וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אומר תודה בשם עם שלם": הנשיא נפגש עם משפחות שכולות

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 16:51

הנשיא ערך את המפגש לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, וערך שיח עם בני משפחות שכולות. "היה איש משפחה שתמיד עזר", סיפר עליו בנו בנו של אלחנן מאיר קלמנזון שנפל בקרב על קיבוץ בארי. "הוא היה צנוע ונכון לעזור, הוא חסר לי מאוד"

בווידאו: הנשיא הרצוג ורעייתו מיכל במפגש עם נציגי משפחות חללי צה"ל 07.05.24/צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו. עריכת וידאו: שירן גולן.

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח בביתו נציגי משפחות שכולות. בשיחה שערך איתם, התייחס הנשיא לתרומה של יקיריהם לביטחון המדינה. "אני לא יכול לתקן את הגורל", אמר הנשיא הרצוג, "אני יכול רק לומר להם תודה אמיתית בשם עם שלם. יקיריכם נפלו על הגנת המולדת, על קידוש השם, העם והארץ, לטובת מטרה נעלה מאין כמותה. הם מימשו את הציווי 'ובחרת בחיים'".

את אלי טהר, סגן יו"ר ארגון יד לבנים, השכול הכה שלוש פעמים. אחיו, יוסי טהר נםל בפשיטה בלבנון, בנו רועי נהג בתאונת דרכים ובנו יוסי נפל בקרב על קיבוץ כיסופים ב-7 באוקטובר. בשיחה עם הנשיא, אלי דיבר בדמעות. "אני גם אח שכול ופעמיים אב שכול", אמר "גם אחי יוסי וגם בני יוסי הצילו יהודים, אח שלי הציל את היהודים באנטבה ונהרג בלבנון בפשיטה נגד מחבלים, ויוסי הבן שלי הציל את חבר שלו את כיסופים והציל את המדינה".

הנשיא הרצוג ורעייתו מיכל במפגש עם נציגי משפחות חללי צה"ל. צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו. עריכת וידאו: שירן גולן., אתר רשמי
"יקיריכם נפלו על הגנת המולדת, על קידוש השם, העם והארץ, לטובת מטרה נעלה מאין כמותה". הנשיא הרצוג ורעייתו מיכל במפגש עם נציגי משפחות שכולות/אתר רשמי, צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו. עריכת וידאו: שירן גולן.

מבשר יהודה, בנו של אלחנן מאיר קלמנזון שנפל בקרב על קיבוץ בארי, בחר לדבר על היחסים שהיו לו עם אביו, "מעבר לסיפור הגבורה, אבא שלי היה איש משפחה שתמיד עזר, הוא תמיד היה מגיע לבית הספר לתמוך בי ולעזור לי גם כשהיו מחלוקות בנינו. הוא היה צנוע, אם הייתי צריך עזרה או שהיו לי חששות יכולתי להתקשר אליו והוא מיד היה מגיע, הוא חסר לי מאוד".

אמה של מור שקורי, שוטרת במרחב שדרות שנפלה בקרב על תחנת המשטרה בעיר ב-7 באוקטובר, שיתפה את השיחה האחרונה עם ביתה: "מור התקשרה אליי ואמרה לי: 'אמא אני למעלה בגג, תודיעו לצבא שאני נמצאת על הגג עם שבעה גברים, חלקם פצועים ואין לי כבר תחמושת'. זו הייתה השיחה האחרונה שלי איתה. בדיעבד מספרים לי שהיא הייתה נהדרת, היא עשתה ח"ע לאיש שב"כ, שהיום הוא מטופל בתל-השומר. אותו איש שב"כ ביקש שתפיל אותו מהגג, ככה הוא מספר, כי הוא לא רוצה ליפול בשבי. מור לא הסכימה ואמרה לו 'אתה נשאר איתי, אני אדאג שתגיע לילדים ולאישה'. וכך היה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully