וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור הקרבות יקודם: המינוי שמרגש את השוטרים

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 14:43

ב-7 באוקטובר חירף את נפשו ליג'עלם צגאי תוך שלחם בכמה קרבות קשים בניסיון להושיט יד לשוטרים ואזרחים במצוקה. זאת, גם כשלצדו נפלו כמה מעמיתיו. מחר הוא ימונה למפקד זרוע התשתיות ביחידת יואב, ויחליף את סנ"צ אבי עמר שנהרג בקרב בבארי. "מהגיבורים הגדולים"

תיעודים חדשים של מחבלי חמאס באזור המסיבה ברעים/שימוש לפי סעיף 27 א'

במחוז הדרומי של המשטרה מכנים אותו "הגיבור" על פעולותיו באירועי הטרור של שביעי באוקוטובר, אז סיכן את חייו בכמה קרבות קשים תוך ניסיון להציל שוטרים רבים מאש המחבלים. מחר, יקודם פקד ליג'עלם צגאי לדרגת רפ"ק וימונה למפקד זרוע התשתיות ביחידת יואב. צגאי יחליף בתפקידו את סנ"צ אבי עמר שנהרג בקרב בקיבוץ בארי.

ב-7 באוקטובר הגיע צגאי יחד עם אזרח ושוטרים נוספים לחלץ כוח שהותקל מול מאות מחבלים בציר 234, זאת תוך ירי מסיבי ופצמ"רים. הכוח אמנם חולץ, אולם בקרב נהרגו שני לוחמי יס"מ נגב אוריאל אברהם ואלכס ברודבסקי. צגאי המשיך בלחימה, ויצא לחלץ עשרות נערים ונערות שברחו מהתופת במסיבה והתחבאו בפרדסים.

בתום החילוץ, נסע צגאי יחד עם שוטרים נוספים לכיוון לבארי, אולם אז דווח בקשר על פגיעה ברכב קרקל בתוך הקיבוץ. מיד, ביצעו השוטרים סיבוב פרסה - ונקלעו לירי מסבי של מחבלים. בקרב עקוב מדם זה, בו ניסה צגאי לחלץ את השוטרים, נהרגו מתח שגב שלום איציק בזוקה וראש צוות בילוש יקיר בלוכמן. צגאי, יחד חבריו השוטרים וכוח מיוחד של סיירת מטכ"ל הצליחו לחסל את החוליה שירתה אר פי ג'י בקרקל, ולאחר לחימה אינטנסיבית לתוך הלילה הושגה שליטה. במהלך הקרב, נפל קצין סיירת מטכ"ל אריאל בן משה.

רפ"ק אבי עמר - שנרצח במהלך חרבות ברזל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ליג'עלם צגאי יחליף את סנ"צ אבי עמר שנהרג בקרב בבאר. רפ"ק אבי עמר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מינויו של פקד צגאי ליגעלם לדרגת רפ"ק ביחידת יואב כמפקד זרוע יבשתית.. יניר יגנה
מינויו של פקד צגאי ליגעלם לדרגת רפ"ק ביחידת יואב כמפקד זרוע יבשתית./יניר יגנה
מינויו של פקד צגאי ליגעלם לדרגת רפ"ק ביחידת יואב כמפקד זרוע יבשתית.. יניר יגנה
מינויו של פקד צגאי ליגעלם לדרגת רפ"ק ביחידת יואב כמפקד זרוע יבשתית./יניר יגנה

צגאי, כך מספרים במשטרה הוא אחד הגיבורים הגדולים בקרב לובשי המדים, שחירף את נפשו באותה שבת שחורה כדי להציל אזרחים ושוטרים תוך שהוא נלחם בגבורה וללא מורא. מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן קיבל את המלצתו של מפקד מרחב הנגב תנ"צ אפי שימן לקדם את הקצין המוערך, שמעבר להוכחת גבורתו באירועי הטרור באוקטובר - נחשב צגאי בעיני מפקדיו לקצין מהמעלה הראשונה, צנוע וענו "שאוהב את השוטרים והשוטרים אוהבים אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully