וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה "המתוקנת" של חמאס: שחרור 33 חטופים בשלב הראשון - חיים או מתים

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 10:41

העיתון הלבנוני אל-אחבאר פרסם את פרטי הנוסח שאותו אישר ארגון הטרור, שכבר אינו מתחייב שבשלב הראשון כל החטופים יהיו בחיים. מנגד, דרישתו להפסקת אש קבועה היא החל מהשלב השני, שבו אמורים להיות משוחררים יתר החטופים, בניגוד להתעקשותו הממושכת עד כה

תושבים פלסטינים מתפנים מאיזור רפיח/רויטרס

ההצעה "המתוקנת" להסכם הפסקת האש ושחרור החטופים של חמאס כוללת שחרור 33 חטופים - חיים או מתים - בשלב הראשון - כך עולה מפרטיה שפורסמו היום (שלישי) בעיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב לחמאס. בישראל דורשים שחמאס ישחרר 33 חטופים חיים בשלב זה, שיימשך 42 ימים, כפי שסוכם קודם לכן, לפי דיווחים.

מנגד, במה שנראית כמו התפשרות של חמאס, הוא כבר לא דורש הפסקת אש קבועה מהשלב הראשון, אלא מהשלב השני. ישראל עדיין מתעקשת כי היא לא תסכים על עצירת המלחמה, וזו אחת מנוקדות המחלוקת בין הצדדים.

איילון דרום נחסם לתנועה עקב הפגנת משפחות החטופים.6 במאי 2024. אורי סלע
איילון דרום נחסם לתנועה עקב הפגנת משפחות החטופים.6 במאי 2024/אורי סלע

במסגרת השלב הראשון, 33 החטופים שישוחררו לפי הצעת חמאס יהיו נשים - אזרחים וחיילות - נערים בני פחות מ-19 ומבוגרים בני 50 ומעלה, וכן אזרחים חולים ופצועים.

עבור כל חיילת חטופה בחיים דורש חמאס את שחרורם של 50 אסירים - 30 מהם אסירי עולם ועוד 20 עם תקופות מאסר ממושכות - לפי רשימותיו, וללא זכות וטו של ישראל. עבור יתר הקטגוריות דורש חמאס את שחרורם של 30 אסירים: 30 אסירות ואסירים ילדים, לפי הוותק שלהם בכלא, תמורת כל חטופה שאינה חיילת או חטופים ילדים; ו-30 אסירים בני 50 ומעלה וחולים תמורת כל חטוף מקרב קבוצת המבוגרים בני 50 ומעלה, וכן אזרחים חולים ופצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully