וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר בקריאה ראשונה: החוק שירחיב את הסיוע לחטופים שחזרו מהשבי

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 20:01

התיקון לחוק פדויי שבי ישפר את הסיוע לחטופים שכיום עומד על סך של 1,395 שקלים, ואם החוק יעבור - יעלה ל-2,600 שקלים. בנוסף, האזרחים שחזרו מהשבי יקבלו הכרה של 50% בשל פוסט טראומה. הסיוע יכלול עזרה בדיור, רכב, טיפולים רפואיים ועוד

מחאת נציגי משפחות החטופים בכנסת בחלוף 150 יום מאז ה-7 באוקטובר/זיו ברבי

משרד הביטחון, הביטוח הלאומי ומנהלת החטופים, הנעדרים והשבים במשרד ראש הממשלה, הודיעו היום (רביעי) שתיקון לחוק פדויי שבי עבר בקריאה ראשונה בכנסת, ובכך צפויה הרחבה משמעותית במענה הניתן לחטופים ששבו מהשבי.

החוק, שחוקק לפני שני עשורים כהסדר הוקרה עבור חיילים ששבו משבי מעניק כיום תגמול חודשי של 1,395 שקלים לכלל פדויי השבי, לרבות החטופים שחזרו מעזה. לאחר עבודת מטה, הוחלט לקדם תיקון לחוק כדי להרחיב את הסיוע הניתן שיוכפל ויעלה ל-2,600 שקלים

עצרת משפחות החטופים במחאה לקיום עסקה והשבתם ארצה 04 במאי 2024. אורי סלע
צפויה הרחבה משמעותית במענה הניתן לחטופים ששבו מהשבי. עצרת משפחות חטופים/אורי סלע

כמו כן, החטופים שנחטפו ב-7 באוקטובר וחזרו ארצה, יקבלו באופן מידי זכויות של נכה צה"ל או נפגע פעולות איבה בדרגת נכות של 50% בשל פוסט טראומה. מדובר בסל סיוע הכולל תגמול חודשי וסל זכויות ומענים נוספים כגון: סיוע בדיור, רכב, טיפולים רפואיים, שיקום מקצועי ועוד.

יש לציין, שבאפשרות החטופים שחזרו לביתם לפנות בבקשה להכרה בפגיעות נוספות או החמרה, ודרגת הנכות תחושב בהתאם, כך שיקבלו זכויות בהתאם לדרגת הנכות העדכנית ולא פחות מ-50%. כלומר, ככלל, סך הסיוע הכספי מכוח התיקון האמור בכללותו, יעלה מכ-1,395 שקלים ל-5,200 שקלים מידי חודש במקביל לסיוע והטבות נלוות.

בשל דחיפות הנושא ובהתאם לצו השעה, הוחלט להאיץ את הליכי החקיקה, ובתוך כך התקיים היום דיון מיוחד במהלך הפגרה במסגרתו עבר התיקון לחוק בקריאה ראשונה. זאת, כדי לקדם הכנה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת העבודה בכנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מחאת נציגי משפחות החטופים בכנסת בחלוף 150 יום מאז ה-7 באוקטובר, 4 במרץ 2024. זיו ברבי, אתר רשמי
מחאת נציגי משפחות החטופים בכנסת בחלוף 150 יום מאז ה-7 באוקטובר, 4 במרץ 2024/אתר רשמי, זיו ברבי

ככל שהצעת החוק תעבור בקריאה שנייה ושלישית, מתן זכויות של נכה צה"ל או נפגע פעולות איבה עם דרגת נכות של 50% בשל פוסט טראומה, יינתנו לחטופים שנחטפו ב-7 באוקטובר וששבו ארצה החל ממועד ההכרה. בנוסף, פדויי שבי שעומדים בתנאים שנקבעו, זכאים לתגמול טיפול רפואי הנע בין 9,000-7,000 שקלים. כמו כן, הזכויות האמורות יחולו על החטופים ששבו הביתה ועל יתר החטופים שבתקווה ישובו במהרה לביתם ולמשפחותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully