וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ממהומות: נתין זר מאריתריאה נדקר למוות בתל אביב על רקע סכסוך פוליטי

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 19:39

הנרצח, מתנגד משטר, פונה באורח אנוש ובהמשך נקבע מותו. הרקע לאירוע הוא הסכסוך הפוליטי המתמשך במדינה. אדם נוסף פונה באורח קשה. המשטרה הגיעו לזירה ופתחו בחקירה. ברהנה נגאס, יו"ר "תקווה חדשה לאריתראים" שלח מכתב למשטרה והתריע על השיח האלים ברשתות החברתיות

שוטרי מחוז ת"א פתחו בחקירת אירוע רצח שאירע היום בת"א/דוברות משטרת ישראל

נתין זר מאריתריאה, נדקר היום (חמישי) למוות בשכונת התקווה בתל אביב, ועל פי החשד, הנדקר הוא מתנגד למשטר האריתראי והרקע הוא הסכסוך הפוליטי המתמשך במדינה. הקורבן פונה במצב אנוש ובהמשך נקבע מותו, ובהמשך התקבל דיווח על אדם נוסף שפונה במצב קשה.

שוטרי תחנת תל אביב דרום וחוקרי הזירה של מרחב איילון הגיעו לזירה, והחלו בפעולות חקירה ובאיסוף ממצאים. סגן מפקד מרחב איילון, ניצב משנה שלומי בן זימן, קיים הערכת מצב בזירה והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז תל אביב.

זירת הרצח בשכונת התקווה, 9 במאי 2024. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח בשכונת התקווה, 9 במאי 2024/דוברות משטרת ישראל

יו"ר ארגון "תקווה חדשה לאריתראים", ברהנה נגאס, שלח בשבוע שעבר מכתב למשטרה, והתריע מפני אירועים אלימים לקראת יום העצמאות האריתראי.

"התראה על אירוע המונים שמלווה באיומים אלימים ברשתות החברתיות", נכתב בפתח המכתב. "בימים האחרונים אנו רואים שתומכי המשטר מתכננים אירוע המוני לחגיגת יום העצמאות של אריתריאה. המשטר באמצעות נציגים ותומכים שלו מנסה לייצר כאוס בקרב הקהילה על ידי איומים ופרובוקציות. בנוסף, אנו מזהים בדיוק כמו בעבר איומים וחיכוכים ברשתות החברתיות בקרב הקהילה שעלולים להביא להפרות סדר ולאירועי אלימות קשות כמו שהיו בחודש ספטמבר 2023.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנת מבקשי מקלט אריתראים, תל אביב, 2 בספטמבר 2023. עומר פיכמן, פלאש 90
השיח האלים ברשתות החברתיות עלול להוביל להפרות סדר. המחאה בספטמבר 2023/פלאש 90, עומר פיכמן

אנו למדים שאירועים כאלה תמיד גלשו להפרות סדר ואלימות קשה וגבו חיי אדם. לשמחתנו הצלחנו להרגיע את הרוחות כבר כמה חודשים, ולצערנו הפרובוקציות והסתה מכוונות על ידי המשטר גוברת ולא נצליח למנוע אירועי אלימות שעלולים להתרחש בעקבות אירוע המוני של המשטר הדיקטטורי, לכן אנו מוטרדים מאוד מתרחישים שעלולים לסכן אנשים.

אנו כארגון קהילתי מתנגדים בתוקף לקיומו של אירוע שכולו פרובוקציות והפרת סדר, ואנו מאמינים שמרבית אנשי הקהילה שלנו שותפים לתחושות שלנו בעניין. לאור האמור אני מתחנן ממשטרת ישראל שלא תאפשר לקיים אירוע שעלול לגרום להפרות סדר ואלימות שעלולות לסכן חיי אדם".

המוקד לפליטים ולמהגרים הגיב על הירצחו של י"מ, פעיל בולט בקהילת מבקשי המקלט מאריתריאה: "לפני כחצי שנה ייצגנו את י"מ לאחר שנעצר בגל המעצרים המנהליים בעקבות מהומות ספטמבר. י"מ נעצר בדרכו לקנות בקבוקי מים, ללא כל ראיות וללא כל סיבה מלבד הודאתו במשטרה שהוא אכן מתנגד למשטר האריתראי הרצחני. י"מ הסביר לשוטרים שכל מבוקשו הוא לדאוג לאשתו וארבעת ילדיו הקטנים, אך הוא בילה את כל חגי תשרי בכלא ורק לאחר 18 ימי כליאת שווא, הצלחנו לשחררו.היום הזרוע הארוכה והאכזרית של המשטר האריתראי לקחה את חייו, בלב תל אביב. אנחנו קוראים למשטרה למצות את הדין עם הרוצחים ולשים סוף להשתלחות של המשטר האריתראי במי שנמלטו ממנו לישראל. המוקד משתתף בצער הכבד מנשוא של המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully