וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס דורש הפוגה של 12 שבועות במקום 6, בישראל מתנגדים

עודכן לאחרונה: 10.5.2024 / 9:22

ברשת CNN דווח כי חמאס דורש מישראל להסכים בשלב הראשון של הפסקת האש ל-12 שבועות הפוגה, במקום 6 שבועות שדרש בתחילה. לפי הדיווח, בישראל התנגדו נחרצות לדרישה בטענה שזה יהווה הכרזה על סיום המלחמה

תיעוד : כוחות הביטחון מחסלים את מפקד כוח הימי של חמאס בעיר עזה/דובר צה"ל ודוברות שב"כ

חמאס דרש מישראל להסכים מראש להפוגה במלחמה באורך של 12 שבועות, במקום שישה שבועות שעליהם דובר בנקודה מוקדמת יותר בשיחות, מה שיצר מכשול גדול במשא ומתן. כך דווח היום (שישי) ברשת CNN, מפי שלושה גורמים הבקיאים בדיונים. לפי הדיווחים, בכירים ישראלים מתנגדים נחרצות לדרישה, מכיוון שהם מאמינים כי זה לא יהיה שונה מהסכמה לסיום המלחמה.

בכיר בממשל ביידן אמר ל-CNN שישראל הבהירה שהיא רוצה לשמור את הזכות לפרק את ארבעת גדודי חמאס הנותרים ברפיח. "צריך לשמור על גמישות כדי להמשיך במלחמה בשביל לעשות זאת", אמר הבכיר האמריקני. הוא ציין עוד כי ישראל לא תוכל לבצע את המהלך אם תקופת הפסקת האש הראשונה של שישה שבועות תזלוג לשלב הבא, שבה לפי הצעת חמאס יחול "שקט מתמשך".

ראשית- יחיא סינוואר, בנימין נתניהו. עטיה מוחמד, נועם רבקין פנטון/פלאש 90, עיבוד תמונה
הדרישה שהובילה לפיצוץ במגעים? נתניהו וסינוואר/עיבוד תמונה, עטיה מוחמד, נועם רבקין פנטון/פלאש 90

במסמך של חמאס שהגיע לידי CNN, צוין כי "כל הצעדים בשלב (ראשון) זה, כולל הפסקה זמנית של פעולות צבאיות הדדיות, סיוע ומחסה ונסיגת כוחות וכו', יימשכו בשלב השני עד להכרזה על שקט בר-קיימא". הבכיר בממשל ביידן הוסיף כי ייתכן שהשינוי בעמדת חמאס נובע מהעובדה שנציגי המשא ומתן לעסקה אינם מסונכרנים עם מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר.

לפי הדיווח ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב לקבל התחייבות מפורשת כזו מראש, כאשר כמה חברי הקואליציה שלו איימו לפרק את הממשלה אם המלחמה תסתיים ללא מתקפה קרקעית גדולה ברפיח ופירוק חמאס. מקור ישראלי אמר ל-CNN כי ישראל תתקשה להתחייב ל-12 שבועות של הפסקה בלחימה מראש לפני שמישהו מהחטופים ישוחרר. מקורות נוספים אמרו כי הנוסח בהסכם כיצד יעבור שלב א' בהפוגה לשלב שני יהיה המפתח להבטחת הסכמת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully