וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר מג"ב שירה למוות ביעקוב טוחי נאשם ברצח

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 15:13

על פי כתב האישום, על אף שטוחי היה רחוק מהשוטר כארבעה מטרים, וכבר לא אחז בסכין - התקדם לעברו הנאשם וירה בו ארבע יריות רצופות בפלג גופו העליון. מיד לאחריהן ירה השוטר חמש יריות נוספות. כתוצאה מהירי נפצע טוחי ונפל על הכביש. כשתי שניות לאחר מכן, ירה בו שוב

מעצר לשוטר החשוד ברצח ביפו במהלך ויכוח על חניה/שלומי גבאי

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד שוטר מג"ב, אשר רצח את יעקוב טוחי לפני כשלושה שבועות ביפו.

מכתב האישום שהוגש באמצעות עורכות הדין הילה אדלמן ושקד דהן, עולה כי התקרית ארעה כשהשוטר, שלא היה בתפקיד, נהג ברכבו ברחוב פקוק. יעקוב טוחי , ששימש כחובש מתנדב בארגון איחוד הצלה, רכב על קטנוע והגיע בסמוך אליו. לאחר שטוחי פנה אל השוטר ואמר לו "אחי, תתקדם", השיבה לו אימו של השוטר, אשר ישבה לידו, כי אין באפשרותו להתקדם בגלל הפקק שנוצר. לאחר שטוחי המשיך לדרוש כי השוטר יתקדם מעט עם רכבו, התפתחו חילופי דברים בין השניים, במהלכם יצא השוטר מהרכב וניגש אל טוחי, אשר ירד מהקטנוע שלו.

יעקוב טוחי, מתנדב מד"א שנורה למוות באירוע הירי ביפו. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"למרות שהיה רחוק מהשוטר - ירה בו ארבע יריות רצופות". יעקוב טוחי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים
בני משפחה מוחים מחוץ לדיון הארכת מעצר לשוטר שירה למוות ביעקוב טוחי, בימ"ש השלום תל אביב, 21 באפריל 2024. ארז הראל
"ירה בו 10 פעמים". קרובי משפחתו של טוחי מפגינים מחוץ לבית המשפט/ארז הראל

בשלב זה, הכה טוחי את השוטר בפניו, והשוטר בתגובה הפיל אותו על הכביש, רכן מעליו, והכה אותו. כשניסה טוחי להשתחרר מאחיזתו. לאחר שעוברי אורח ניסו להפריד בין השניים, התרחק השוטר מעט, וטוחי, שהתרומם על ברכיו, הוציא מכיס מכנסיו סכין. השוטר המשיך להכות את טוחי, תוך שהוא נדקר בכף ידו ובגבו מהסכין, עד שהדף אותו, והסכין נפלה מידו.

לאחר שעוברי האורח הפרידו ביניהם, נוצר מרחק של כארבעה מטרים בין השניים. למרות שטוחי היה מרוחק מהשוטר, ללא הסכין בידו ומבלי שהיווה כל סכנה לו או לסובבים אותו, שלף השוטר את אקדחו, פילס את דרכו בין עוברי האורח, וממרחק קצר ירה לעבר פלג גופו העליון של טוחי ארבע יריות רצופות, ומיד לאחריהן חמש יריות רצופות, נוספות. כתוצאה מהירי נפצע טוחי ונפל על הכביש. כשתי שניות לאחר מכן, ירה בו השוטר יריה נוספת.

מיד לאחר הירי, התהלך השוטר בקרבת מקום, מבלי להושיט כל סיוע רפואי לטוחי. לאחר מכן, ניגש למדרכה סמוכה, חבש כובע משטרתי על ראשו ועטה מסכת הסוואה. גם לאחר הגעת כוחות הביטחון וההצלה למקום, המשיך השוטר לאחוז באקדחו וכיוון אותו לעבר עוברי אורח שניסו להתקרב אליו. כתב האישום מייחס לשוטר עבירה של רצח בכוונה. המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של השוטר עד לתום ההליכים.

ימים ספורים לאחר האירוע הסביר החשוד את מעשיו בבית המשפט, וטען כי הוא פוסט טראומטי בעקבות השתתפותו באירועי 7 באוקטובר. השופטת אביטל אמסלם קבעה באותו זמן כי שחרורו עלול "להוות בשלב זה סכנה לציבור". זהותו טרם התפרסמה.

קרוביו ובני משפחתו של יעקוב טוחי שנורה אתמול על ידי שוטר ביפו  פיזרו כתובות גרפיטי בסמוך לזירה בהן נכתב: "דמו של יעקוב הוא דמו של כל יפואי" 13 באפריל 2024. ארז הראל
"השוטר אחז באקדחו ו כיוון אותו לעבר עוברי אורח". גרפיטי עם הכיתוב "דמו של טוחי הוא דמו של כל יפואי"/ארז הראל

בתחילה נערך הדיון בבית המשפט בדלתיים סגורות, על כך מחו עשרות מפגינים מחוץ לכותלי בית המשפט. לאחר מכן הותר לתקשורת להיכנס לאולם, ופרטי החקירה הותרו לפרסום, פרט לזהותו של השוטר.

"חשוב לנו להגיע ולראות בעצמנו מה קורה פה", סיפר לוואלה חברו של טוחי, שהגיע להפגין בבית המשפט. "אנחנו מפחדים שיתנו לשוטר בחקירה גיבוי מלא ויגידו שהוא היה גיבור במלחמה והוא בחור טוב. הוא התכוון לרצוח ולהרוג את טוחי ועשה את זה".

עוה"ד עמיר ועופר ברטל ממשרד ברטל כהן מסרו בשמו של השוטר שנאשם ברצח של יעקוב טוחי כי: "הוא משתתף בצערה של משפחת טוחי על אובדנה. הוא מקווה ומאמין שבית המשפט ייתן ביטוי בפסק דינו, לכך שהוא סובל מפוסט טראומה, עקב החוויות הקשות שחווה בשביעי לאוקטובר בישובי העוטף".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully