וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למורת רוחו של הימין הקיצוני: מלכת דראג תישא את הלפיד האולימפי בפריז

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 21:53

מינימה ז'סטה בת ה-33 נבחרה להשתתף במרוץ הלפיד, באופן המסמל את הליברליות של העיר. "מקור לגאווה אדירה, לפני 10 שנים זה לא היה מתקבל על הדעת", אמרה ז'סטה. השמרנים בצרפת זועמים וטוענים: הופעותיה וולגריות במיוחד. עיריית פריז: "עלבונות הומופוביים וטרנספוביים"

מלכת דראג צרפתית, שנבחרה להשתתף במירוץ הלפיד האולימפי לקראת המשחקים השנה בפריז, מעוררת את זעמם של שמרנים, שמתחו ביקורת על ההחלטה. מארגני האולימפיאדה בחרו במינימה ז'סטה בת ה-33, לשאת את הלפיד, באופן המסמל את הליברליות של העיר. "העובדה שמלכת דראג תישא את הלפיד, ואולי תמעד, היא מקור לגאווה אדירה", אמרה ז'סטה. לדבריה, הופעה כמלכת דראג בעקבים ובמחוך היא תובענית פיזית, אך "עדיין לא מדובר בספורט אולימפי".

"אחד המסרים שאני רוצה להעביר היא את הגאווה בקהילה שלי, כי לפני 10 שנים, האפשרות שמלכת דראג תישא את הלפיד היתה בלתי מתקבלת על הדעת", אמרה ז'סטה.

ההחלטה זוכה לתמיכתה של ראש העיר של פריז אן הידלגו, שאמרה: "אני גאה, כן, פריז גאה שמלכת דראג תישא את הלפיד, ואת הערכים של שלום והומניות". העירייה פרסמה הודעה שלפיה, ז'סטה שמשה מטרה ל"עלבונות הומופוביים וטרנספוביים", והציעה לסייע לה בהליכים משפטיים נגד הגורמים שהטיחו בה את העלבונות.

הפוליטיקאית אשת הימין הקיצוני מריון מרשל אמרה שלדעתה "זו אינה דרך טובה להציג את צרפת לעולם", וטענה שההופעות של ז'סטה הן "וולגריות במיוחד". מרשל, ופוליטיקאים שמרנים נוספים גם הביעו זעם על הדיווחים שהזמרת הצרפתית-מלאית השחורה איה נקאמורה תופיע בטקס הפתיחה. מנהיגת הימין הקיצוני מרין לה פן האשימה את נקאמורה בכך שהיא אינה שרה בצרפתית, וטענה שהופעתה "תשפיל את הציבור". שרת התרבות של צרפת רשידה דאטי, אמרה שהביקורת נובעת מגזענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully