וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטופה המשוחררת עמית סוסנה: "הזוועה בשבי גדולה משאפשר לשאת, חייבים להגיע לעסקה"

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 14:33

סוסנה, שנחטפה ב-7 באוקטובר לשבי חמאס, נאמה וביקשה לעשות הכל כדי להחזיר את החטופים הביתה. "אני למעשה בין הנשים הבודדות שהתמזל מזלם וניתנה להם ההזדמנות לספר את הסיפור שלהם בעצמם", אמרה. "מקווה שבקרוב מאוד ניצולים וניצולות נוספים יוכלו לספר את סיפורם"

עמית סוסנה שהותקפה מינית בשבי בעדות בבית הנשיא: "החטופים רואים אותנו - צריך להציל אותם"/רוני כנפו

עמית סוסנה, שנחטפה ב-7 באוקטובר ושוחררה משבי ארגון הטרור חמאס, נאמה היום (רביעי) במסגרת עדות בבית הנשיא.

נאומה של סוסנה מגיע במסגרת אירוע שיזמה רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג. באירוע אירחה דיפלומטים ונשותיהם, והקרינה בפעם הראשונה בישראל את הסרט התיעודי "זעקות ואז שתיקה", שמביא לקדמת הבמה והמודעות העולמית, את האלימות המינית בה השתמש ארגון הטרור חמאס בשבעה באוקטובר ומאז.

"אני מודה לכולכם שעשיתם את המאמץ להגיע לכאן היום ולהביע את תמיכתכם וסולידריותכם עם קורבנות הזוועות שבוצעו ב-7 באוקטובר, ולמרבה הצער, עדיין מתבצעות היום", אמרה סוסנה. "ראשית, ברצוני להודות לשריל סנדברג ולקסטינה הפקות על הבאת סיפור הקורבנות לאור, וכן להודות לגב' מיכל הרצוג על נדיבותה באירוח האירוע. סרט תיעודי זה פועל כקולם של אלה שנאלצו לשתוק לנצח".

מיכל הרצוג, רעיית הנשיא עם עמית סוסנה שחזרה משבי חמאס, בית הנשיא, 8 במאי 2024. רוני כנפו
מיכל הרצוג, רעיית הנשיא עם עמית סוסנה שחזרה משבי חמאס, בית הנשיא, 8 במאי 2024/רוני כנפו

סוסנה שיתפה באמת הכואבת - היא בין הבודדות שיכולות לספר את הסיפור, אך היא מזכירה לעצמה באופן יומי כי בקלות יכלה להשאר בשבי או למות. "נכון להיום, אני למעשה בין הנשים הבודדות שהתמזל מזלם וניתנה להם ההזדמנות לספר את הסיפור שלהם בעצמם", אמרה. "אני מקווה שבקרוב מאוד ניצולים וניצולות נוספים יוכלו לספר את סיפורם.

"כשאני עומדת כאן היום, אחרי שחזרתי הביתה ביום האחרון של הסכם שחרור החטופים, אני מבינה שוב כמה אני ברת מזל שאני עדיין בחיים, להיות חופשיה, להיות בטוחה ומוקפת באנשים שאני אוהבת ושאוהבים אותי", סיפרה. "אני מנסה להזכיר לעצמי כל יום שבאותה קלות יכולתי עדיין להיות שם, בשבי, או באותה קלות להיהרג".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
עדותה של עמית סוסנה. קסטינה תקשורת, צילום מסך
עדותה המצולמת של עמית סוסנה/צילום מסך, קסטינה תקשורת

סוסנה אמרה כי החטופים סופרים כל שנייה בכל יום - ומחכים לרגע בו ישתחררו מהשבי. "כיום ישנם עדיין 132 בני ערובה המוחזקים בשבי חמאס", אמרה. "אנחנו יודעים עכשיו שחלקם נרצחו באכזריות על ידי חמאס - אבל רובם עדיין בחיים, סופרים כל שנייה בכל יום, מנסים למרות הכל להישאר מלאי תקווה, מתפללים שהסבל יסתיים סוף סוף. מדמיינים את הרגע שבו סוף סוף ישתחררו ויחזרו הביתה לחיבוק החם והבטוח של יקיריהם".

סוסנה, עורכת דין בת 40, נחטפה מביתה בכפר עזה ב-7 באוקטובר. באותו בוקר כתבה לאמה מירה כי היא שומעת יריות ודפיקות על הדלת - עד שנגמרה לה הסוללה בטלפון. שלושה שבועות שבהם הוגדרה נעדרת עברו עד שנודע כי נחטפה. לאחר 50 ימים בשבי, שוחררה במסגרת עסקת החטופים. סוסנה, שמתועדת בסרט והעידה על תקיפות מיניות שחוותה בעצמה בשבי בעזה, נשאה דברים והעידה על מה שעברה בשבי.

בהמשך, לפני כחודשיים, הייתה המשוחררת הראשונה והיחידה שהעידה כי הותקפה מינית בשבי. בריאיון ל"ניו יורק טיימס", סיפרה כי אחד המחבלים דרש ממנה להוריד את המגבת במקלחת ונגע בה, גרר אותה לחדר ילדים ואילץ אותה לבצע בו מעשה מיני באיומי אקדח. עוד סיפרה כי עברה עינויים כשנחקרה על ידי אנשי חמאס, שאטמו את פיה, קשרו אותה למקל בין שתי ספות "כמו תרנגולת" והכו אותה עם בעיטות וקת רובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully