וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "היו כישלונות, קודם כל של הממשלה. לוקח את זה על עצמי ועל כולם"

עודכן לאחרונה: 10.5.2024 / 8:40

ראש הממשלה התראיין לתוכנית של ד"ר פיל, שהתארח בירושלים, ודיבר במשך 45 דקות על המלחמה בעזה, חילוקי הדעות עם ביידן והיום שאחרי. "תצטרך להיות איזושהי ממשלה אזרחית ברצועה. המטרה של חמאס ואיראן - להרוס את אמריקה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לתוכניתו של ד"ר פיל שצולמה בירושלים, ושודרה הלילה (בין חמישי לשישי) בערוץ הסטרימינג Merit Plus. הראיון ארך כ-45 דקות, ונתניהו דיבר במהלכו ארוכות על המלחמה בעזה, היחסים עם ארה"ב והנשיא ביידן ואף לשאלת האחריות למחדל 7 באוקטובר.

"האחריות הראשונה של ממשלה היא להגן על אנשיה, והם לא היו מוגנים ב-7 באוקטובר, צריך להודות בכך", אמר. "עכשיו צריך להבטיח שלא יהיה עוד כישלון. אני מרוכז בהשגת הניצחון, כי הכישלון הגדול ביותר הוא אם ניתן לרוצחים האלה להיות שם ולקחת שליטה על עזה שוב. זה יהיה בלתי נסלח".

ראש הממשלה הבטיח לערוך "בדיקה מעמיקה" אחרי שהמלחמה תסתיים. "זה משהו שחייבים לעשות, היו כישלונות - קודם כל של הממשלה. אני לוקח את זה על עצמי ועל כולם, אנחנו נצטרך לבחון מה קרה, מה היה הכישלון המודיעיני ומה היה הכישלון הצבאי, אבל המטרה שלנו עכשיו היא ניצחון. אין לזה תחליף".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום לוועידת AIPAC. רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו/אתר רשמי, רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

נתניהו ציין כי הוא מקווה שהוא ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן יוכלו להתגבר על חילוקי הדעות ביניהם בנוגע למלחמה בעזה: "לעיתים קרובות הסכמנו, אבל היו לנו גם חילוקי דעות שהצלחנו להתגבר עליהם. מקווה שנצליח לעשות זאת גם עכשיו - כי נעשה מה שאנחנו צריכים כדי להגן על ישראל". את דבריו אמר לאחר שארה"ב מנעה אספקה של כמה כלי נשק לישראל.

עוד הוא שיתף באשר ליום שאחרי: "תצטרך להיות איזושהי ממשלה אזרחית ברצועת עזה. אולי בעזרת איחוד האמירויות הערביות ומדינות נוספות ששואפות ליציבות". כמו כן, טען כי "המטרה של חמאס ואיראן היא להרוס את אמריקה. אתם 'השטן הגדול', ואנחנו רק עומדים להם בדרך. אנחנו מגינים על המערב"ן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully