וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרפו דגל ארה"ב וריססו גרפיטי: פרו פלסטינים השחיתו אנדרטה בניו יורק

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 19:34

המון מפגינים ניסה להגיע למוזיאון המטרופוליטן בעיר, שבו נערך נשף המט-גאלה השנתי - אולם נבלמו על ידי כוחות המשטרה. לפי תיעודים ברשתות, חלקם התפנה להשחית את האנדרטה בסנטרל פארק - בין היתר כיסו את הפסלים במדבקות הקוראות לשחרר את עזה, ובדגלי פלסטין. צפו בתיעוד

תיעוד: פעילים פרו-פלסטינים תוקפים סטודנטים יהודים באוניברסיטת אמסטרדם, כוחות הביטחון לא התערבו באירוע/לפי סעיף 22 א

מפגינים פרו-פלסטינים השחיתו היום (שלישי) אנדרטה של מלחמת העולם הראשונה בסנטרל פארק בניו יורק - בין היתר, ריססו כתובות על בסיסו של הפסל, וכיסו את כולו במדבקות. לפי הדיווחים המפגינים החלו להשחית את האנדרטה לאחר שהמון המפגינים, שכלל יותר מ-1,000 בני אדם, ניסה להגיע למוזיאון המטרופוליטן לאמנות בעיר - שבו נערך נשף המט-גאלה, אירוע האופנתי השנתי שמציין את פתיחת תערוכת האופנה של מכון התלבושות של המוזיאון. אולם ההמון הזועם, נבלם על ידי המשטרה.

בתיעודים שרצים ברשתות החברתיות נראים מפגינים מרססים על בסיס האנדרטה את הכתובת "Free Gaza", פורעים נוספים כיסו את פסלי החיילים במדבקות שעליהן נכתב: "עצרו את רצח העם", "שימו קץ לאפרטהייד" ו-"שחררו את פלסטין". מפגינים אחרים אף טיפסו על הפסלים וכיסו אותם בדגלי פלסטין.

הפורעים לא הסתפקו בשנאת ישראל, ולפי התיעודים, עברו לשרוף את דגל ארה"ב לרגלי האנדרטה.

באנרכיה שהתפתחה בפינת השדרה החמישית בעיר, לא נרשמה נוכחות משטרתית. כוחות משטרה גדולים התאספו כ-15 רחובות צפונה משם - במוזיאון המטרופוליטן - שם כאמור נערף הנשף הגדול, זאת כדי להבטיח שהנשף לא ייהרס על ידי אף מפגין פרו-פלסטיני.

גם פסל הברונזה של גנרל מלחמת האזרחים וויליאם שרמן הושחתה הלילה בכיכר הגראנד ארמי פלאזה שברובע ברוקלין בניו יורק. מדבקות שעליהן נכתב: "שחררו את עזה" הודבקו על הפסל ודגל פלסטין הוצב בחזית האנדרטה.

למרות שמטרתם של המוחים הייתה כאמור להגיע למוזיאון האמנות האייקוני שבו נערך המט-גאלה - הם נכשלו ונבלמו על ידי המשטרה. המשטרה הצליחה להסיט את המון המפגינים לסנטרל פארק - ואז חסמה את היציאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully