וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף במיל' נגד פורום קהלת: "גרמו לנזק בלתי רגיל"

עודכן לאחרונה: 11.5.2024 / 15:12

גדי שמני, לשעבר מפקד אוגדת עזה ואלוף פיקוד המרכז, אמר באירוע שבתרבות בבאר שבע כי השב"כ צריך לחקור את פורום קהלת, שלדבריו פגע באינטרסים של המדינה. "התוצאות של מה שפורום קהלת עושים זה תוצאות קלאסיות של חתרנות מדינית". על הלחימה במעבר רפיח: "פעולה פוליטית"

האלוף במיל' גדי שמני באירוע שבתרבות בבאר שבע/אמיר אוזן

האלוף במיל' גדי שמני, לשעבר אלוף פיקוד המרכז ומפקד אוגדת עזה, התארח היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, ואמר בין היתר כי לדעתו הפעולה של צה"ל במעבר רפיח היא פוליטית, וכי השב"כ צריך לחקור את פורום קהלת. "אני כמעט בטוח שהפעולה במעבר רפיח הייתה פוליטית, כי בן גביר וסמוטריץ' איימו שאם לא נפעל ברפיח הממשלה תיפול", אמר שמני. "יש פה שאלה באיזה שלב צריך הרמטכ"ל לדפוק על השולחן ואולי גם לצאת לציבור. לשלוח חיילים לקרב למטרות פוליטיות זו חציית קו אדום".

עוד אמר כאמור כי השב"כ צריך לחקור את פורום קהלת, שלדבריו פגע באינטרסים של מדינת ישראל. "התוצאות של מה שפורום קהלת עושים זה תוצאות קלאסיות של חתרנות מדינית. בשב"כ יש גוף שנקרא ר"נ (ריגול נגדי). הגוף הזה חייב ביום מן הימים לחקור... אני חושב שפורום קהלת גרם לנזק בלתי רגיל. זה אחד הדברים שבנימין נתניהו איפשר, מתוך ראיה אישית".

האלוף במיל' גדי שמני באירוע שבתרבות בבאר שבע. אמיר אוזן, אתר רשמי
אלוף במיל' גדי שמני באירוע שבתרבות בבאר שבע/אתר רשמי, אמיר אוזן

על היום שאחרי המלחמה אמר: "זה לא פופלארי לדבר על זה היום, כשאנחנו נלחמים עם חמאס, אבל אנחנו לא נוכל להתחמק ממציאת פתרון לסוגייה הפלסטינית. זה יושב בבסיס של כל מה שאנחנו חווים עכשיו, ומי שלא חושב כך טומן את הראש בחול. אותם קיצונים המטרה שלהם לקחת אותנו לקיצוניות, הסלמה, כאוס. זה בנוי בתפיסת העולם שלהם. ככל שרע יותר יהיה טוב יותר. ככל שרע יותר סמוטריץ' יוכל לממש את תוכנית הההכרעה שלו, לגרש ערבים".

על הפעולה ברפיח והתיאום עם המצרים אמר: "היו צריכים ללכת לשם ביום הראשון. זה לא היה כזה סיפור. הייתי מפקד אוגדת עזה. יש את המגבלות של הפעלת כוח צבאי לאורך גבול מצרים. אבל המצרים מתאמים איתם את הדברים האלה. בשלבים הראשונים היה נדרש... היה ברור שציר פילדלפי, רפיח, זה צינור החיים של הרצועה. יכול להיות שהייתה פה טעות, אנשים בהלם, עם תחושת נקם. לא חשבו. יכול להיות. אני לא מוציא מכלל אפשרות שהסיבה שלא הלכו היא שבאמת חשבו שנוכל להבריח פלסטינים לסיני, והנה, נפטרה הבעיה ונחזיר את היישובים לגוש קטיף.

sheen-shitof

הכל מתחיל באבחון

בשורה לסובלים ממיגרנות: ככה תוכלו לחזור לחיים נורמליים

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פעילות כוחות צה"ל במזרח רפיח. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בפריח/דובר צה"ל

"אני כמעט בטוח שהפעולה במעבר רפיח הייתה פוליטית. לא פעולה מתוך אסטרטגיה סדורה. לשלוח חיילים לקרב למטרות פוליטיות זה חציית קו אדום. צריך לבדוק מה היה בדיונים. אין שום היגיון באיך הסיפור של רפיח מתנהל. שום היגיון מדיני בטוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully