וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 שנות מאסר נגזרו על שוטר מג"ב שירה למוות בשותפו לחדר

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 8:08

ביהמ"ש בחיפה גזר 12 שנות מאסר על אפיק טויבי, לשעבר שוטר מג"ב, שהורשע בירי הקטלני בשותפו לחדר נעים מאדי. האירוע התרחש בפברואר 2021 במגורי הפלוגה בתחנת המשטרה בעכו. אח"כ שיבש את הזירה, ושיקר לחוקרי מח"ש וביהמ"ש. "הפיק רווח רגשי מהפגנת כוח והתגרות בסביבתו"

12 שנות מאסר נגזרו על שוטר מג"ב שירה למוות בשותפו לחדר 6 במאי 2024/שלומי גבאי

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 12 שנות מאסר על אפיק טויבי בן ה-23 מנוף הגליל, לשעבר שוטר מג"ב, שהורשע בהמתה בקלות דעת של שותפו לחדר, שוטר מג"ב סמ"ש נעים מאדי בן ה-21 מג'וליס. על טויבי נגזר גם תשלום פיצויים על סך 258 אלף שקלים, המקסימום הקבוע בחוק. במהלך הקראת גזר הדין אמרו השופטים: "אפיק טויבי קטע באופן נפשע את חייו של נעים מאדי, והמיט אסון כבד גם על משפחתו. מדובר בחוליה אחרונה באותה שרשרת ארוכה של מקרים שבהם עשה שימוש פסול בנשק".

הוריו של נעים מאדי, זוהדי ואחלאם, שלא הפסיקה למרר בבכי עם השמעת גזר הדין, טענו כי מדובר בעונש מקל. "אני מאוכזבת מגזר הדין", אמרה האם אחלאם. "הוא לא רק רצח את בני נעים, הוא רצח לי את כל המשפחה. למה הוא ככה הרס לנו את החיים? אני רוצה את בני". האב זוהדי אמר: "הפקירו שוב את בני. אנחנו נגיע לעליון, נערער, לא נוותר כדי לשנות את כתב האישום - נדרוש רצח באדישות כדי לשנות את כתב האישום. אנחנו עם שרון זגגי פנחס ואפרת נחמני בר שמייצגות אותנו נשנה את ההחלטה, אני מאמין במערכת המשפט".

גז"ד אפיק טויבי, הורשע בהמתה בקלות דעת של נעים מאדי, בימ"ש מחוזי חיפה,  6 במאי 2024. יואב איתיאל
אפיק טויבי בבית המשפט/יואב איתיאל
האב זוהדי והאם אחלאם  בגז"ד אפיק טויבי, הורשע בהמתה בקלות דעת של בנם נעים מאדי, בימ"ש מחוזי חיפה,  6 במאי 2024. יואב איתיאל
הוריו של נעים, אחלאם וזוהדי מאדי, בבית המשפט/יואב איתיאל

עורכות הדין אפרת נחמני-בר ושרון זגגי-פנחס המייצגות את המשפחה אמרו לוואלה: "שמיעת גזר הדין היתה שוברת לב. מבחינה מוסרית: מדובר באדם שדרגת האשמה שלו היא הגבוהה ביותר שניתן להעלות על הדעת. אדם כוחני שבהפגנתיות אישיים על הסובבים אותו כשהוא מפיק עונג חולני מתגובותיהם, אשר הרג את נעים בירי לפניו מטווח קצר, ובעוד נעים נאבק על חייו עסק בביום זירת התאבדות כדי לנסות להציל את נפשו ולפגוע במשפחה לנצח. העונש שנגזר על הנאשם, חרף המילים הקשות של ביהמ"ש אודות חומרת מעשיו ושקריו במשפט והאופן שבו ניהל את הגנתו - איננו מבטא נכונה את עומק הפגם שדבק בו. המשפחה תמשיך להיאבק למען הגשת ערעור על הכרעת הדין כדי שהפושע יורשע בעבירה המתאימה למעשיו: רצח באדישות".

עו"ד תמי אולמן, שאדי סרוג'י, יעקב שלומוביץ', גז"ד אפיק טויבי, הורשע בהמתה בקלות דעת של נעים מאדי, בימ"ש מחוזי חיפה,  6 במאי 2024. יואב איתיאל
עו"ד תמי אולמן, שאדי סרוג'י, יעקב שלומוביץ', גז"ד אפיק טויבי, הורשע בהמתה בקלות דעת של נעים מאדי, בימ"ש מחוזי חיפה, 6 במאי 2024/יואב איתיאל

האירוע הקטלני התרחש ב-18 בפברואר 2021 בערב, במגורי פלוגת יסמ"ג חוף בתחנת עכו של המשטרה. טויבי ונעים שרתו יחד כשוטרי חובה וחלקו חדר מגורים משותף בבסיס. בתום פעילות, לאחר "מסדר ערב", כשהגיעו טויבי ונעים לחדרם, נעים איפסן את נשקו בארונו האישי, נעל אותו ונכנס למיטתו. באותו זמן, טויבי שלף את אקדחו האישי ובו מחסנית מלאה בכדורים, והחזיק אותו בידו ולשם "משחק" הוא הוציא את המחסנית מעט ממקומה, מעריך שלא יכנס כדור לבית הבליעה, ודרך את הנשק. מח"ש טענה כי בשלב זה, כשהוא עומד קרוב לנעים שעדיין שכב במיטתו, הוא כיוון את האקדח ישירות לראשו, אמר לו "תראה" ולחץ על ההדק. "הפיק רווח רגשי כתוצאה מהפגנת כוח והתגרות בסביבתו", טענה מח"ש בטיעוניה לעונש. הקליע שנורה מהאקדח פגע ישירות בפניו של נעים, מתחת לאפו, חדר לראשו והרג אותו.

נעים מאדי. ללא, אתר רשמי
השוטר שנורה למוות נעים מאדי/אתר רשמי, ללא

אפיק טויבי נמנע מלהפגין ולו חמלה מינימלית כלפי המנוח, "לא נקף אצבע ולא הושיט לו עזרה מינימלית - לא בניסיון לחסום את הדם, לא בניסיון לבצע בו החייאה ואפילו לא בלהתקשר, באמצעות הטלפון שנשא עליו, למד"א". מח"ש הדגישה כי "לא רק שלא פעל לתיקון העוול שהוא גרם לו, הוא הגדיל לעשות והפיץ סיפור כזה בדבר התאבדות המנוח, ועוד עשה זאת באמצעות הרשתות החברתיות, כך הגיעה הידיעה על מות המנוח למשפחתו. הנה כי כן, הנאשם לא רק שלא פעל לתיקון הנזק שגרם לו, הוא החריף אותו שבעתיים". במח"ש הדגישו גם את ההשלכה החמורה הנוספת הגלומה בכך, "ביחס לקבורת אדם דרוזי שמתאבד והנידוי החברתי שעלולה הייתה משפחתו לספוג".

"הנאשם שיקר במצח נחושה לכל אורך חקירותיו הרבות ועשה כל שיכל כדי להרחיק עצמו מהעבירה", טענה מח"ש. טויבי סיפר לשוטרים כי הלך לשירותים והפקיד את כלי הנשק שלו אצל מאדי וכאשר שב לחדר גילה כי שותפו ירוי ומחוסר הכרה, כשאקדחו על בית החזה ומיד הוא רץ להזעיק עזרה. לדבריו לא שמע כלל קול ירי. תחילה קיבלה המשטרה את טענתו של טויבי כי מדובר בהתאבדות וכך אף דיווחה, אולם למקום הוזעקה מעין לוי-כהנא, ראש שלוחת מח"ש במחוז חוף, שתוך שעה קלה הגיעה לזירה עם החוקר מכרם מלחם. הם סברו אחרת ועצרו תוך זמן קצר את טויבי בחשד לרצח ולשיבוש זירת האירוע. הוא מוחזק מאחורי סורג ובריח מאז.

מתוך משפט שוטר מג"ב אפיק טויבי המואשם ברצח שותפו לחדר נעים מאדי. 5 בינואר 2022. יואב איתיאל
המשפט נמשך שלוש שנים/יואב איתיאל

במהלך שלוש שנים נמשך המשפט. העד המרכזי היה טויבי עצמו וכשעלה לדוכן העדים, הצליח התובע, המשנה למנהלת מח"ש, עו"ד רונן יצחק, לסבך אותו שוב ושוב בגרסאותיו הסותרות שזכו בשל כך במהלך המשפט לביקורת השופטים.

הוריו של טויבי ליוו את ההליך המשפטי מתחילתו ועד סופו והתייצבו לדיונים לתמוך בו ולעודד את רוחו. מנגד קרובי משפחתו של נעים מאדי המנוח בהם אימו ואביו, בעצמו קצין מג"ב לשעבר, אף הם התייצבו לכל דיון. האווירה באולם הייתה תמיד מתוחה. מפעם לפעם היו גם התפרצויות רוויות רגש בהן השופטים ואף אנשי משמר בית המשפט נאלצו להתערב כדי למנוע אלימות פיזית בין המשפחות.

תחילה הואשם טיבי ברצח, אך בסופו של דבר הרכב השופטים יחיאל ליפשיץ, גלית ציגלר ושמואל מנדלבום הרשיעו אותו בעבירת המתה בקלות דעת, שגם בה כפר, וכן בעבירות האחרות שיוחסו לו ובהן הודה, בהן איומים, תקיפה וריבוי עבירות של פזיזות ורשלנות. זאת, במסגרת עסקת טיעון שכרתו סנגוריו, עורכי הדין תמי אולמן, שאדי סרוג'י, יעקב שלומוביץ ושחף אולמן עם פרקליטי המחלקה לחקירות שוטרים. מח"ש ביקשה עונש הרתעתי ברף העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully