וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמר המערכת של הוול סטריט ג'ורנל: "ישראל חייבת להשתלט על רפיח"

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 10:27

המאמר הפותח של העיתון האמריקני שפורסם בוקר ההשתלטות צה"ל על צדו הפלסטיני של מעבר רפיח, נטען כי השתלטות על העיר כולה היא זו שתכריע את עתידו של חמאס. "רק כאשר רפיח תהיה על סף נפילה, חמאס יהיה מוכן לשחרר את החטופים"

ראש הממשלה נתניהו: "ניכנס לרפיח ונחסל את גדודי החמאס שם - עם עסקה או בלי עסקה"/איתי בית-און /לע"מ

הקרב על רפיח הוא חלק מהותי במלחמת ההגנה העצמית של ישראל נגד חמאס. מנהיגי ארגון הטרור גררו במשך חודשים את המשא ומתן להפסקת אש, ללא כוונה לשחרר חטופים - בזמן שהנשיא ביידן מגן על מעוזם מתקיפה. כעת לומדים המוחות שעומדים מאחורי מתקפת ה-7 באוקטובר שביידן לא יכול להגן עליהם.

לפנות בוקר (שני) הורתה ישראל לפנות את מזרח רפיח, תוך הפניית אזרחים למקום מבטחים. בשעות אחר הצהריים התקדמו טנקים ישראלים. התכנית היא להילחם בעיר חלק אחר חלק, ולהעביר במהירות אזרחים צפונה ומערבה מבלי להשאיר את חמאס חופשי לקשור את האנשים כמגנים אנושיים. הפלישה לרפיח היא הכרחית. אסור לישראל לאפשר לחמאס לשלוט בשטח, להישאר בשלטון ולתכנן את הטבח הבא.

קשה להבין את ההחלטה של הנשיא ביידן להתנגד למהלך ברפיח. כעת יש לביידן הזדמנות "להתאפס" ולתמוך בישראל כדי שהיא תוכל לסיים את המבצע נגד חמאס במהירות האפשרית. כפי שמציין פקיד ישראלי בכיר, "ממשל ביידן אף פעם לא תומך בשום דבר שאנחנו עושים - עד שאנחנו עושים אותו".

ברפיח נמצאים מנהיגי חמאס, ארבעה גדודי טרור ובני ערובה. באמעצות מעבר הגבול עם מצרים שולט חמאס בסיוע הנכנס ומבריח אספקה צבאית. זוהי העיר שתכריע את עתידו של ארגון הטרור. רק כאשר רפיח תהיה על סף נפילה, חמאס יהיה מוכן לשחרר את החטופים. רק לאחר שישראל הכריזה על הפינוי האזרחי מהעיר, מיהר חמאס להגיש הצעה נגדית לעסקה.

אם ביידן רוצה הפסקת אש - הוא יתמוך בישראל ויגרום לחמאס להבין איך זה מרגיש לנהל משא ומתן עם הגב בקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully