וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט נוזף בטלי גוטליב: טענתך כי אין סמכות לדון בתביעה נגדך - חסרת ביסוס

עודכן לאחרונה: 12.5.2024 / 10:48

במסגרת תביעה שהגישה שקמה ברסלר נגד הח"כ, טענה גוטליב שיש לה חסינות, ולכן יש לפסול את התביעה: "מצופה כי בית המשפט לא יגרר למגרש הפוליטי ולא יפגע בכבודה של חברת כנסת", טענה בפני ביהמ"ש. השופט קבע כי "אין בסיס בחוק לטענתה כי אין לנו סמכות לדון בתביעה נגדה"

השיר של טלי גוטליב לח"כים הערבים/ערוץ הכנסת

ח"כ טלי גוטליב ננזפת הערב (שבת) שוב על ידי בית המשפט המחוזי מרכז. בפעם הקודמת כמו עכשיו, גוטליב לא הגישה כתב הגנה כנדרש לפי תקנות סדר הדין האזרחי. מדובר בתביעת הדיבה שהגישה נגדה שקמה ברסלר. גוטליב, עו"ד בהכשרתה שהופיעה בבתי משפט, טוענת שהיא נהנית מחסינות ולכן היא לא צריכה להגיש כתב הגנה לתביעה שהגישה ברסלר. גוטליב מסרה כי "מצופה כי בית המשפט לא יגרר למגרש הפוליטי ובוודאי שלא יפגע בכבודה של חברת כנסת" טענה גוטליב בפני בית המשפט".

השופט רמי חיימוביץ לא התרגש מטענותיה של ח"כ וכתב לה בתגובה כי "אין בסיס בחוק או בפסיקה לטענת ח"כ גוטליב כי לבית המשפט בישראל אין סמכות אין סמכות עניינית לדון בתביעה נגדה וכי צווי בית המשפט אינם חלים עליה".

טלי גוטליב. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"ביהמ"ש לא יפגע בכבודה של חברת כנסת". טלי גוטליב/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

חיימוביץ הוסיף בהחלטתו כי "המחוקק הישראלי לא שלל את זכותם של אזרחים לתבוע חברי כנסת בתביעה אזרחית, ואף לא נקבע מנגנון הענקת חסינות על ידי הכנסת בדומה למצב בו הוגש כתב אישום פלילי נגד ח"כ". עם זאת, חיימוביץ הוסיף כי בית המשפט יכול לדחות את התביעה במידה ויוכח לפניו שהדברים של גוטליב נאמרו במסגרת מילוי תפקידה כח"כ, במקרה כזה תהיה לגוטליב הגנה מפני תביעת הדיבה.

תביעת הדיבה הוגשה על ידי ברסלר נגד גוטליב וכן נגד כמה משתמשים נוספים ברשת ה-X (לשעבר טוויטר), בהם גם מני אסייג, בסכום של 2.6 מיליון שקלים. זאת, בטענה כי הופצו נגד בן זוגה תיאוריות קונספירציה, לפיהם לברסלר קשרים עם החמאס.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שקמה ברסלר. חדשות 12 | צילום מסך, עיבוד תמונה
"תביעת הוצאת דיבה בטענה שהופצו נגד בן זוגה קונספירציות". שקמה ברסלר/עיבוד תמונה, חדשות 12 | צילום מסך

בעקבות הגשת המסמך של גוטליב, שיצויין כי אינו עומד בתנאי תקנות סדר הדין האזרחי, הגישו עורכי הדין של ברסלר, עו"ד עידן סגר ועו"ד אוהד רוזן ממשרד קלעי רוזן ושות', בקשה למתן פסק דין בהיעדר הגנה.אך הערב נקבע כי לפנים משורת הדין גוטליב תוכל להגיש כתב הגנה בעוד כשבוע וחצי, במידה והיא לא תעשה כן בית המשפט עלול לקבל את התביעה נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully