וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעד השנוי במחלוקת של הפרקליטות: העניקה חסינות מפני העמדה לדין לעד בתיק 4000

עודכן לאחרונה: 10.5.2024 / 11:01

הפרקליטות העבירה מכתב חסינות מפני העמדה לדין לזאב רובינשטיין, מקורבו של נתניהו, בתמורה שיסכים להעיד במסגרת תיק 4000. רובינשטיין נחקר באזהרה אך התיק נגדו נסגר. מדובר בצעד חריג שכן עדים לא אמורים להכתיב תנאים לתביעה. פרטי המכתב נחשפים לראשונה בוואלה

משפט תיקי נתניהו- עדותה של שלומית ברנע פרגו, היועצת המשפטית למשרד רה"מ/מערכת וואלה

בצעד חריג ושנוי במחלוקת, פרקליטות המדינה העבירה השבוע מכתב חסינות מפני העמדה לדין לזאב רובינשטיין, עד התביעה מטעמה בתיק 4000. פרטי המכתב נחשפים לראשונה בוואלה. מדובר בצעד שנוי במחלוקת, שכן עדים לא אמורים להתנות את מתן עדותם בתנאים ובטח שלא במכתב שמקנה להם חסינות מפני העמדה לדין. בנוסף, עולה חשש כי מדובר בהפליה לטובה לעומת עדים אחרים במסגרת התיק. אולם יש לציין כי מכתבים כאלו נשלחו בעבר לעדים שהיה להם קשה להעיד בפרשות אחרות, למשל בפרשת סימנס, אם כי הדבר נעשה במשורה.

מאחר שרובינשטיין מתגורר כיום בארה"ב, הוא הודיע שהוא לא יגיע להעיד בישראל בשל בעיות בראיותיות, ולכן בפרקליטות הבינו שלולא מתן ההתחייבות שעדותו לא תשמש נגדו הוא לא יעלה להעיד, הוחלט להעניק לו מכתב חסינות, וזאת כדי לשמור על האינטרס הציבורי ועל מנת לקדם את קצב שמיעת העדים בתיק.

זאב רובישנטיין. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זאב רובישנטיין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"נוכח העובדה שמר רובינשטיין אינו מתגורר דרך קבע במדינת ישראל ובשל העובדה שמלכתחילה נחקר כחשוד במסגרת הפרשה כאמור וכעת התנה את מסירת עדותו בתיק שבנדון בהתחייבות שלהלן, ובשים לב לשלב בו מצוי ההליך ולאינטרס הציבורי לסיים את הבאת ראיות התביעה בהקדם על מנת לייעל את קצב שמיעת התיק, הריני להבהיר - לבקשתך; מר רובינשטיין אינו דרוש עוד לחקירה בפרשה, אין כוונה לעצור את מרשך או לעכבו בקשר לפרשה, כמפורט בסעיף 47 לפק' הראיות עדותו לא תשמש נגדו בכל מובן בנוגע לפרשה וכי אין כוונה לבקש מהרשויות בארה"ב לחקרו או להעמידו לדין בקשר לפרשה. לצד זאת ברור כי ככל עד, לעד מחויבות לומר בבית המשפט את האמת בלבד", נכתב במכתב החסינות.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
כניסת רה"מ בנימין נתניהו לדיון היום השישי לעדותו של ארנון מילצ׳ן בבית המשפט המחוזי בירושלים ובברייטון, 2 ביולי 2023. אורן בן חקון, אתר רשמי
רה"מ נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים/אתר רשמי, אורן בן חקון

פרט מעניין נוסף הוא שהמכתב נשלח לסנגורו של רובינשטיין, עו"ד מיכה פטמן, שהיה במשך מספר שבועות חבר בצוות ההגנה של רה"מ בנימין נתניהו.

רובינשטיין הוא מקורבם של בני הזוג נתניהו. בנוסף לכך הוא עבד בעבר בחברת יורוקום שהייתה בבעלותו של שאול אלוביץ', מי שהיה בעל השליטה בעבר בוואלה. לפי כתב האישום, רובינשטיין העביר את דרישותיו של נתניהו ומשפחתו להתערבות בפרסומים בוואלה לשאול אלוביץ', כך שלמעשה רובינשטיין היה הצינור שתיווך בין הדרישות של נתניהו לאלוביץ' בדבר הפרסומים באתר.

שאול אלוביץ' בתום הדיון בעניינו בפרשת בזק 20 ביולי 2022. אבשלום ששוני/ פלאש 90, עיבוד תמונה
שאול אלוביץ'/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני/ פלאש 90

רובינשטיין נחקר באזהרה במסגרת תיק 4000 אך התיק נגדו נסגר, זאת לאחר שהוא נטש את חדר החקירות בארה"ב בעצת עורך דינו המקומי, מה שאומר שאין לרובינשטיין גרסה שעליה הוא נתן עדות במשטרה שאפשר לחקור אותו עליה.

עם זאת בפרקליטות מבקשים להעיד את רובינשטיין משום שהם מעויינים להציג את ההודעות ואת השיחות שרובינשטיין שלח לאלוביץ' בשליחותם של משפחת נתניהו, כך לפי טענת כתב האישום. בכך מבקשים בפרקליטות לחזק את תזת התביעה וגם לאותת לשופטים שהאישום של השוחד בתיק עדיין קיים.

מפרקליטות המדינה ומעו"ד מיכה פטמן שמייצג את רובינשטיין לא נמסרו תגובות לפניית וואלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully