וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' נגל: "יחיא סינוואר נמצא ברפיח או בחאן יונס"

עודכן לאחרונה: 6.5.2024 / 19:38

תא"ל (מיל') פרופ' יעקב נגל התראיין ב-103FM על מצב הלחימה הנוכחי וטען כי "כרגע הדרך היחידה להחזיר לישראל חלק גדול מהחטופים, זה רק אם סינוואר יבין שדמו בראשו". עוד טען כי יש לשלוט בציר פילדלפי ללא אישור מצרים וההבטחה האמריקנית לכאורה לחמאס

תא"ל (מיל') פרופ' יעקב נגל, שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והסביר כיצד הוא רואה מצב הלחימה והיכן לדעתו נמצא יחיא סינוואר.

"הייתי מציע לו כבר לפני חודשיים וחצי - צריך להיכנס לרפיח, סינוואר לא רוצה עסקה", אמר נגל בנוגע לראש הממשלה נתניהו. "יש בארה"ב כאלה שמעודדים אותו לא לקבל את העסקה, אבל לצערי, גם בישראל, בעיקר כמה עיתונאים וכמה לשעברים והם כולם כבר הכריזו שאי אפשר להשיג את מטרות המלחמה, ישראל כבר הפסידה ואחד אפילו אמר שמטרת המלחמה העיקרית היא לראות את נתניהו מובל החוצה ממשרדו. כרגע הדרך היחידה להחזיר לישראל חלק גדול מהחטופים, זה רק אם סינוואר יבין שדמו בראשו, וגם אז אני לא בטוח אם נקבל את כולם, רק במבצע צבאי, ואז אולי תהיה עסקה או דרך המבצע הצבאי".

יעקב נגל. ללא, פלאש 90
יעקב נגל/פלאש 90, ללא

לדעת פרופ' נגל הפתרון הוא לשלוט בציר פילדלפי ללא אישור מצרים. "יש אנשים שמציעים פתרונות לפילדלפי שמבוססים על מצרים, בשטח מצרים, אבל שישראל לא תהיה שם עם חיילים במצרים וישראל תשלוט במעבר הזה או במכשול הזה בטכנולוגיה ומרחוק", אמר. "מי שאומר את האמירות האלה כנראה שכח מה היה פה ב־7 באוקטובר. טכנולוגיה היא חשובה, היא יכולה להיות עזר. גם ברגעים אלה שאנחנו מדברים מתבצעות הברחות של אמל"ח ואני לא יודע מה עוד, מרפיח לעזה. אם אתה רוצה לפתור את הבעיה, אתה חייב לשלוט בציר פילדלפי באזור הישראלי. מה אומרים המצרים? זה אומר שנתת לישראל לכבוש או לשלוט בחלק מעזה באישור שלהם ואת זה הם לא יכולים לעשות".

יחיא סינוואר. צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock, עיבוד תמונה
יחיא סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock

נגל התייחס לשאלת היכן נמצא סינוואר ושאלת סיום המלחמה. "הדרך היחידה לתפוס את סינוואר או להרוג אותו ואת דף זה להיכנס, והוא נמצא או ברפיח או בח'אן יונס עדיין, בין המקומות האלה", אמר. לצערי הוא מוקף בחטופים, אני לא הייתי רוצה להיות בדילמה, וכבר כנראה היינו בה בעבר, שבה אתה יכול לחסל אותו, רק אתה יודע שחס וחלילה ייהרגו 25-20 חטופים וכנראה בעיקר חיילים כי זה מה שהוא מחזיק סביבו, אני מניח. אני מניח שההחלטה במצב הזה תהיה לא לירות ולא להרוג אותו".

"אני בעד לעשות הכול כדי להחזיר את החטופים למעט שני דברים", המשיך נגל. "אני לא מוכן להגיע למצב שבו אנחנו חוזרים ל־6 באוקטובר וסינוואר שולט בעזה, יוצא מהבונקר, ועושה וי גדול. מה שהוא רוצה זה לחזור לשם. אם אתה מכריז על סיום המלחמה ונסיגת כוחות צה"ל כדי לקבל 35 חטופים... אמירה שאני לא יודע אם היא נכונה שהאמריקנים הבטיחו לסינוואר, שנכון שאולי ישראל לא תגיד, אבל אנחנו מבטיחים לך שהעסקה הראשונה שהיא הפסקת אש זמנית, היא תהיה כזאת שמסמלת את סיום הלחימה, אם זה נכון, זה נורא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully