וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר הבית הלבן: הנשיא לא רוצה שיהיה שימוש בסוגים מסוימים של נשק אמריקני ברפיח

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 19:56

ג'ון קירבי התייחס להחלטה של ממשל ביידן לעכב את משלוח הנשק לישראל בשל המבצע ברפיח. "במשך שבועות הבהרנו לישראל את התנגדותנו. אנו תומכים בהבסת חמאס אבל חושבים שפלישה קרקעית לא תקדם את זה". הוא הוסיף שיותר חשוב לחסל את סינוואר ולמצוא אלטרנטיבה שלטונית בעזה

אוגדה 162 בהובלת צוות הקרב החטיבתי של 401 ממשיכים לפעול במזרח רפיח/דובר צה"ל

דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, התייחס היום (חמישי) להחלטה של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, לעכב משלוח נשק לישראל אם התמרון הקרקעי ברפיח יורחב. "הנשיא ימשיך לספק לישראל את היכולות הצבאיות שהיא זקוקה להן, אבל הוא לא רוצה שיהיה שימוש בסוגים מסוימים של נשק אמריקני בפעולות ספציפיות ובאזור ספציפי", אמר.

"הנשיא ביידן וצוותו הבהירו לישראל במשך שבועות ארוכים שהם מתנגדים למבצע רחב ברפיח", אמר קירבי, ולדבריו, "אמרנו את זה ישירות לנתניהו והצענו אלטרנטיבות להבסת חמאס בלי מבצע קרקעי נרחב ברפיח. השיחות בנושא הזה נמשכות", ציין. קירבי הדגיש שהנשיא אמר לנתניהו במהלך שיחותיהם כי אם ישראל תתקדם עם מבצע קרקעי רחב ברפיח הוא לא יספק סוגים שונים של נשק. "ממשלת ישראל מבינה את זה כבר כמה זמן", אמר.

בנוסף, הדגיש שממשל ביידן "תומך בתבוסה מתמשכת של חמאס אבל סבור שלפלוש קרקעית לרפיח לדעתו לא יקדם זאת". הוא ציין שממשל ביידן סבור שמה שיקדם טוב יותר תבוסה של חמאס ברפיח הוא להבטיח שהגבול בין מצרים ועזה לא ישמש להברחת נשק לחמאס.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן, 5 במרץ 2024. רויטרס
תומך בהבסת חמאס אבל לא חושב שמבצע קרקעי ברפיח יקדם את זה. ביידן/רויטרס

עוד ציין כי ארה"ב סבורה שיותר חשוב לחסל את מנהיגי חמאס כולל יחיא סינוואר. "אנחנו עובדים על זה ביחד כבר תקופה ארוכה", אמר. קירבי הוסיף כי דרך נוספת להבסת חמאס היא הקמה של ממשלה חלופית בעזה במקום ממשלת חמאס, והקמה של מרחבים בטוחים לפליטים שנמצאים ברפיח שאליהם הם יוכלו לעבור ולקבל שם את כל השירותים שהם צריכים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא הודעה והתייחס בין היתר לעיכוב במשלוח הנשק ואמר כי "במלחמת העצמאות לפני 76 שנים היינו מעטים מול רבים. לא היה לנו נשק, היה אמברגו נשק על ישראל, אבל בתעצומות הנפש, הגבורה והאחדות בתוכנו - ניצחנו".

לדבריו, "היום אנחנו הרבה יותר חזקים. נחושים, ומאוחדים כדי להביס את אויבנו ומבקשי נפשנו. אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד. אמרתי כבר שאם צריך - נילחם בציפורניים, אבל יש לנו הרבה יותר מציפורניים, ובאותן תעצומות נפש, בעזרת השם יחד ננצח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עצרת הפתיחה ממלכתית של אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, כיכר גטו ורשה, יד ושם 05 במאי 2024. ראובן קסטרו
"לפני 76 שנה היה אמברגו נשק על ישראל, אם נצטרך לעמוד היום לבד - נעמוד לבד". נתניהו/ראובן קסטרו

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, התייחס למתיחות ביחסים עם ארצות הברית וכתב: "השותפות בין ארצות הברית לישראל היא שותפות אסטרטגית, ולא פחות חשוב מכך - שותפות ערכית. ארצות הברית התייצבה לצד ישראל בשעתה הקשה ביותר, והמתקפות עליה מצד שרים חסרי אחריות הן כפיות טובה שנועדה לצורכי פנים ונובעת משיקולים פוליטיים".

גנץ הוסיף כי "אני מקיים ואמשיך לקיים דיאלוג ישיר בנושאים רבים ורגישים בעלי השפעה דרמטית על ביטחונה של ישראל, ואני מאמין שמשלוחי הנשק החשובים יימשכו. מעבר לצורך הביטחוני, יש בכך אמירה מדינית חשובה להמשך העמידה של ארה"ב לצד ישראל. יש חובה ביטחונית ומוסרית לישראל להמשיך להילחם כדי להשיב את חטופינו ולהסיר את האיום של החמאס מדרום הארץ, ולארצות הברית יש חובה מוסרית ואסטרטגית לאפשר לישראל את הכלים הנדרשים למשימה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully