וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת משפחות החטופים: איילון דרום נפתח מחדש לתנועה, שלושה נעצרו

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 7:58

משפחות החטופים חסמו את איילון דרום במחלף השלום במטרה להפעיל לחץ על הממשלה לאשר את מתווה העסקה. מפגינים נוספים ניסו לחסום את איילון צפון. מור, אחיו של טל שהם החטוף בעזה: "צאו לשער בגין בת"א ולמוקדים ברחבי הארץ ודירשו עסקה להשבת החטופים הביתה!"

מחאת משפחות החטופים, איילון דרום נחסם לתנועה/אורי סלע

משפחות החטופים חסמו הלילה (שני) את איילון דרום במחלף השלום במטרה להפעיל לחץ על הממשלה לאשר את מתווה העסקה. המשטרה עצרה שלושה מפגינים במהלך המחאות.

אלה בן עמי, ביתם של אוהד בן עמי החטוף בעזה כבר 213 ימים, ושל רז בן עמי, ששוחררה משבי חמאס בפעימה הראשונה ומאז נאבקת מסביב לשעון להשבת בעלה, קוראת לעם ישראל לצאת עכשיו לרחובות ולדרוש מהממשלה לאשר עסקה ולהשיב את אביה ואת כל החטופים הביתה. "יש תשובה חיובית מחמאס, עכשיו הזמן של מדינת ישראל לעשות החלטה אמיצה ולהחזיר אותם הביתה!", קראה. צאו לרחובות! בואו לשער בגין! עכשיו!". מור, אחיו של טל שהם החטוף בעזה, קורא לעם ישראל לצאת הלילה לרחובות ולהפגין בעד עסקה. "צאו לשער בגין בתל אביב ולמוקדים האחרים ברחבי הארץ ודירשו עסקה להשבת החטופים הביתה!", אמר.

מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר כי הם מודים לממשלה על ההחלטה להוציא משלחת לקהיר. "אנו מברכים את ראש הממשלה וקבינט המלחמה, על הדיון המהיר וההחלטה להוציא את משלחת המו"מ כדי למצות את עמדת חמאס ולהפכה לעסקה להחזרת כלל החטופים! זה הזמן לדרוש מצוות המו"מ - לא חוזרים מהמתווכת בלי עיסקה חתומה!".

איילון דרום נחסם לתנועה עקב הפגנת משפחות החטופים.6 במאי 2024. אורי סלע
איילון דרום נחסם לתנועה עקב הפגנת משפחות החטופים.6 במאי 2024/אורי סלע

המשטרה מסרה כי בעקבות ההפגנה הבלתי חוקית, נעצרו שלושה מפרי סדר. "בתום המחאה שהחלה הערב בשדרות מנחם בגין, רוב המוחים שמרו על הסדר ובהמשך התפזרו", נכתב. "מנגד, למרות השיח עם המארגנים והאישור שניתן, התקבצו מספר מפגינים על דרך מנחם בגין ורצו לעבר כביש איילון דרך גשר יהודית, בניסיון לרדת לכביש ולהפר את הסדר. בעקבות כך כביש איילון דרום נחסם. לאחר שהמפגינים התעמתו עם השוטרים ולא נשמעו להוראות ניתנה הכרזה על ידי קצין משטרה על הפגנה בלתי חוקית ודרישה מהמפגינים לפנות את הכביש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
איילון דרום נחסם לתנועה עקב הפגנת משפחות החטופים.6 במאי 2024. אורי סלע
איילון דרום נחסם לתנועה עקב הפגנת משפחות החטופים.6 במאי 2024/אורי סלע

מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר כי יש להחזיר את כל החטופים הביתה. "אנו מברכים על הודעת חמאס לקידום הפסקת האש, מה שמקדם את חזרתם של 132 החטופות והחטופים שנמצאים בשבי חמאס כבר 7 חודשים", מסרו. "עכשיו הזמן של ממשלת ישראל, להוכיח במעשים את מחויבותה לאזרחיה - על הקבינט לקחת את הסכמת חמאס ולהפוך אותה לעסקה להחזרת כולם! השבת החטופים היא המפתח לביטחון הישראלי!".

משפחות חטופים הדליקו מדורה באמצע בגין וקראו לממשלה: אל תפספסו את ההזדמנות לעסקה, הדם על של החטופים יהיה על ידיכם.

איילון דרום נחסם לתנועה עקב הפגנת משפחות החטופים.6 במאי 2024. אורי סלע
איילון דרום נחסם לתנועה עקב הפגנת משפחות החטופים.6 במאי 2024/אורי סלע
משפחות חטופים חוסמות את איילון צפון סמוך למחלף רוקח: "לעולם לא עוד" 6 במאי 2024. אורי סלע
משפחות חטופים חוסמות את איילון צפון סמוך למחלף רוקח: "לעולם לא עוד" 6 במאי 2024/אורי סלע

מובילי המחאה בחיפה מסרו כי נרשמו מעצרים אלימים בהפגנות באזור. "4 עצורים בתחנת חיפה. מעצרים אלימים, פינוי אלים, בן גביר השתלט על המשטרה", נכתב. "עד עכשיו משטרת חיפה התנהגה למופת, עבר להם". בנוסף, שוטרים בלבוש אזרחי עצרו את ד"ר יולנדה יבור והכניסו אותה לטנדר. הועברה לחקירה בתחנת זכרון יעקב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully