וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שום, פלפל ושמן זית מזויף: האזהרה המדאיגה של משרד הבריאות

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 19:34

בעקבות פעילות של שירות המזון במשרד הבריאות, התגלה כי המוצר הנקרא "שמן זית - שמן איכותי" כבישה קרה, 4 ליטר, שאינו בעל שם יצרן - לא תואם להגדרת שמן זית בהתאם לתקן המחייב. הציבור מתבקש שלא לצרוך את המוצר, מכלל תאריכי התפוגה שהם

קויק: עומר קינן נגד אדל בספלוב/ניר פקין/אינסטגרם

משרד הבריאות מזהיר היום (רביעי) את הציבור מצריכת המוצר המזויף "שמן זית - שמן איכותי", מכלל תאריכי התפוגה, שעל גבי אריזתו לא מצוין שם היצרן. בעקבות פעילות של שירות המזון תחת משרד הבריאות, יצאה אזהרה מצריכת המוצר המזויף "שמן זית - שמן איכותי" כבישה קרה, 4 ליטר, שעל גבי אריזתו לא מצויין שם היצרן.

על פי תוצאות בדיקות המעבדה שערך המשרד לשמן, זה עלה כי הרכב חומצות השומן אינו תואם להגדרת שמן זית בהתאם לתקן המחייב. הציבור מתבקש שלא לצרוך את מוצר מכלל תאריכי התפוגה.

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מצריכת המוצר המזויף "שמן זית - שמן איכותי",מכלל תאריכי התפוגה, שעל גבי אריזתו לא מצוין שם היצרן. דוברות משרד הבריאות, אתר רשמי
"אינו תואם את התקנות המחייבות". המוצר שמן זית - שמן איכותי/אתר רשמי, דוברות משרד הבריאות

שירות המזון במשרד הבריאות ימשיך לבחון ולאתר מקרים של הונאה במזון כגון זיופי שמן זית. במידה ותמצא הפרה של דרישות החקיקה והתקינה בישראל, ינקטו צעדים בכלל האמצעים העומדים לרשות המשרד.

בחודש שעבר הזהיר משרד הבריאות מפני צריכת מוצרי אלכוהול מזויפים מסוג וודקה בלארוס, וודקה רבינוף וספירט. זאת, לאחר שהמוצרים נדגמו במסגרת דיגום ופיקוח של מפקחי שירות המזון ונמצאו בחלקם כמויות חריגות של מתנול - שצריכתו במינונים גבוהים עלולה לגרום לתופעות לוואי של חולשה, בלבול, כאבי ראש, הקאות, כאבי בטן, פרכוסים, עיוורון כתוצאה מפגיעה בעצב הראייה ואף מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully