וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לנו היכן לבכות": מטה המשפחות קיים טקס אשכבה לחטופים שגופותיהם מוחזקות בעזה

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 19:49

לקראת יום הזיכרון ערכו בני המשפחות מסע עם ארון קבורה ריק בירושלים. אמו של איתי חן שגופתו מוחזקת בעזה: "מדינת ישראל לא עושה את כל שביכולתה להחזיר אותו - אין לנשמה של איתי מקום לנוח". בנה של מיה גורן: "שילמתם את מחיר ההפקרות, ואפילו לא הובאתם לקבורה"

מחאת משפחות חטופים מחוץ לצילומי טקס המשואות בהר הרצל/אתר רשמי- שי בנימין

מטה המשפחות להחזרת החטופים קיים היום טקס אשכבה לזכרם של החללים-החטופים, שלא זכו למנוחת עולם באדמת ישראל, ומשפחותיהם לא זכו לקבור את יקיריהם. בעודם סוחבים ארון קבורה ריק, קראו משפחות החללים-החטופים: "ללא השבת יקירינו לקבורה - מדינת ישראל לא תוכל להתאבל ולהשתקם"

המשפחות נשאו ארון קבורה ובו תמונות יקיריהם, מכיכר אגרנט לכיכר המנורה בירושלים. לאחר המסע, שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שרעבי, הקריא תפילת יזכור עדכנית ונציגי המשפחות נשאו דברים. הציבור שנכח באירוע הדליק נרות זיכרון והניח פרחים צהובים לצד הארון הריק. ממטה המשפחות נמסר כי ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תשפ"ד, מחזיק חמאס בגופותיהם של 38 חללים-חטופים, אשר ממתינים לשוב לקבורה בכבוד בישראל.

מטה המשפחות להחזרת החטופים טקס אשכבה לזכרם של החללים-החטופים, ירושלים, 9 במאי 2024. תניא ציון וולדקס, אתר רשמי
משפחות החטופים שנרצחו בטקס האשכבה, 9 במאי 2024/אתר רשמי, תניא ציון וולדקס

בטקס נשאו דברים בני משפחות החללים החטופים: חגית חן, אמו של איתי חן אמרה: "איתי הופקר ב-7 באוקטובר. אני אמא שלו הופקרתי איתו. לא מספיק שהרגו לי את הילד, חטפו אותו ומדינת ישראל לא עושה את כל שביכולתה להחזיר אותו - אין לנשמה של איתי מקום לנוח. בשבוע הבא ביום הזכרון אין לי מקום ראוי ללכת להתייחד עם זכרו של איתי. אני לא יכולה להתקדם בחיים אפילו צעד קטנטן בלי שיוחזר איתי. אני לא מוכנה לקבור חפצים או לשבת שבעה כי המדינה לא סיימה את ההתחייבות שלה כלפי - איתי חייב לחזור".

רובי חן אביו של איתי, הוסיף: "אני רוצה לבקש מראש הממשלה שתהיה לו בראש את התמונה מהלוויה של אחיך, גיבור ישראל, יוני נתניהו. אני רוצה שתזכור את ההורים שלך, צילה ובן ציון, ותחשוב על זה שישבתם שבעה, ועליתם לקבר שלו בשלושים ובשנה, ולהורים שלך היה לאן ללכת בכל יום זיכרון וגם לך יש מקום להתייחד עם אחיך. אנחנו מבקשים את אותו דבר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מטה המשפחות להחזרת החטופים טקס אשכבה לזכרם של החללים-החטופים, ירושלים, 9 במאי 2024. תניא ציון וולדקס, אתר רשמי
"אין לנו היכן להניח פרח". טקס האשכבה/אתר רשמי, תניא ציון וולדקס

גל גורן, בנה של מיה גורן, ושל אבנר גורן שנרצח ב-7 באוקטובר אך גופתו נשארה בארץ אמר: "כל מה שאוכל להגיד היום זה שלא מגיע לכם לסיים כך. אנשים כה מדהימים וערכיים שאיבדנו באותו יום ובחודשים שאחריו. אמא, את ושאר החטופים הנרצחים, מבלי להיות אשמים בדבר, שילמתם את מחיר ההפקרות והמחדל בצורה הכי כבדה - נחטפתם, נרצחתם ואפילו לא הובאתם לקבורה".

חנה כהן, דודתה של ענבר הימן אמרה: "ענברי נחטפה ונרצחה מתוך מדינת ישראל, שהפקירה אותה ואת שאר החטופים. גופתה עדיין מוחזקת בעזה. היום יום הזיכרון ולענברי שלנו אין קבר בארץ ישראל לנו אין לאן לעלות. היכן לבכות. היכן להניח פרח להדליק נר. מדינת ישראל הפקירה אותה ואת שאר הנרצחים. ענברי שלנו ושאר הנרצחים נרצחו על קידוש השם. אני מבקשת ממדינת ישראל: אפשרו לענבר שלנו ולשאר הנרצחים לזכות לקבורה יהודית בארץ ישראל כפי שראוי להם. אפשרו לנו להספיד אותם. 'כבוד המת' ו'אל תלין את המת' הם בין המצוות החשובות ביותר. החזירו לנו את כל הנרצחים".

מטה המשפחות להחזרת החטופים טקס אשכבה לזכרם של החללים-החטופים, ירושלים, 9 במאי 2024. תניא ציון וולדקס, אתר רשמי
"אפשרו לנו להספיד אותם". טקס האשכבה/אתר רשמי, תניא ציון וולדקס

דן ענתבי, חמו של אוריאל ברוך אמר: "קיימנו שבעת ימי אבל, סיימנו שלושים ימי אבלות, ואין קבר. אין מקום לפורקן ואין מנוחה לאוריאל באדמת הקודש. אני צורח ממעמקי ליבי ובקול רם - ממשלת ישראל, עליכם לעשות הכל, אבל הכל, כדי להחזיר את אוריאל ושכמותו לקבר ישראל. הוא ראוי לזה. כל החטופים ראויים לזה. אוריאל היקר - סליחה שלא ידענו לשמור עליך. סליחה שאתה מופקר ועדיין שם. אתה הרוג מלכות, וזו נחמה גדולה עבורינו." רז מטלון - גיסם של החטופים אלי ויוסי שרעבי, הקריא שיר שכתב לאחר קבלת הבשורה על הירצחו של יוסי בשבי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully