוד במצב הדרום. "אם אין לך הסכם, אתה חוזר לדרום לבנון הקודם. אתה חייב ללכת למהלך מדיני אמיץ שיש בו סיכונים ויש בו גם ויתורים, אין ברירה. ברור שאי אפשר להשאיר את חיזבאללה במצב כזה, אבל אי אפשר מלחמה אחרי מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully