וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמוג כהן תקף את הציוץ של בן גביר נגד נשיא ארה"ב: "אני לא הייתי מצייץ את זה"

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 19:17

בריאיון ל-103FM התיחס כהן לציוץ של בן גביר "חמאס ❤️ ביידן". לדבריו: "אני נאמרתי תודה לנשיא על העמידה האיתנה". על היחסים עם בן גביר: "תמיד יש חילוקי דעות. אני חושב שזה דווקא דבר שהוא בריא". על הרמטכ"ל: ראוי שהוא יניח את המפתחות. יש מספיק שיכולים להחליפו

חה"כ אלמוג כהן: " אני לא מפחד מכם, פתחתם לי את התיאבון"/ערוץ הכנסת

ח"כ אלמוג כהן התייחס היום בראיון ב-103 FM לציוץ של השר בן גביר שבו כתב השר "חמאס ❤️ ביידן". בראיון אמר כהן: "השר בן גביר הוא יו"ר המפלגה. אני לא הייתי מצייץ את זה, אבל כל אחד יאמר מה שהוא רואה לנכון וכל אחד ייקח אחריות על מעשיו. אנחנו לא יש עתיד, אצלנו זו לא דיקטטורה בצבע כתום. זה בסדר. למרות, ששוב, אני לא הייתי מצייץ את זה".

לדברי כהן: "אני צייצתי ציוץ שונה ואמרתי תודה לנשיא על העמידה האיתנה, הבלתי מסויגת בתקופה הזו ושחברות אמת נמדדת דווקא כשקשה וביקשתי לחשב מסלול מחדש בנוגע למשלוח הנשק הספציפי. אלה לא משלוחי נשק, זה לא אמברגו חלילה, אלא משלוח ספציפי".

אלמוג כהן, לימור סון הר מלך, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"אצלנו זה לא דיקטטורה". אלמוג כהן/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

על השאלה, בעקבות הביקורת, לגבי מצב היחסים בינו לבין בן גביר, לאור המתיחות ביניהם בעבר, אמר כהן: "תמיד יש חילוקי דעות. אני חושב שזה דווקא דבר שהוא בריא, בטח בדמוקרטיה משגשגת כמו מדינת ישראל. ברוך השם, היחסים בסדר גמור. אני לא הכרתי את הציוץ הזה, לא הייתי חלק ממנו. חשוב לשים את הדברים בפרופורציות, הנשיא ביידן נמצא בקמפיין בחירות מאוד מאוד מאוד קשה ואכזרי מול הנשיא לשעבר טראמפ, וקמפיין כטבעו של קמפיין, כל אחד מדבר לאלקטורט שהוא חושב שנוגע לו".

לדברי כהן, חשוב להתייחס לדברים בצורה פרגמטית. "ארה"ב היא מעצמת העל החזקה ביותר בעולם והחשובה ביותר בעולם הנאור. ההשלכות של אמברגו או של בעצם אי תמיכה במדינת ישראל הן השלכות גיאו אסטרטגיות, גיאו פוליטיות, האיראנים מחככים ידיהם בהנאה, כנ"ל הרוסים והסינים. קשה לי להאמין שהנשיא ביידן לא מבין את ההשלכות של מה שהוא עושה. הוא פשוט עושה קמפיין", אמר כהן.

הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. רויטרס
"פשוט עושה קמפיין". הנשיא ביידן/רויטרס

כהן אמר שאילו היה חבר בקבינט, היה בהחלט תומך בפעולה ברפיח. לדבריו: "האמריקנים יודעים מה אנחנו עושים ברפיח, כבר החלו לחדור לשכונות המזרחיות של רפיח, אוגדה 99 המצוינת, ובסוף, באמת, חשוב לומר, האמריקנים מבינים את ההשלכות של אי תמיכה במדינת ישראל. אלה השלכות רוחביות שמשליכות על אוקראינה, על צפון קוריאה".

כהן התייחס להחלטת הרמטכ"ל לא לקדם את תא"ל עופר וינטר ולשחרר אותו מצה"ל: "אני הולך לומר דברים קשים. הופקרנו למות ברחובות בגלל יוהרה, בגלל אותה חשיבה שהם יודעים הכול ומבינים הכול ו'אנחנו הצבא החזק במזרח התיכון'. הופקרנו על ידי צבא הגנה לישראל. אין פה משהו אחר. ולכן אין לרמטכ"ל זכות מוסרית, פיקודית... הרי מה הוא אומר? הוא לא אומר שלעופר וינטר יש בעיה בחידוד נהלים או בביצוע תחקירים, אין פה שום פרמטר מקצועי. איך יש לרמטכ"ל זכות מוסרית להדיח אותו?".

הרצי הלוי, רמטכ"ל. דובר צה"ל
"שיניח את המפתחות". הרמטכ"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

כהן נשאל אם לדעתו הרמטכ"ל עצמו צריך לסיים את תפקידו. "במידה והרמטכ"ל חושב שהזמן לבצע שינויים רוחביים מרחיקי לכת שיש להם אימפקט על כל המערכת הצבאית, ראוי שהוא כמפקד שאמור להוביל לוחמים, להוביל חיילים, יאמר 'די', יאמר 'מספיק', יניח את המפתחות", אמר כהן. לדבריו "יש מספיק שיכולים להחליף אותו. לומר לו תודה על שנות שירות מצוינות, מה שהוא עשה למעננו ולמען העתיד של המדינה שלנו, אבל יש פה פרדוקס אדיר, הרי אם אתה מעיף את וינטר עכשיו וממנה את בינדר לראש אמ"ן, את מי שהיה אמור להזרים אלינו את הכוחות עם ה־M16 והרימונים להילחם בנאצים האלה, אז אתה גם אמור להניח את המפתחות ולהגיד 'כשלתי'".

כהן סיכם: "זה פשוט מחדל ברמה של כיפור על סטרואידים, מתנו שם ברחובות בכמויות ובגלל אומץ של אנשים שיצאו בגפם ונלחמו, למרות שהם ידעו שהם הולכים למות, הצלחנו להציל את המצב, אבל אי אפשר לעצור את השבר האמוני הזה, שמה שקרה באותו הבוקר שהיינו לבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully