וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ ביקר בשבדיה לפקח על אבטחת המשלחת לאירוויזיון

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 12:10

בר ביקר בעיר מאלמו בה יתקיים האירוויזיון השנה. הביקור קרה לפני כשבוע, כשהגיע כדי לאשר תוכניות ותיאומי אבטחה מול בכירים מקומיים יחד עם נציגים של היחידה לאבטחת אישים ומשלחות בשב"כ. חדשות BBC ציטטו את מפקדת המשטרה בעיר שאמרה כי המדינה "ברמת טרור של 4 מתוך 5"

עדן גולן לפני טיסת אל על לאירוויזיון 2024 במאלמו/צילום: אל על

ראש השב"כ רונן בר ביקר בעיר מאלמו בשבדיה בה יתקיים האירוויזיון השנה. הביקור קרה לפני כשבוע, כשבר הגיע כדי לאשר תוכניות ותיאומי אבטחה מול בכירים מקומיים יחד עם נציגים של היחידה לאבטחת אישים ומשלחות בשב"כ.

שוודיה כולה בכוננות גבוהה לקראת האירוויזיון בשבוע הבא, וספציפית במאלמו שבה ייערך האירוע, העיר השלישית בגודלה במדינה. זאת בשל השתתפותה של ישראל בתחרות וסנטימנט אנטי-ישראלי ופרו-פלסטיני ששוטף את העיר, כמו גם את רבים מחובבי התחרות.

במהלך השבוע הקרוב צפויים להגיע כמאה אלף מבקרים נוספים, לקראת חצי הגמר הראשון ביום שלישי, חצי הגמר השני (שבו משתתפת ישראל) ביום חמישי, והגמר עצמו במוצאי שבת הבאה. חדשות BBC ציטטו את מפקדת משטרת מאלמו, פטרה סטנקולה, שאמרה כי כל המדינה כבר "ברמת טרור של ארבעה מתוך חמישה".

הפגנות פרו פלסטיניות במאלמו שוודיה. ShutterStock
הפגנות פרו פלסטיניות במאלמו שוודיה/ShutterStock

האתר מדווח עוד כי מאלמו תחווה את אחד ממאמצי השיטור הגדולים ביותר של המדינה אי פעם. כוח אדם נוסף גויס מרחבי שוודיה, רובו חמוש בדרך כלל, וכן גויסו כוחות גם מדנמרק ונורווגיה השכנות. דו"ח משטרתי שוודי פנימי מתאר את המדינה כ"מטרה מועדפת לקבוצות ג'יהאד אלימות", ומציין סיכונים לתסיסה, התקפות סייבר והפרעות בשידור.

מחוץ לארנה שבה תיערך התחרות על שלביה, מתוכננות הפגנות גדולות נגד השתתפותה של ישראל. כל זה קורה אחרי חודשים של מחלוקת שהפכו את התחרות לטעונה פוליטית בצורה חסרת תקדים. בין היתר השיר הישראלי נאלץ לשנות את מילותיו כדי שלא יהדהדו לטבח שחוותה המדינה ב-7 באוקטובר האחרון, לנוכח דרישת איגוד השידור האירופי. אמנים ומוזיקאים מרחבי העולם, בכללם אלף שוודים, חתמו על מכתב פתוח מוקדם יותר השנה הקורא להדרתה של ישראל מהתחרות.

בנוסף בר בעיר קופנהגן שבדנמרק שיקרין את חצי גמר האירוויזיון הודיע כי ישתיק את השיר הישראלי. "כתוצאה מהמצב הנוכחי בפלסטין ובישראל, נשתיק את הביצוע הישראלי במהלך האירוויזיון", נכתב בהודעה מטעם הבר בקופנהגן שפורסמה בעמוד האינסטגרם שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully