וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאם השבויים והנעדרים לשעבר: "סינוואר מכיר את הצד הישראלי, עד שיחוסל ימשיך לתעתע בנו"

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 9:30

"סינוואר הגיע לפסגות חדשות, והרבה מאוד פעמים הוא לא כל כך צפוי - אך נותר עוד חלון הזדמנויות לעסקה", אמר ירון בלום בראיון ל-103FM. "התרגיל שנעשה במו"מ מלוכלך, המתווכים ניסו להעביר אותו על הדרך, אבל אם חמאס חו"ל ילחץ על חמאס פנים, יהיה סיכוי לעסקה"

קויק: הריסות ברפיח/רויטרס

"סינוואר הגיע לפסגות חדשות, והרבה מאוד פעמים הוא לא כל כך צפוי, אך נותר עוד חלון הזדמנות לפני שניכנס לרפיח", אמר הבוקר (רביעי) ירון בלום, לשעבר מתאם השבויים והנעדרים, בראיון ל-103FM. "אם חמאס חו"ל ילחץ על חמאס פנים וסינוואר, אז יש סיכוי. תמונת המציאות שלו קצת לוקה בחסר.

האיש יודע לנתח סיטואציות ומכיר את הצד הישראלי, צריך לזכור שהוא ארכי־טרוריטסט. הוא חושב על איך הוא שורד עכשיו. ואם יבין שיצליח לשרוד ולעבור את המלחמה כשהוא על הרגליים, הוא יילך לכיוון של פעימה נוספת. אם לא, הוא ימשיך לתעתע בנו. הוא מרגיש חזק בהיבט שעולים אליו לרגל דרך מתווכים ושליחים. האיש איבד את זה לחלוטין.

ההשתלטות על מעבר רפיח חשובה ביותר ובהחלט סמלית, זה מאוד חשוב. נראה תוך יום יומיים אם זה באמת מכבש או לא, אך השליטה על המעבר בצד העזתי שלו והנפת דגל ישראל שם מטריפות את פעילי חמאס. גם סביב סינוואר יש כמה מח"טים ובעלי עניין, ולכן כדי להמשיך ולשרוד ברצועה הוא חייב מעבר, יציאה לכיוון העולם החופשי. הוא תכנן להוציא 50 פצועי חמאס לטיפול רפואי במצרים.

אני מאלו שחושבים שהוא לא מחכה ברפיח. שברגע שהוא שומע את הטנקים, הוא עובר למקום אחר. אלה מאות קילומטרים של מנהרות, ויש לו את היכולת לנוע ממקום למקום כשאנו לא מאתרים אותו. יש צורך בהרבה מאוד סבלנות, בסוף ישימו עליו את היד ויחסלו אותו. עד שלא יחוסל, הוא ימשיך לתעתע בנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יחיא סינוואר. צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock, עיבוד תמונה
"הגיע לפסגות חדשות". סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock

אנו חייבים לעשות הכל כדי לשחרר את החטופים, ולכן יש משלחת של אנשי מקצוע מאוד מיומנים. בניגוד לכל הסיכומים הקודמים, ולכן האמריקנים מצדדים בצד הישראלי, סינוואר מדבר על שחרור של מספר חטופים חיים ופעימה של הרבה מאוד חטופים שלצערי הם כבר מתים. התרגיל שחמאס עשה מלוכלך, המתווכים כנראה ידעו אבל ניסו להעביר אותו על הדרך. בסופו של דבר, בניגוד לסיכומים הקודמים, הוא דיבר על כך שהשחרור יהיה של חיים או מתים. השחרור של המתים זה משהו שהורג את כל העסקה. המטרה שלהם היא לשרוד, אבל מעבר רפיח הוא חלק מההישרדות שלהם.

המודיעין הישראלי יודע מה הוא מבקש, ואין דבר שחמאס ברצועת עזה לא יודע. יש להם מערכת מודיעינית מאוד משמעותית, גם היום. אם אנחנו מפנים שטח מסוים, מהר מאוד חמאס מגיע לשם. אם יש חטופים אצל משפחות כאלה ואחרות, הם יודעים למפות את זה ולהגיע. לכן הם מנסים להציג את ישראל כסרבנית, והם לא הצליחו במהלך הזה. הם מאוד רוצים שלא ניכנס לרפיח. אסור לנו למצמץ, ואנו חייבים לעשות הכל כדי לשחרר את החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully